تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش مهارتی بیش از 15000 هزار نفر در حرف مورد نیاز بازار کار


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آموزش مهارتی بیش از 15000 هزار نفر در حرف مورد نیاز بازار کار استان‌ها > خراسان جنوبی - به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، طی نه ماهه اول سالجاری این اداره کل 2 میلیون و 315 هزار و 127 نفر ساعت آموزش مهارتی، را به بیش از 15000 نفر متقاضی این آموزشها در استان ارائه نموده است که این میزان آموزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است؛ زیرا سرمایه گذاریهای زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد . بنابراین از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی ، نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزشهای فنی و حرفه ای تلفیقی است از علم ، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا نموده و مضمونی توسعه ای دارد .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن بیان تاثیر آموزشهای مهارتی در توسعه گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل ، نقش به سزایی در اشتغال دارد. این آموزشها هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند . لذا به این نوع آموزشها به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری ساختاری که ناشی از تغییرات در اقتصاد جهانی می باشد ، نگریسته می شود .
خوش آیند ادامه داد در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی برای کاهش زمان بیکاری جویندگان کار و کمک به اشتغال جویندگان کار همچنین تثبیت اشتغال شاغلین طی نه ماهه اول سال جاری 15034، نفر دوره معادل 2 میلیون و 315 هزار و 127 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای را در بخش های مختلف اجرایی نموده است.
از میزان آموزش های اجرا شده 6669 نفر دوره در بخش ثابت، 880 نفر دوره برای زندانیان،337 نفر دوره جهت سربازان پادگانها، همچنین 1533 نفر دوره برای ارتقاء مهارت دانشجویان اجرا گردیده است. در بخش ارتقاء مهارت شاغلین نیز 1230 نفر دوره آموزش برای شاغلین در صنوف و کارخانجات اجرایی گردیده است.
خوش آیند با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های مهارتی در روستا ها و توانمند سازی روستاییان که از برنامه های محوری این سازمان در راستای اهداف دولت تدبیر و امید می باشد گفت: این اداره کل در سال گذشته نیاز سنجی آموزش روستایی را در مناطق مختلف استان اجرایی نمود که در نه ماهه سالجاری 336 هزار و 516 نفر ساعت معادل 2281 نفر دوره آموزش بر اساس نیاز سنجی برگزار گردیده است. شایان ذکر است در نه ماهه اول سال 93 میزان آموزش مهارتی ویژه روستاییان 253 هزار و 465 نفر ساعت معادل هزار و 777 نفر بوده است که بر این اساس عملکرد سالجاری افزایش 22 درصدی را نشان می دهد.
خوش آیند با اشاره به کار محور بودن آموزش های فنی و حرفه ای گفت خصیصه این آموزشها ، نوعی پرورش "کارآفرین" است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند. وی در پایان با اشاره به اهمیت نیاز سنجی در اجرای آموزش های مورد نیاز ، ارتقاء عملکرد آموزشی را نتیجه انجام نیاز سنجی در دو بخش شهری و روستایی عنوان نمود.

کلید واژه ها: استان خراسان جنوبی -




دوشنبه 14 دی 1394 - 11:01:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن