تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه مصمم تیم بی‌ستاره به «ریو»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نگاه مصمم تیم بی‌ستاره به «ریو»




تیم ملی امید فوتبال ایران که دیروز در ادامه اردوی 6 روزه‌اش در امارات دو بار صبح و عصر تمرین کرد و سومین روز اقامتش را هم در دبی پشت سر گذاشت، آرزوهای بزرگی دارد و بسیار مصمم است که به هدف دشوار خود که حضور در مرحله نهایی المپیک 2016 است، برسد.





ایران ورزشی: تیم ملی امید فوتبال ایران که دیروز در ادامه اردوی 6 روزه‌اش در امارات دو بار صبح و عصر تمرین کرد و سومین روز اقامتش را هم در دبی پشت سر گذاشت، آرزوهای بزرگی دارد و بسیار مصمم است که به هدف دشوار خود که حضور در مرحله نهایی المپیک 2016 است، برسد. دشوار از آن رو که ایران 40 سال است به مرحله نهایی المپیک‌ها نرسیده است و هر چند در برخی ادوار سزاواری این مهم را به لحاظ فنی داشته‌ایم اما کارهای ناقص تدارکاتی تیم‌های امید ما را فلج و ناکام کرده است.

ستاره‌هایی که نیامدند

سه بازیکن ممتازی که از آغاز هم به نظر می‌رسید حضورشان در رقابت‌های قطر که قهرمانی زیر 23 سال آسیا هم هست در معرض تردید قرار داشته باشد به امارات نرفتند و در قطر هم غایب خواهند بود. سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی که در لیگ روسیه شاغل‌اند و علیرضا جهانبخش که عضو الکمار هلند است، هستند. آنچه تیم ملی امید را از دستیابی به آنها بازداشت، در درجه اول این نکته بود که مسابقات انتخابی المپیک و رقابت‌هایی از این دست زیر مجموعه فیفا نیستند و چون توسط «IOC» یعنی کمیته بین‌المللی المپیک سازماندهی می‌شوند، باشگاه‌های خارجی الزامی برای آزادسازی نفرات خود و پس دادن آنها به تیم‌های ملی یا امید کشورها ندارند. با اینکه نامه‌نگاری‌هایی برای کسب مجوز حضور سه بازیکن فوق با باشگاه‌های آنان صورت گرفت اما ثمر چندانی نداشت. در بین این سه بازیکن علیرضا جهانبخش  علاقه زیادی داشت که همراه با امیدها به قطر برود اما نه الکمار هلند کوتاه آمد و نه اصراری بی‌ثمر در این خصوص از سوی محمد خاکپور و همراهانش مشاهده شد. سرمربی تیم ملی امید ظاهرا به این نتیجه رسیده که وفادار ماندن به ترکیبی که در همین یک سال روی آن کار کرده، ارجح است و وارد کردن بازیکنان ولو نامدار و مقیم خارج به ترکیب تیم، شاید اثر عکس بگذارد.

گرهی باز نشد

خاکپور در ابتدای فروردین ماه امسال هم که از آزمون و جهانبخش در مرحله اول رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تهران استفاده کرد، به آنچه می‌خواست نرسید و هیچ یک بخصوص جهانبخش تاثیرگذاری لازم را نداشتند. آزمون گل‌هایی را زد اما درست در دیدار آخر که مقابل عربستان بود و آنجا که به تجربه این نفرات نیاز بود، آنها گرهی را باز نکردند و ایران یک – 2 به این حریف باخت و با رتبه دومی گروهش بالا رفت.

«او» ناامید نمی‌شود

همه این مسائل و این نکته که تیم ملی امید در سال 1394 دیدارهایی تدارکاتی مقابل رقبای بزرگ نداشته، نیز خاکپور را ناامید نکرده است و او مطمئن است که تیم بی‌ستاره اما متحد و مصممش به طلسم چهار دهه‌ای نرسیدن ایران به مرحله نهایی المپیک‌ها پایان خواهد داد و بلیت سفر به ریودوژانیرو را خواهد گرفت. وی می‌گوید: تیمی که من تحویل گرفتم، به سبب شکست سنگین در بازی‌های آسیایی اینچئون کاملا ویران شده بود و روحیه و فرمی نداشت. یکی از اولین کارهایی که انجام دادیم و مورد تایید برخی سران فدراسیون و کاشانی هم قرار گرفت، این بود که به این تیم روحیه بدهیم و شخصیت ملی را به آن بازگردانیم. اگر نفرات ما به این باور برسند که تیم ملی امید گذرگاه تیم ملی بزرگسالان است و هر کس در این جایگاه بدرخشد احتمال و امکان ملی‌پوش شدن هم دارد، قسمت عمده‌ای از مشکلات ما حل و شرایط تیم ملی امید بهتر خواهد شد و ما بخشی از این کار را انجام داده‌ایم.

از دیروز تا امروز

خاکپور همچنین می‌گوید پیشرفت نفرات تیم امید در 14 ماهی که اداره این تیم به وی سپرده شده، محسوس بوده است. وی اضافه می‌کند: شما ببینید که قبل از آمدن ما به این نفرات در باشگاه‌های‌شان چطور نگاه می‌شد و حالا چطور نگاه می‌شود تا دریابید که از هر جهت به سطح بالاتری رسیده‌اند. منظورم این نیست که این رشد را فقط ما پایه‌گذاری کرده‌ایم زیرا خود بازیکنان هم مصمم بوده‌اند و باشگاه‌های آنان هم یاری کرده‌اند. آمار می‌گویند ما طی این مدت 25 بازی تدارکاتی یا رسمی داشته‌ایم و محصول آنها 23 برد، یک تساوی و فقط یک باخت بوده است. من به این نتیجه رسیده بودم که دیگر وارد ورزش حرفه‌ای نشوم و از مربیگری و سایر کارهای اجرایی در فوتبال دوری گزینم اما با دیدن شور و شوق و انگیزه شاگردانم در تیم امید شرایط من هم ارتقا یافته است.

وعده‌های به بار ننشسته

مشکل تیم ملی امید این است که همواره از آن به عنوان تیمی پرامید و سزاوار صعود به مرحله نهایی المپیک‌ها یاد شده اما نتایج حاصله آن با این ارزشگذاری‌ها همسو نبوده و امیدها همیشه متوقف شده و به المپیک‌ها راه نیافته‌اند. خاکپور نیز معترف است که اینگونه رایزنی‌ها بیش از آنکه برای امیدها مفید بوده باشد، فقط بار توقعات را بر دوش آنها سنگین‌تر و کارشان را سخت‌تر کرده است. برای پرهیز از این وضعیت و با هدف کم کردن توقعات نسبت به تیم فعلی است که خاکپور می‌گوید: تیم‌های ادوار گذشته ما به لحاظ نفر و نیرو و توان از تیم فعلی ما سر بودند و چیزی که سبب می‌شد نتیجه نگیرند، کار تدارکاتی ناقص روی آن تیم‌ها بود. برنامه‌ریزی برای آن تیم‌ها کامل نبود و در نتیجه ما باید برداشت و نگرش خود را عوض کنیم. اگر قرار باشد همان کارهای 40 سال گذشته را تکرار کنیم، طبعا به نتیجه نخواهیم رسید. ما کوشیده‌ایم تیمی بسازیم که متحد و یکدست باشد و صرفا به ستاره‌ها تکیه نکند و کارش را به طور گروهی انجام بدهد. به رغم تمامی احترامی که برای آزمون و جهانبخش قایلم، معتقدم که نفرات داخلی و آنهایی که در لیگ برتر کشورمان توپ می‌زنند، کمتر از این مهاجمان نیستند. اگر آنها بودند، قطعا باعث تقویت ما می‌شدند اما حالا هم که نیستند چندان اذیت نخواهیم شد.

راهی قابل عبور

اینها هدف‌ها و راهبردهای تیم ملی امید ایران است که پنج‌شنبه به قطر می‌رود تا در روزهای 22، 25 و 28 دی با سوریه، قطر و چین همگروهی‌هایش در دسته اول مسابقات نهایی انتخابی المپیک ریو دوژانیرو بستیزد و با راهیابی به مرحله حذفی راهش را تا کسب یکی از سه رتبه نخست این پیکارها استمرار بخشد و از این طریق یکی از 3 نماینده آسیا در المپیک پیش رو باشد.راهی که سخت و پرخطر است اما با جوانان بالنده خاکپور و با روحیه و روشی که وی و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی امید دارند، غیرقابل عبور نیست.






تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن