تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798308348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب وقایع شب گذشته در سفارت عربستان/ موضع جدید آمریکا درباره تحریم ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بازتاب وقایع شب گذشته در سفارت عربستان/ موضع جدید آمریکا درباره تحریم ایران
بازتاب وقایع شب گذشته در مقابل سفارت عربستان و اعتراض ها به اعدام شیخ نمر در ایران و دیگر کشورها، اعلام پایان آتش بس در یمن از سوی ائتلاف منطقه ای تحت رهبری عربستان سعودی، موضع جدید دولت آمریکا درباره احتمال وضع تحریم جدید علیه ایران و توضیحات دولت ترکیه درباره اظهارات جنجالی اخیر اردوغان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 03 January 2016



بازتاب وقایع شب گذشته در سفارت عربستان/ موضع جدید آمریکا درباره تحریم ایران
بازتاب وقایع شب گذشته در مقابل سفارت عربستان و اعتراض ها به اعدام شیخ نمر در ایران و دیگر کشورها، اعلام پایان آتش بس در یمن از سوی ائتلاف منطقه ای تحت رهبری عربستان سعودی، موضع جدید دولت آمریکا درباره احتمال وضع تحریم جدید علیه ایران و توضیحات دولت ترکیه درباره اظهارات جنجالی اخیر اردوغان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 


به گزارش «تابناک»، تجمع معترضان ایرانی در مقابل سفارت عربستان در تهران و وقایع رخ داده در پی این تجمع، مهمترین موضوعی است که امروز در صدر اخبار مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار دارد. سایت شبکه خبری «سی ان ان» در گزارش خود از این موضوع می نویسد معترضان به اعدام شیخ نمر، سفارت عربستان سعودی در تهران را به آتش کشیدند. همچنین بخش هایی از ساختمان سفارت عربستان آسیب دیده است. این سایت همچنین می نویسد بر اساس ویدئوهای منتشر شده، یکی از معترضین اقدام به پرتاب بمب های آتش زای دست ساز به سوی ساختمان سفارت کرده است. سی ان ان در ادامه به نقل از مقامات نیروی انتظامی می نویسد در جریان وقایع شب گذشته، چند تن توسط این نیرو بازداشت شده اند. 


*****


روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد پس از آنکه اعدام شیخ نمر، روحانی برجسته عربستانی، سبب بروز اعتراضاتی در منطقه خاورمیانه شد، معترضان در تهران به سفارت عربستان سعودی حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. به عقیده این روزنامه، مجموعه وقایع اخیر، سبب به چالش کشیده شدن دیپلماسی آمریکا شده که هدفش، کاستن از تنش ها در منطقه خاورمیانه بوده است. در این مطلب به نقل از یک تحلیلگر مسائل منطقه آمده که شیخ نمر در میان مسلمانان شیعه به یک فرد برجسته تبدیل شده بود و بسیاری، اعدام وی را یک خط قرمز می دانستند که انجام آن، سبب شعله ور شدن بیشتر تنش های فرقه ای در منطقه خواهد شد. به عقیده این تحلیلگر، اعدام شیخ نمر سبب پیچیده شدن همه اوضاع، از سوریه گرفته تا یمن خواهد شد. 


*****


خبرگزاری «رویترز» نیز یکی از گزارش های خود را به این موضوع اختصاص داده و می نویسد اعدام یک روحانی برجسته شیعه در عربستان، سبب بروز هشدارهایی نسبت به پیامدهای این موضوع برای خاندان آل سعود شده و احتمال بروز موجی جدید از منازعات فرقه ای را در منطقه به وجود آورده است. رویترز به واکنش ها در کشورهای مختلف نسبت به این موضوع پرداخته و می افزاید شورای عالی اسلامی لبنان اعدام شیخ نمر را یک اشتباه فاحش از سوی سعودی ها دانسته و حزب الله نیز آن را آدمکشی و ترور قلمداد کرده است. آیت الله احمد خاتمی، یکی از روحانیون شیعه ایران نیز گفته پیامدهای این اقدام سعودی ها، سبب محو شدن آن ها از صفحات تاریخ خواهد شد. 


*****


در همین حال، منابع رسمی سعودی از پایان آتش در یمن و آغاز دوباره حملات ائتلاف منطقه ای تحت رهبری عربستان علیه یمن خبر داده اند. سایت شبکه خبری «الجزیره» می نویسد ائتلاف تحت رهبری عربستان که از نه ماه پیش اقدام به بمباران یمن کرده، روز شنبه پایان آتش بسی که از تاریخ 15 دسامبر آغاز شده بود را اعلام کرد. الجزیره اشاره می کند که این آتش بس، با حمایت سازمان ملل و در راستای برگزاری مذاکرات صلح یمن برقرار شده بود؛ اما پیش از این نیز موارد نقض شدن آن گزارش شده بود. در بیانیه ای که در این زمینه در خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شده، ادعا شده که هدف از حملات ائتلاف، حمایت از قدرت مشروع در یمن و فراهم آوردن شرایطی برای یافتن یک راه حل صلح آمیز است. 


*****


در میان دیگر موضوعات، پایگاه اینترنتی «اینترنشنال بیزنس تایمز» موضع گیری جدید دولت آمریکا درباره احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران را مورد توجه قرار داده است. در شرایطی که طی روزهای اخیر، بحث های متعددی درباره تصمیم آمریکا برای وضع تحریم هایی علیه ایران بر سر فعالیت های موشکی مطرح شده و سپس دولت آمریکا از تعلیق بررسی این موضوع خبر داد، بن رودس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته واشنگتن برای تدوین تحریم های جدید علیه ایران در موضوع موشکی، نیاز به زمان بیشتری دارد. به گفته وی، دولت آمریکا پیش از اعلام هرگونه تحریم جدیدی در این زمینه، باید اقدامات دیپلماتیک و فنی بیشتری را انجام دهد. اما رودس تأکید که این تأخیر، به دلیل فشارهای وارد شده از جانب ایران نیست. 


*****


در نهایت، روزنامه «نیویورک تایمز» به جنجال به وجود آمده بر سر اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره مقایسه کشور خود با آلمان نازی پرداخته و توضیحات دولت ترکیه را در این زمینه بازتاب داده است. به نوشته این روزنامه، دولت ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اظهارات رجب طیب اردوغان که در پاسخ به سوالی درباره میزان کارآمدی سیستم مبتنی بر ریاست جمهوری بیان شده، تحریف شده است. در این بیانیه آمده که رسانه ها اقدام به تحریف سخنان اردوغان کرده و از این اظهارات استفاده نادرستی کرده اند؛ زیرا هدف اردوغان ارائه مثالی در این زمینه بوده که سیستم مبتنی بر ریاست جمهوری، به وجود ساختار فدرال در حکومت وابسته نیست. 























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن