تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802992499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان بهزیستی در کرج: مراکز روزانه نگهداری از کودکان خیابانی در کشور توسعه می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


معاون سازمان بهزیستی در کرج: مراکز روزانه نگهداری از کودکان خیابانی در کشور توسعه می‌یابد استان‌ها > البرز - به گزارش تسنیم،معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه مراکز روزانه نگهداری از کودکان خیابانی در کشور توسعه می‌یابد، گفت: ساماندهی کودکان خیابانی جدا از حریم خانواده میسر و محقق نمی‌شود.

حبیب‌الله مسعودی فرید در جلسه شورای مدیران و معاونان سازمان بهزیستی کشور که صبح امروز در محل اداره‌کل بهزیستی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در امور اجتماعی رسیدن به برنامه‌ریزی مشارکتی است، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در کشور سیاست کلانی در این بخش وجود دارد اما با توجه به نیازهای بومی هر منطقه و استان نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه نیاز است در یک ارتباط نظام‌مند استان‌ها وارد این برنامه‌ریزی مشارکتی شوند، افزود: امروز مشکلات و معضلات ادارات و مراکز بهزیستی شهرستان‌های استان البرز در بخش زنان، کودکان، آسیب‌های اجتماعی و خانواده توسط معاونان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در بازدید‌های امروز به طور قطع به یک برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌مند دست پیدا می‌کنیم و طبق این برنامه در هر شهرستان و استان پیش می‌رویم، خاطرنشان کرد: استان البرز یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین استان‌های کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه این آسیب‌ها گاه به سبب فرهنگ خرد و متنوع در این استان به وجود آمده است، یادآور شد: وجود اقوام مختلف و متنوع تاثیر بسزایی در این امر مهم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
مسعودی فرید با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از نگرانی‌های ما این است که مردم به خدمات مربوطه دسترسی داشته باشند از این رو اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، افزود: آئین نامه اجتماعی در سال 92 در هیئت دولت مصوب و وظایف متعددی در ای بخش برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه اورژانس اجتماعی از 4 بخش تشکیل شده است و خدمات سیار توسط 300 خودرو در سطح کشور به متقاضیان این بخش ارائه می‌شود، اظهار داشت: 180 مرکز مداخله در بحران و 170 مرکز خدمات اجتماعی در کل کشور وجود دارد که خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مردم باید از این نوع خدمات اطلاع کافی داشته باشند تا در صورت لزوم نسبت به دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: مواردی نظیر کودک‌ آزاری، همسرآزاری و خشونت‌های خانگی از جمله مواردی است که مردم می‌‌توانند از طریق برقراری تماس با خط 123 نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبات شغلی کارشناسان ما در اورژانس اجتماعی نکته حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر مجوز استخدام برای این دسته از افراد اخذ نشده و اکنون 2 هزار نفر در این عرصه مشغول فعالیت هستند، بارها با سازمان مدیریت مکاتبه داشتیم از این رو امید است نسبت به رفع این مشکل بر آیند که این امر در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
مسعودی فرید با بیان اینکه در حوزه کودکان خیابانی 11 دستگاه مسئولیت این امر را بر عهده دارند گرچه مسئولیت محوری این مهم بر عهده سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مکلف هستند مکانی برای ساماندهی تعبیه کنند و تجهیز اولیه آن را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این مهم در شهرداری‌های کشور انجام نشده است، افزود: تنها یک مرکز توسط شهرداری تهران به این امر تعلق گرفته و مکاتبات ما برای احداث 4 مرکز دیگر همچنان بی‌پاسخ مانده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امید است با کمک استانداری‌ها در استان‌ها این همکاری بیش از پیش شود، تصریح کرد: در حال حاضر 37 مرکز شبانه‌روزی کودکان خیابانی داریم، مطالعات ما نشان داده که 85 درصد کودکان خیابانی با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این امر سبب شده رویکرد ما به سمت توسعه مراکز نگهداری روزانه این کودکان حرکت کند، بیان کرد: در حال حاضر در 15 استان کشور این مراکز راه‌اندازی شده و درصدد هستیم رویکرد مددکاری اجتماعی خانواده محور را در سطح کشور توسعه دهیم.
مسعودی فرید با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان خیابانی جدا از حریم خانواده میسر و محقق نمی‌شود، اظهار داشت: از مسیر مددکاری اجتماعی فردی و خانوادگی راهکارها و طرح‌های درمان خارج و توسعه پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سالانه 600 هزار تماس با سامانه 123 انجام می‌شود، افزود: از مجموع تماس‌های دریافتی تنها 15 هزار تماس مرتبط و اغلب در رابطه با مشکلات خانوادگی مطرح می‌شود که بعد از این مهم، مساله کودک‌آزاری بیشترین میزان تماس‌های دریافتی را به خود اختصاص داده که این امر 8 در صد برآورد شده است.
وی با تاکید بر اینکه میزان تماس های دریافتی در سامانه 123 در راستای همسرآزاری 7.5 درصد در کل سال بوده است، تصریح کرد: بسیاری از تماس‌ها به سبب نیاز خدمات راهنمایی مردم است، در بخش کودک آزاری نیز عمدتا کودک آزاری جسمی به ما گزارش می‌شود در حالی که شایع‌ترین نوع کودک آزاری از نوع غفلت و بد رفتاری با کودکان است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در راستای ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها در راستای فرزند‌پروری نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است، افزود: با توجه به این مهم میزان کودک آزاری در کشور کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

کلید واژه ها: استان البرز -




یکشنبه 13 دی 1394 - 13:34:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن