تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805348904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصرالله: داعش كتاب‌هاي وهابيت را تدريس مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نصرالله: داعش كتاب‌هاي وهابيت را تدريس مي‌كند
دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن محكوم كردن اعدام شيخ نمر با بيان اينكه اعدام وي را نبايد پاي اهل سنت نوشت...
دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن محكوم كردن اعدام شيخ نمر با بيان اينكه اعدام وي را نبايد پاي اهل سنت نوشت، گفت، آل‌سعود خود شيخ نمر را كشتند و جايز نيست در مسير فتنه شيعي ـ سني حركت كنيم، چرا كه اين مسئله خدمت به آل‌سعود است، از اين رو اجازه نداريم  از اعدام شيخ نمر در اين جهت استفاده شود. سيدحسن نصرالله تأكيد كرد، كتاب‌هايي كه داعش اكنون آنها را تدريس مي‌كند، دقيقاً همان كتاب‌هاي مدارس آل‌سعود و وهابيت هستند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از شبكه المنار، سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان روز يك‌شنبه در سخنراني خود با تسليت به خانواده شيخ محمدباقر نمر النمر روحاني برجسته شيعه عربستان، جنايت آل‌سعود را محكوم كرد و گفت: «ما به برادران خود در منطقه قطيف و الاحساء و منطقه شرقي عربستان و تمام مسلمانان و تمام مراجع ديني‌مان و تمام كساني كه خواستار احقاق حقوق ملت‌ها هستند و مي‌خواهند واقعيت‌ها مشخص شود، شهادت اين شهيد مظلوم و روحاني جليل‌القدر و شجاع را تسليت مي‌گويم، همچنين لازم مي‌دانم اين مناسبت را تبريك بگويم چرا كه شهادت ميراث پيامبران و اوصيا و اولياي الهي و حاصل مكتب كربلاست كه شهيد النمر به آن وابسته بود.»  
نصرالله با تأكيد براينكه شيخ نمر در مسير صلح‌آميز گام برداشته است، گفت: «آيا نهادهاي قضايي سعودي توانستند ثابت كنند كه شيخ نمر با سلاح جنگيده است؟ تمام راه شيخ نمر، راه صلح‌آميز بود، همچون مسير تمام علماي منطقه شرقي عربستان و بحرين بوده است. شيخ نمر، مردي بسيار شجاع بود، او تنها سخن مي‌گفت و هرگز سلاح به دست نگرفت، ‌وي همواره خواستار احقاق حقوق جزيره عربي‌اي‌ بود كه اكنون به زور آن را پادشاهي عربستان سعودي مي‌خوانند.»  
نصرالله در ادامه با بيان اينكه اعدام شيخ نمر را نبايد به پاي اهل سنت نوشت و اين جنايت آل‌سعود است، خاطرنشان كرد: «شيعيان را دعوت به هوشياري مي‌كنم و از آنها مي‌خواهم مسئله را به موضوع شيعي ـ سني تبديل نكنند، آل‌سعود خود شيخ نمر را كشتند و جايز نيست در مسير فتنه شيعي ـ  سني حركت كنيم، چرا كه اين مسئله خدمت به آل‌سعود است، از اين رو اجازه نداريم، از اعدام شيخ نمر در اين جهت استفاده شود.»  
دبيركل حزب‌الله با مقايسه تروريست‌هاي داعش و وهابيت، آنها را يكي دانست و گفت: «آيا زمان آن فرا نرسيده است كه شجاعانه بگوييم و بدون اينكه از تمام جهانيان واهمه داشته باشيم، اين واقعيت را بيان كنيم كه اساس و مبدأ و سرآغاز انديشه تكفيري‌ كه جهان را نابود كرده و جهانيان را مي‌كشد و باعث اين جنايات شده، همه و همه همين خاندان آل‌سعود و همين مكتب موجود در عربستان (وهابيت) است. كتاب‌هايي كه داعش اكنون آنها را تدريس مي‌كند دقيقاً همان كتاب‌هاي مدارس آل‌سعود هستند، از اين رو مي‌بينيم كه مسير همان مسير است. آيا زمان آن فرا نرسيده است كه بگوييم گروه‌هاي تروريستي، تنها ابزاري هستند و حاميان مالي و كساني كه از آنها همه‌گونه حمايتي را به عمل مي‌آورند، سعودي‌ها هستند.»
سيدحسن نصرالله با بيان اينكه رژيم سعودي به مخالفت‌هاي جهاني نسبت به اعدام شيخ نمر توجه نكرد، تأكيد كرد: « اين اعدام، به مثابه نامه با خون نوشته شده نظام سعودي است كه بيانگر اين واقعيت است كه سعودي‌ها به خواست افكار عمومي عربي و اسلامي و بين‌المللي اعتنايي ندارند و توجهي هم به احساسات دوستان يا خواسته‌هاي صدها ميليون مسلماني كه در نتيجه اين اقدام ممكن است قلب‌هايشان جريحه‌دار شود، ندارند.»
دبيركل حزب‌الله با بيان اينكه اعدام شيخ نمر از قبل برنامه‌ريزي شده بود، گفت: «چرا در چنين زمان به خصوصي، اعدام او را زمان‌بندي كردند؟ با وجود اينكه پيام‌‌هاي بسياري براي شاه سعودي ارسال شده بود تا اجراي حكم اعدام وي را متوقف كند يا وي را عفو كند. مي‌توانستند او را در زندان باقي نگه دارند، ‌اما چرا اصرار داشتند دقيقاً در همين زمان اعدام شود؟ در شرايطي كه در منطقه حاكم است، همواره اين اميد وجود داشت كه سعودي‌ها رو به اعتدال آورند يا اينكه با گفت‌وگوهاي سياسي، باب خروج از بحران را باز كنند، چرا كه اين بحران‌هاي ويرانگر در منطقه مي‌توانست از طريق گفت‌وگوهاي مثبت برطرف شود، از اين رو اعدام شيخ نمر بسيار غافلگير كننده و شوك‌آور بود.»  نصرالله در ادامه افزود: «نظام آل‌سعود مي‌گويد هر كس با آل‌سعود مخالفت كند، خونش ريخته خواهد شد. آنها مي‌گويند كه ما نظامي هستيم كه هيچ انتقادي را تحمل نمي‌كنيم، آنها مي‌گويند يا همچون گوسفنداني در كشور ما زندگي كنيد يا اينكه همچون گوسفند سرهايتان بريده مي‌شود.»  
دبيركل حزب‌الله لبنان با انتقاد از سياست‌هاي فتنه‌گرانه آل‌سعود گفت: «اين رژيم از طريق اين قتل و اعدام درصدد ايجاد فتنه است و اين فتنه را به سمت ميدان‌هاي خطرناكي سوق مي‌دهد. پيام اين اعدام به تمام عقلا و صابران كه سعي مي‌كردند گفت‌وگو را جايگزين همه چيز كنند، اين است كه اين نظام، اعتدال و گفت‌وگو را نمي‌شناسد بلكه تنها و تنها، قتل و جنگ‌هاي ويرانگر را مي‌شناسد.»
سيدحسن نصرالله در پايان با بيان اينكه بايد به آل‌سعود پاسخ قاطعي داد، گفت: «بهترين پاسخ به ترور شهيد نمر، همان پاسخ زينبي است، يعني جهانيان به پا خيزند و كلمه حق را بدون هيچ واهمه و ترسي بر زبان برانند، اين خوني كه ظالمانه بر زمين ريخته شده است، بايد به گونه‌اي متحول شود تا پايان اين رژيم را رقم بزند.»


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن