تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816489668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكايي‌ها از ضرر به افغانستان دست بر نمي‌دارند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكايي‌ها از ضرر به افغانستان دست بر نمي‌دارند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار آقاي «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي دولت افغانستان، مسئله «اتحاد اقوام» در افغانستان را مهم‌ترين راه علاج مشكلات اين كشور خواندند...


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار آقاي «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي دولت افغانستان، مسئله «اتحاد اقوام» در افغانستان را مهم‌ترين راه علاج مشكلات اين كشور خواندند و با اشاره به سوابق و ظرفيت‌هاي فراوان همكاري ايران و افغانستان خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران «امنيت، آرامش و پيشرفت افغانستان» را «امنيت و پيشرفت» خود مي‌داند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تحسين ابتكار تشكيل دولت وحدت ملي و اظهار اميدواري در خصوص حل مشكلات افغانستان افزودند: ان‌شاءالله دولت وحدت ملي شكل حقيقي و واقعي پيدا كند، زيرا راه علاج مشكلات افغانستان، ايجاد وحدت واقعي در ميان اقوام و مسئولان است.
  
جمهوري اسلامي در كنار افغانستان است
رهبر انقلاب با اشاره به سابقه همزيستي مسالمت‌آميز شيعه و سني و اقوام مختلف افغانستان گفتند: ما از قديم مردم افغانستان را به عنوان مردمي صبور، قانع، سخت‌كوش و ديندار و برخوردار از ذوق ادبي مي‌شناسيم اما اختلافات اقوام و زمينه‌هاي دوگانگي، هر ملتي را ضعيف مي‌كند.
 ايشان با يادآوري حمايت‌هاي ايران از ملت افغانستان از جمله مخالفت منحصر به‌فرد جمهوري اسلامي با اشغالگري شوروي و حمايت از مجاهدان افغانستاني افزودند: جمهوري اسلامي اكنون نيز در كنار افغانستان و ميزبان حدود 3 ميليون نفر از اتباع آن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حضور 16 هزار دانشجو و فارغ‌التحصيل افغانستاني در ايران را فرصتي ارزشمند براي افغانستان برشمردند و خاطرنشان كردند: دولت افغانستان بايد با تعيين مشوق‌هايي، اين دانش‌آموختگان را براي بازگشت و خدمت به كشورشان ترغيب كند.
   
نداشتن قدرت دفاعي زمينه‌ساز دخالت بيگانگان
رهبر انقلاب، با اشاره به ظرفيت‌ها و امكانات فراوان ايران در بخش‌هاي علمي، فني و اقتصادي و همچنين وجود منابع طبيعي و انساني غني در افغانستان افزودند: افزايش سطح همكاري‌ها به نفع هر دو طرف است و بايد با صميميت و همكاري، برخي اختلافات نظير مسئله آب‌هاي مرزي حل شود. ايشان با انتقاد از سياست منزوي كردن مجاهدين افغانستان در سال‌هاي گذشته تأكيد كردند: منزوي كردن مجاهدين با عناويني نظير «جنگ‌سالاران» سياست غلطي است و در كشوري كه در معرض تهاجم نظامي و فتنه‌اي فراگير قرار دارد خود مردم بايد با روحيه مجاهدت آماده دفاع از كشورشان باشند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، قدرت نداشتن در دفاع از خود را زمينه‌ساز ورود و دخالت بيگانگان خواندند و افزودند: ديديم كه امريكايي‌ها در افغانستان چقدر انسان‌ها را كشتند و ضررهاي زيادي وارد كردند و هنوز نيز دست بر نمي‌دارند. رهبر انقلاب با تحسين روحيه مقاومت مردم افغانستان در مقابل اشغالگري و تجاوزات انگليس، شوروي و در سال‌هاي اخير امريكا، گفتند: روحيه مقاومت و دينداري در مردم افغانستان بسيار عميق و در تاريخ معروف است كه هيچ اشغالگري نتوانسته در افغانستان دوام بياورد.
در اين ديدار كه آقاي جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي دولت افغانستان با تشكر از حمايت‌هاي ايران از دولت و ملت افغانستان گفت: تشكيل دولت وحدت ملي در افغانستان نسخه خوبي بود و از مشكلات زيادي جلوگيري كرد.
رئيس اجرايي دولت افغانستان، مشكل اصلي اين كشور را ناامني و وجود گروه‌هاي تروريستي خواند و گفت: تلاش مي‌كنيم با توكل به خداوند، وحدت و حمايت‌هاي مردم و همچنين با همكاري و حمايت برادران و دوستان ايراني كه از دوران جهاد و مقاومت تاكنون همچنان ادامه داشته است، مشكلات را رفع و عدالت را در تمام بخش‌ها تأمين كنيم. آقاي عبدالله با قدرداني از حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب از ملت افغانستان و همچنين دستور اخير ايشان براي تحصيل دانش‌آموزان افغانستاني، افزود: اين حمايت‌هاي ارزشمند جايگاه خاص و برجسته‌اي از ايران در ميان ملت و دولت افغانستان ايجاد كرده است. وي افزود: زمينه‌هاي خوبي براي همكاري ايران و افغانستان وجود دارد كه در مذاكرات با مقامات ايراني تلاش مي‌كنيم راه‌هاي افزايش همكاري‌ها را بررسي و دنبال كنيم.





تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن