تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817013714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدا از این افراد بیزار است و لعنت شان میکند


واضح آرشیو وب فارسی:عقیق: ...جز اینکه یکى از آن دو سزاوار بیزارى (خدا و رسولش از وى) و لعنت (یعنى دورى از رحمت حق) گردد، و چه بسا که هر دوى آنها سزاوار آن شوند.عقیق :قهر کردن و جدائى از برادر دینى در آموزه های اسلام عملی ناپسند است که عواقب سوئی بر انسان تحمیل می کند. در وصیت مفضل است که (گوید): شنیدم از حضرت صادق (ع) می فرمودند: «از هم جدا نشوند دو مرد به صورت قهر کردن جز اینکه یکى از آن دو سزاوار بیزارى (خدا و رسولش از وى) و لعنت (یعنى دورى از رحمت حق) گردد، و چه بسا که هر دوى آنها سزاوار آن شوند.» معتب (که یکى از دوستان مخصوص آن حضرت (ع) بود) عرض کرد: خدا مرا به قربان تو گرداند! آنکه ظالم و ستمکار است این سزاى اوست، اما مظلوم چه جرمى دارد (که سزاوار بیزارى و لعنت شود؟) امام صادق (ع) فرمودند: «براى آنکه برادر خود را به آشتى و پیوست با خود دعوت نمى کند، و از گفتار او صرف نظر نمى کند (و آن را نشنیده نمی گیرد)، شنیدم پدرم می گفت: «هر گاه دو تن با هم ستیزه کنند و یکى بر دیگرى غالب آید، باید آن ستمدیده و مظلوم نزد رفیق ستمگر خود رود و به او بگوید: اى برادر! من ستمکارم، تا جدائى میانه او و رفیقش از بین برود، پس خداى تبارک و تعالى حکیم و عادل است و داد مظلوم را از ظالم بستاند.» همچنین از حضرت صادق (ع) است که فرمودند: «رسول خدا (ص) فرموده اند: «بیش از سه روز جدائى و قهر کردن روا نیست.» ابو بصیر گوید: از حضرت صادق (ع) پرسیدم: از مردی که از خویشاوندانش به خاطر اینکه مذهب حق را نمى شناسند (و شیعه نیستند) ببرد (و قطع مراوده کند)؟ فرمودند: «سزاوار نیست که از آنها ببرد.» مرازم بن حکیم گوید: یکى از اصحاب ما که به لقب شلقان او را می خواندند (و نامش عیسى بود) در خانه حضرت صادق (ع) بود، و حضرت (ع) او را ناظر بر خرج خانه خود کرده بود (یا خرج او را می داد). و مردى بداخلاق بود، (و بدین سبب) مرازم با او قهر کرده بود، (مرازم گوید:) روزى حضرت صادق (ع) به من فرمودند: «اى مرازم آیا با عیسى سخن می گوئى (و با او آشتى کرده اى)؟» عرض کردم: آرى، فرمودند: «خوب کردى در قهر خیرى نیست.» علاوه بر این، داود بن کثیر گوید: شنیدم حضرت صادق (ع) می فرمودند: «پدرم فرمودند که رسول خدا (ص) فرموده است: «هر دو نفر مسلمانى که از همدیگر قهر کنند و سه روز بر آن حال بمانند و با هم آشتى نکنند هر دو از اسلام بیرون روند، و میانه آنها پیوند و دوستى دینى نباشد، پس هر کدام از آن دو به سخن گفتن با برادرش پیشى گرفت، او در روز حساب پیشرو به بهشت باشد.» و حضرت باقر (ع) می فرمایند: «همانا شیطان میان دو مؤمن دشمنى اندازد و تا یکى از آن دو از دین برنگردد. (آن دو را رها نکند)، و همین که چنین کردند به پشت بخوابد و دراز کشد، و سپس گوید: کامیاب شدم. پس خدا رحمت کند مردى را که میانه دو تن از دوستان ما الفت اندازد، اى گروه مؤمنین با هم انس و الفت گیرید و با هم مهربانى کنید.» و حضرت صادق (ع) فرموده اند: «پیوسته شیطان تا دو مسلمان با هم قهر هستند شادمان است، و همین که با هم آشتى کنند زانوهایش بلرزد و بندهایش از هم جدا شود و فریاد زند: اى واى بر او (و مقصود از او خود شیطان است بشرحى که بیاید) از آنچه بدو رسد از هلاکت.» پی نوشت: برگرفته از اصول کافی منبع:قدس 211008


دوشنبه ، ۱۴دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عقیق]
[مشاهده در: www.aghigh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن