تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803865784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد از تخریب غیرقانونی خانه خلیلیان بابل تا تعامل میان دو اداره‌کل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
از تخریب غیرقانونی خانه خلیلیان بابل تا تعامل میان دو اداره‌کل
مسئولان اوقاف احتمال ریزش سقف خانه خلیلیان را دلیل تخریب این بنا دانسته، این در حالی‌است که مسئولان میراث فرهنگی مازندران معتقدند که این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت است و نباید با آن چنین برخوردی می‌شد.

خبرگزاری فارس: از تخریب غیرقانونی خانه خلیلیان بابل تا تعامل میان دو اداره‌کل



به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خانه تاریخی خلیلیان هفته گذشته از سوی اداره اوقاف شهرستان بابل تخریب شد که حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشته است. مسئولان اوقاف احتمال ریزش را دلیل تخریب این بنا دانسته و اعلام می‌کنند که هیچ سندی مبنی بر ثبت اثر در فهرست آثار ملی ارائه نشده است، اعتقاد مسئولان میراث فرهنگی مازندران بر این است که این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. موضوعی که نباید فراموش شود، این است که با گذشت زمان و عوامل فرسایش به‌ویژه با توجه به شرایط جوی مازندران میراث فرهنگی که جزئی از فرهنگ و پیشینه ما محسوب می‌شوند در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند که تمهیدات لازم در راستای مرمت، حفظ و نگهداری آنها مورد تأکید است. * نگذاریم دل‌دادگان به فرهنگ، تاریخ و هویت مازندران نسبت به ما بی‌اعتماد شوند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره اظهار کرد: خانه خلیلیان بابل بنایی با معماری ارزشمند عصر قاجار و ثبت آثار ملی است و هیچ فردی نمی‌تواند حمایت‌های قانون‌گذار را از این بنا نادیده بگیرد. دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی تمامی مسیر حفاظت را پیمود، گفت: ولی خجالت می‌کشم از این که بگویم همه اراده ما، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذره‌ای از نگرانی ما در مورد جلوگیری از تخریب آن را برطرف نکرد. وی با اعلام اینکه ابتدایی‌ترین وظیفه و مأموریت ما در میراث فرهنگی حفاظت از آثار و جلوگیری از تخریب آنهاست، هشدار داد: حجت قانونی بر همگان تمام است، نگذاریم دل‌دادگان به فرهنگ، تاریخ و هویت مازندران نسبت به ما بی‌اعتماد شوند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری انجام شده تا رضایت و حکم دادستانی بابل برای عملیات حفاظت از این بنا در مقابل باران و سرمای زمستانی دریافت شود که این تلاش‌ها و رایزنی‌ها به‌دلیل همراه نبودن مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی نتیجه‌بخش نبود. * اگر این بنا متعلق به اوقاف است شاید تخریب شود مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مشکلی از لحاظ اینکه این بنا مورد نوسازی قرار گیرد، وجود ندارد. حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه همکاران ما قسمتی از سفال این بنا را برداشتند، گفت: این مکان تقریباً مخروبه بوده و طی بازدیدهای انجام‌شده حتی دیوارهایش دچار ریزش شده است، در حالی‌که همکاران میراث فرهنگی اعلام کردند که این بنا متعلق به میراث فرهنگی بوده و ثبت شده است. وی با بیان اینکه مدیرکل میراث فرهنگی طی تماس تلفنی خواستار شده که ادامه عملیات بازسازی بنا متوقف شده تا پس از انجام بررسی‌های لازم وضعیت بنا مشخص شود، تصریح کرد:  اگر این بنا متعلق به میراث فرهنگی است، عملیات بازسازی آن ادامه پیدا کند و اگر این بنا متعلق به اوقاف است شاید تخریب شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر این بنا به‌صورت کامل تخریب نشده است، یادآور شد: انشاءالله با تعامل میان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک این مشکل حل می‌شود. به گزارش فارس، به طور حتم میراث فرهنگی بخشی از فرهنگ ما محسوب می‌شود که باید در حفظ و انتقال آن به نسل آینده اهتمام لازم را داشته باشیم البته کم نیستند بناهای تاریخی که به‌دلیل بی‌توجهی در معرض خطر قرار گرفته و یا تخریب می‌شوند.

94/10/14 - 09:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن