تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819162347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيام 15خرداد سرآغازي براي تجديد حيات و خودباوري ملت‌ بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قيام 15خرداد سرآغازي براي تجديد حيات و خودباوري ملت‌ بود
خبرگزاري فارس: شهروندان تبريزي، 15خرداد ماه سال 42 را سرآغازي براي تجديد حيات و خودباوري ملت‌، انقراض سلطنت ستمشاهي، استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي و تثبيت مردم‌سالاري ديني در ايران و ... توصيف كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رهروان صديق راه امام‌خميني (ره) و عاشقان با وفاي آن‌ حضرت در استان آذربايجان شرقي با برگزاري ويژه برنامه‌هايي، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي والاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب، چهل و پنجمين سالگرد يوم‌الله 15خرداد را گرامي ‌داشتند و از مقام شامخ شهداي اين روز تجليل كردند.
بر اساس اين گزارش، در مجالسي كه به ‌همين مناسبت در نقاط مختلف اين خطه‌ از ميهن اسلامي با حضور قشرهاي مختلف مردم، بسيجيان، خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران، اصناف و كسبه برگزار شد، سخنرانان در خصوص اهميت قيام خونين 15خرداد ماه سال 42 و نقش شهداي اين واقعه تاريخي در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ‌ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) مطالبي بيان كردند.
نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار فارس در تبريز، گفت: استمرار راه ‌امام خميني (ره) در حال حاضر و آينده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبري و ولايت امكان‌پذير خواهد بود.
محسن مجتهد‌شبستري افزود: تبعيت از رهبري و ولايت موجب مي‌شود تا جامعه اسلامي بتواند در مسير انديشه‌هاي والاي امام خميني (ره) گام بردارد.
وي تصريح كرد: مردم قهرمان ايران ‌اسلامي در سال‌هاي گذشته به ‌جهانيان نشان دادند كه درخلأ ناشي‌ از فقدان امام و پير و مراد خويش به آرمان‌هاي آن حضرت و نهضت مقدس ايشان وفادار بوده و هستند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: ولايت‌فقيه در سايه امام راحل احيا شد و استقلال و آزادي، مرهون ايثار و همت امام راحلمان بود. امام راحل برجستگي‌هاي شخصيتي فراواني داشت، اما مهم‌ترين آن قيام براي اقامه حق و حركت در راه خدا و براي خدا بود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه با بيان اينكه نظام الهي جمهوري اسلامي ايران به عنوان ره‌‌آورد امام خميني(ره) مايه شگفتي امروز دنيا شده است، يادآور شد: اگر امروز ايران از استقلال و آزادي برخوردار است مرهون تلاش و مجاهدت‌هاي آن رهبر فرزانه و روشنفكر است.
فرماندار شهرستان تبريز نيز اعتقاد راسخ به ‌نظام جمهوري‌اسلامي، مردم‌گرايي، استقلال در تصميم‌گيري و عطوفت را از جمله ويژگي‌هاي حضرت امام خميني (ره) در هدايت انقلاب برشمرد و گفت: امام‌خميني (ره) رهبري نهضت اسلامي را بر پايه رسالت‌هاي ديني و باورهاي مذهبي انجام داد و با تفسير روشن، دقيق، جالب و جذابي كه داشت آمادگي لازم را براي سرنگوني رژيم شاهنشاهي در مردم ايجاد كرد.
محمدعلي ذبيحيان تصريح كرد: امروز دنيا پي به اين حقيقت ژرف و عميق برده است كه تا نام دشمن‌شكن خميني بر تارك اين ديار اسلامي زينت‌بخش بوده و انديشه‌هاي تابناك و روشنگر آن حكيم فرزانه در كنار هدايت‌هاي مدبرانه آيت‌الله خامنه‌اي ترسيم‌گر راه و روش همه مسئولان و ملت آزاده ايران اسلامي است، افسونگران كور‌دل راه به جايي نخواهند برد و آفتاب عزت و افتخار اين سرزمين بزرگ اسلامي تابنده‌تر از پيش بر تن و جان همه آزادگان و عزت‌مداران جهان خواهد تابيد.
وي خاطر نشان كرد: استقرار نظام اسلامي يكي از مهم‌ترين يادگارهاي امام راحل است كه حفظ آن و تمامي دستاوردهاي انقلاب اسلامي كه با خون هزاران شهيد به ثمر رسيده بر همگان واجب است.
ذبيحيان اضافه كرد: فلسفه اصلي قيام 15خرداد احياي كشور اسلامي ايران و نجات آن از دست بيگانگان و استعمارگران بود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي هم 15خرداد ماه سال 42 را سرآغازي براي تجديد حيات و خودباوري ملت‌، شكسته‌شدن بت اسطوره‌هاي استكبار، انقراض سلطنت ستمشاهي، استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي، تثبيت مردم‌سالاري ديني در ايران و آشكار شدن چهره پليد و زشت دشمنان اسلام، توصيف كرد.
احمدي‌منش با بيان اينكه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، با تكيه‌ بر مردم و عنصر قوي دين، عظيم‌ترين نهضت مردمي عصر حاضر را رقم زد، پيروزي حركت‌ امام‌خميني (ره) را موجب تحير اصحاب نظر و انديشه دانست.
وي با بيان اينكه امام ‌خميني (ره) هميشه زنده است چرا كه افكار و انديشه‌هاي آن حضرت پويا و مترقي است، اظهار داشت: اين ملت افتخارات خود را مرهون جهاد و انديشه حضرت امام خميني (ره) مي‌دانند لذا بايد در راستاي حفظ اين ميراث گران‌بها و عمل به وصاياي ايشان تلاش كنند.
مدير روابط عمومي لشكر 31 عاشورا نيز در گفتگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه امام خميني(ره) داراي شخصيت وارسته سياسي بود، تصريح كرد: جوانب سياسي شخصيت ايشان از ابعاد گوناگون و مختلف قابل بررسي است.
رضا رضواني روحيه استكبارستيزي، تحليلگري قوي و منطقي مسايل و رخدادهاي سياسي جهان و ايران كه برخاسته از فقه سياسي اسلامي بود را از ديگر خصوصيات بارز امام خميني (ره) برشمرد.
وي امام خميني را بنيانگذار و آغازگر نهضت سياسي و فرهنگي عنوان كرد كه علاوه بر ايران در كل معادلات جهاني و بين‌المللي تأثيرگذار بود.
جعفر تمنا شهروند تبريزي نيز با تاكيد بر لزوم بازخواني انديشه‌هاي حضرت امام خميني (ره) يادآور شد: اين انديشه بايد براي قشر جوان و نسل‌هاي جديد بيش‌ از پيش تبيين گردد.
ليلا عظيمي ديگر شركت‌كننده در مراسم گرامي‌داشت 15خرداد با بيان اينكه حضرت امام خميني (ره) احياكننده انديشه‌هاي ديني عصر حاضر هستند، گفت: امروز نيز رهبر فرزانه‌ انقلاب ادامه‌دهنده راستين راه امام و يادگار آن حضرت براي جهان اسلام است.
وي اضافه كرد: زنده نگهداشتن ياد و خاطره‌ حضرت امام خميني (ره) يكي ‌از شعائر اسلامي است و اين مهم نيز با تبعيت از رهبر انقلاب محقق مي‌شود.
گزارش از: وحيد زينالي – خبرنگار فارس در تبريز
انتهاي پيام/ك
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن