تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802994953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان البرز به مدیران مسئول و اصحاب رسانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دستورالعمل رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان البرز به مدیران مسئول و اصحاب رسانه استان‌ها > البرز - در بخشی از نامه رئیس کل دادگستری استان البرز آمده است« انتظار می‌رود کلیه دست اندرکاران محترم مطبوعات و سایت‌ها از تعرض به یکدیگر و نامزدها و حامیان آن‌ها و انتساب برخی القاب و عناوین ناپسند و یا توهین و افترا که مصداق مجرمانه دارد پرهیز کنند».

به گزارش خبر آنلاین البرز، رئیس کل دادگستری استان البرز در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان «رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان البرز» برای پیشگیری از وقوع تخلف و جرم در حوزه تبلیغات زودهنگام یا قصد برای تخریب دیگر نامزدها دستورالعملی را خطاب به مدیران مسئول و فعالان عرصه رسانه استان البرز صادر کرده که متن کامل آن به شرح زیر است:
«به کلیه مدیران مسئول رسانه‌های استانی و نمایندگان محترم روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های سراسری در استان البرز
با توجه به در پیش بودن برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در انتخابات به عنوان یکی از پایه‌های مردم‌سالاری دینی و تشویق همگان به فعالیت در این امر که از فرامین و تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است از کلیه اصحاب رسانه و نهادهای اطلاع رسانی به دلیل رعایت قانون و مقررات و شئونات مطبوعاتی تشکر می‌کنم اما بر خود لازم می‌دانم در راستای پیشگیری از وقوع جرم، حفظ فضای سالم انتخاباتی، توصیه به مخاطبان محترم رسانه‌ها برای پرهیز از رفتارهای جرم‌زا، اطلاع رسانی به منظور کاهش موقعیت‌های جرم و هشدار به فرصت طلبان و افراد مغرض در خصوص لزوم حاکمیت قانون در جامعه، مواردی را به عنوان تذکر قانونی به اطلاع برسانم:
1. مهمترین رسالت رسانه‌های گروهی در انتخابات، اطلاع رسانی مناسب، شفاف و متناسب با واقعیات روز و همچنین تبیین نقش حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش از طریق مشارکت در روند انتخابات و افزایش وحدت و وفاق ملی است.
2. در عین احترام به تکثر عقاید و نظرات سیاسی مورد پذیرش و قانونمند در جامعه، انتظار دارد همه گروه‌ها و نهادهای سیاسی و اجتماعی بر وحدت ملی، توجه به مصالح و منافع عمومی کشور و عدم همصدایی و همنوایی با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پافشاری و تاکید کنند.
3. رعایت امانتداری و اخلاق مطبوعاتی و اطلاع رسانی درست و صحیح از جمله اوصاف موجود در اصحاب رسانه است که در ایام انتخابات و تبلیغات نامزدها، بهترین زمان برای در بوته آزمایش قرار دادن افراد از حیث ویژگی‌های ذکر شده در رسانه‌ها است. بنابراین انتظار می‌رود کلیه دست اندرکاران محترم مطبوعات و سایت‌ها از تعرض به یکدیگر و نامزدها و حامیان آن‌ها و انتساب برخی القاب و عناوین ناپسند و یا توهین و افترا که مصداق مجرمانه دارد پرهیز کنند.
4. هرچند نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و عملکرد نامزدهای محترم در دوران خدمات دولتی و غیردولتی به منظور رشد و تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی امری پسندیده است ولی فراتر رفتن از حوزه نقادی علمی و یا عدم رعایت موازین اخلاقی و تبدیل آن به اهرم فشارهای سیاسی یا تشویش اذهان عمومی، نه تنها در عرف رسانه‌ای ناپسند است بلکه گاهی در شمول رفتارهای مجرمانه قرار می‌گیرد و دستگاه قضایی استان خود را موظف می‌داند با این قبیل اقدامات برخورد جدی و قانونی داشته باشد.
5. اصل پاسخگویی به انتقادات مشفقانه و سازنده ایجاب می‌کند به نامزدهای نقد شده فرصت پاسخگویی و دفاع از خود داده شود و بر همین اساس چنانچه مقالاتی در نقد نامزد خاصی چاپ یا منتشر شود مطابق قانون مطبوعات، باید فرصت دفاع برای وی یا نماینده تبلیغاتی وی فراهم شود.
6. ضمن تاکید مجدد بر رعایت قانون مطبوعات، اخلاق و امانتداری در امر تبلیغات و نقد و با پافشاری بر رعایت اصول بنیادین و اساسی جمهوری اسلامی ایران که در میثاق ملی(قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) قید شده است و بنابر فرمایش حضرت امام(ره) ـ که بر مقدم بودن مصالح عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران بر هر امری تاکید داشتند ـ از همه مسئولان رسانه‌ها، صاحبنظران، نویسندگان، طنز پردازان و کلیه اصحاب رسانه انتظار دارم موارد فوق را رعایت کنند و یقین داشته باشند دستگاه قضایی استان البرز در حمایت و پشتیبانی از رفتارهای قانونمند و حراست از نهادهای شناخته شده مدنی-اجتماعی قانونی فروگذار نخواهد بود و در عین حال با هرگونه عملکرد و اقدام خلاف قانون که نظم عمومی را مختل کند یا به افترا و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی منجر شود و موجبات دلسردی مردم از شرکت در انتخابات سرنوشت ساز را فراهم کند یا در بین اقوام مختلف ساکن در استان تفرقه ایجاد کند به شدت برخورد نموده و اجازه اقدامات خلاف قانون را از قانون گریزان سلب می‌کند. احمد فاضلیان
رئیس کل دادگستری و رئیس شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان البرز »  

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 15 دی 1394 - 11:12:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن