تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805265625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح شیوه‌های آبیاری از برنامه‌های مهم کشاورزی استان بوشهر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اصلاح شیوه‌های آبیاری از برنامه‌های مهم کشاورزی استان بوشهر است استاندار بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت بخش کشاورزی است که در این راستا اصلاح شیوه آبیاری از برنامه‌های مهم این بخش به ویژه در حوزه نخیلات است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ دي ساعت 14:53

خبرگزاری پانا+اصلاح شیوه‌های آبیاری از برنامه‌های مهم کشاورزی استان

  به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در آئین تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش کشاورزان و تولید ‌کنندگان و فعالان بخش کشاورزی این استان با اشاره به تامین آب به عنوان پرچالش‌ترین موضوع بخش کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: شیوه مصرف آب کشاورزی در اراضی این استان باید اصلاح شود.
 
وی با اشاره به بهره‌برداری از سد تنگ ارم و تامین اعتبار و آغازعملیات اجرایی سد خاییز افزود: الگوی مصرف آب در کشاورزی همزمان با تامین آب باید اصلاح شود و بهبود یابد.
 
استاندار بوشهر بر اصلاح نژاد گونه‌های خرما تاکید کرد و گفت: باغداری و زراعت در بوشهر نیازمند یک تحول جدی و پایدار است.
 
وی با اشاره به تولید خرما در برخی از نقاط کشور با قیمتی بیش از 20 برابر قیمت خرمای بوشهر بیان کرد:اصلاح نژاد خرمای استان بوشهر باید با اولویت سازگاری متناسب با ذائقه بازارهای داخلی و خارجی در اولویت برنامه‌های توسعه نخیلات و کشاورزی قرار بگیرد.
 
دکترسالاری با اشاره ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی استان گفت: اگر شیوه آبیاری نخیلات را اصلاح شود کاشت مرکبات در میان اراضی نخیلات به عنوان میانه کاری امکان پذیر می‌شود که بهره‌وری از زمین  و آب را به همراه دارد.
 
وی با اشاره به غیر منطقی بودن قیمت تمام شده انواع محصولات کشاورزی استان بوشهر با توجه به مصرف آب در الگوی آبیاری سنتی بیان کرد: قیمت تمام شده صیفی جات و سایر محصولات کشاورزی در استان با توجه به میزان مصرف آب در شیوه آبیاری سنتی منطقی به نظر نمی‌رسد که نیازمند بازنگری و اصلاح الگوی آبیاری است.
 
استاندار بوشهر رتبه استان در تولید محصولات کشاورزی، شیلات و باغداری را در کشور سوم برشمرد و خاطرنشان کرد: در پرورش میگو استان بوشهر در کشور با فاصله بسیار زیاد با سایر استانها  پیشرو است که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید متناسب با ظرفیت‌های استان به صنایع تبدیلی و فرآوری در صنعت میگو توجه کرد.  
 
وی با اشاره به ایجاد اشتغال قابل توجه در بخش عمل آوری و فرآوری میگو و صنایع وابسته گفت: فعال کردن حوضچه‌های پرورش میگو در فصل زمستان برای پرورش سایر آبزیان مشکل اشتغال بخش شیلات را حل  و اشتغال فصلی صنعت پرورش میگو را به اشتغال پایدار و دائم تبدیل می‌کند.
 
دکترسالاری بر تولید متراکم و خارج از فصل آبزیان در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: تولید متراکم و خارج از فصل میگو با کنترل دما و سیکل بسته می‌تواند صنعت پرورش میگو و آبزیان در استان را متحول سازد که این امر سبب خلق ثروت و رونق اقتصادی این صنعت در استان می‌شود.
 
وی از تامین آب شرب عشایر استان خبر داد گفت: امسال در قالب طرح‌های 15 گانه امید آب عشایر که ایام قشلاق را در استان سپری می‌کنند با تهیه مخزن ذخیره تامین می‌شود.
 
استاندار بوشهر از تامین برق و سایر نیازهای عشایر استان خبر داد بیان کرد: برق عشایر استان با تهیه پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود.
 
وی از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی در کل استان در یکسال آینده خبر داد و گفت: تهیه نقشه کاداستر از تمامی اراضی استان در نوع خود در کشور بی نظیر است که سبب جلوگیری از تعرض به اراضی ملی می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات امور دام وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: 2 هزار 100 تن مرغ در کشور  درنیمه نخست امسال تولید شد و این در حالی است که ایران در زمینه تولید مرغ جزء 7 کشور برتر دنیا است.
 
حسن رکنی با اشاره به برتری رشد اقتصادی در بخش کشاورزی نسبت به صنایع در کشور اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی کشور سبب شده که در زمینه کشاورزی از رشد بالاتری نسبت به صنعت در کشور برخوردار باشیم.
 
وی با اشاره به 5 رتبه برتر کشوری از میان 80 تولید کننده برتر درکشور از استان بوشهر بیان کرد: وجود تولید کنندگان برتر محصولات کشاورزی و دامی و شیلاتی در استان بوشهر نشان از پیشرو بودن تولید و وجود ظرفیت‌های خوب کشاورزی شیلات و دامی در استان بوشهر دارد.
وی با اشاره به صادرات گوشت قرمز به کشورهای حوزه خلیج فارس بیان کرد: در سال گذشته 1 میلیون راس گوساله به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر شده است.
 
در پایان این مراسم از تولیدگنندگان و کشاورزان نمونه استان بوشهر با اهداء لوح سپاس تقدیر شد .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن