تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820298101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در ديدار با تجار ايتاليايي: ايران امن‌ترين نقطه براي سرمايه‌گذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس‌جمهور در ديدار با تجار ايتاليايي: ايران امن‌ترين نقطه براي سرمايه‌گذاري است
جام جم آنلاين: دكتر محمود احمدي نژاد ايران را امن ترين نقطه دنيا براي سرمايه گذاري و دولت ايران را صادق ترين دولت براي دوستان خود دانست و گفت: اصحاب تجارت و صنايع و سرمايه گذاران بايد كار خود را يك كار فرهنگي، سياسي و ارزشمند تلقي كنند. وي افزود: با نگاه به تاريخ در مي يابيم كه بازرگانان و تجار كساني بودند كه پيوندهاي تاريخي ملتها را برقرار كردند و بستري را فراهم كردند كه زمينه هاي ديگر را تقويت كرد.


به گزارش مهر، رئيس جمهور عصر سه شنبه درجريان اجلاس فائو در ديدار تجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران در محل هتل هيلتون رم با اشاره به سالروز رحلت امام خميني (ره ) گفت : امام آمد و ادبيات دوستي همدلي برادري را به جاي ادبيات بددلي، سلطه طلبي معرفي كرد و زندگي خود را وقف صلح، برادري و عدالت و پاكي نمود.

احمدي نژاد با بيان اينكه توسعه روابط اقتصادي كمك كننده به صلح و امنيت است ، خاطرنشان كرد : از گذشته هاي دور بازرگانان و اهالي اقتصاد،صاحبان صنايع و تجار علاوه بر اينكه روابط اقتصادي ملتها را برقرار مي كرده اند، زمينه ساز توسعه سياسي، فرهنگي و صلح دوستي بين ملتها بوده اند.

وي افزود: با نگاه به تاريخ در مي يابيم كه بازرگانان و تجار كساني بودند كه پيوندهاي تاريخي ملتها را برقرار كردند و بستري را فراهم كردند كه زمينه هاي ديگر را تقويت كرد .

رئيس جمهور گفت: همكاريهاي اقتصادي پشتوانه خوبي براي تقويت روابط بين ملتها است.

احمدي نژاد با اشاره به بسياري از مشتركات تاريخي فرهنگي كه از طريق تبادل اقتصادي ايجاد شده است، اظهار داشت: ملتها از راه توسعه اقتصادي با يكديگر و فرهنگ و تاريخ هم آشنا شده اند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: هر كار اقتصادي مهمترين پايه براي استحكام بين ملتها است.

وي ادامه داد: دو ملت ايران و ايتاليا داراي تاريخ و تمدن باستاني و موثر در فرهنگ و تمدن بشري هستند و در سابقه روابط دو ملت نقطه تاريك، تضاد سنگين و يا برخورد منافع وجود ندارد و مانعي براي توسعه روابط دو كشور و دو ملت نيست.

در شرايط كنوني دنيا هر ملتي مي تواند نيازهايش را تامين كند و كالاهايش را به فروش برساند.تجارت در جهان انجام مي شود و هيچكس نمي تواند مانع آن شود.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه اساس صلح و برادري در جهان وابسته به تعميق روابط بين ملتها است ، گفت: ملتها در روابط با هم يكديگر را تكميل مي كنند و ظرفيتهاي يك ملت در اختبار ملتهاي ديگر قرار مي گيرد.

احمدي نژاد افزود : سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط با همه ملتهاي عالم است. روابط دوستانه و عادلانه بر مبناي حقوق متقابل و تاكيد بيشتر بر گسترش روابط با ملتها و دولتهايي است كه با آنها مشتركات بيشتري داريم.

رئيس جمهور با اشاره به حجم مبادلات 6 ميليارد يورويي ايتاليا و ايران، ايتاليا را از اين حيث اولين كشور در اروپا دانست و گفت: بايد بدانيم كه ظرفيتهاي دو كشور بالاتر از اين رقم است. بايد با چشم انداز بلندمدت روابط مستحكم را پايه گذاري كنيم و ادامه دهيم.

رئيس جمهور با بيان اينكه روش جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط با ديگر كشورها روشن و شفاف است به نمونه هايي از سياستگذاريهاي كشورمان براي افزايش حجم مبادلات با برخي كشورها اشاره كرد و خاطرنشان كرد : جمهوري اسلامي ايران تا كنون به تمام هدفهاي پيش بيني شده با طرفهاي مختلف دست يافته است.

احمدي نژاد اظهار داشت : با برداشتن موانع و تنظيم مقررات و توافقات گمركي و تجاري با اين ديدگاه مي توان به هدف افزايش حجم مبادلات ميان دو كشور دست يافت و فرصتهاي سرمايه گذاري را فراهم كرد.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي قراردادهاي مختلف در زمينه نفت و گاز در دوسال اخير به ارزش بيش از 70ميليارد دلار، گفت : اين قراردادها با شركتهايي از آسيا، آفريفا و اروپا به امضا رسيده است و ما علاقمنديم با دوستانمان در ايتاليا هم روابط را گسترش دهيم.

احمدي نژاد تصريح كرد : توسعه روابط دو جانبه به نفع دو ملت است و به ضرر هيچكس نيست.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه برخي سياستمداران جهاني دائما در پي تنش آفريني و غبار آلود كردن فضاي روابط ميان ملتها هستند، گفت : روابط جمهوري اسلامي ايران با آمريكا در 30سال گذشته قطع بوده است و روابط تجاري ميان دو كشور هم در پايين ترين حد ممكن است .

وي افزود : آنها چون سهمي در بازارايران ندارند براي محدود كردن ديگران از ابزار سياسي و سازو كارهاي بين المللي استفاده مي كنند اگرچه ما نسبت به اين مسئله بي تفاوت هستيم .

احمدي نژاد گفت : در شرايط كنوني دنيا هر ملتي مي تواند نيازهايش را تامين كند و كالاهايش را به فروش برساند. تجارت در جهان انجام مي شود وهيچكس نمي تواند مانع آن شود.

وي تاكيد كرد : اين ادبيات مربوط به گذشته است و امروز ناپخته ترين و بي ربط ترين حرف يك دولت اين است كه بگويد مي خواهد در روابط كشورها اخلال ايجاد كند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: ما به عنوان يك سياست اصولي در گذشته و براي آينده علاقمنديم روابط فرهنگي و اقتصادي خود را با ملت ايتاليا به حداكثر ممكن افزايش دهيم و اين آمادگي را داريم .

وي در ادامه سخنان خود خطاب به بازرگانان و تجار دو كشور ايران و ايتاليا گفت : فرصتها و توانمنديهاي دو كشور را به هم بشناسانيد و علاوه بر ايجاد خطوط ارتباط الكترونيكي، نمايشگاههايي را به طور دائم در دو كشور برپا كنيد.

احمدي نژاد فعال شدن كميته مشترك براي شناخت موانع و مقررات را براي توسعه روابط اقتصادي ميان دو كشور بسيار مفيد خواند و گفت: اهل تجارت و صنايع و سرمايه گذاري كار خودشان را بايد علاوه بر بعد اقتصادي، كاري فرهنگي سياسي و اقدامي ارزشمند تلقي كنند، اگر چه در وهله اول كسب سود هدف است اما بالاتر از آن ارتباط دوستانه ملتها است كه تضمين كننده صلح و روابط پايدار است.

در اين ديدار تعدادي از بازرگانان و صاحبات صنايع ايتاليا و تجار ايراني فعال در اين كشور در سخناني مشكلات خود را مطرح كردند و ديدگاههاي خود را براي توسعه روابط اقتصادي دو كشور بازگو كردند.

قدرتها در پي نفت 200 دلاري

رئيس جمهور جنايات جنايات رزيم صهيونيستي در سرزمين فلسطين را موجب خدشه دار شدن حيثيت بشريت دانست و گفت : وقت آن است كه جعبه سياه رژيم صهيونيستي باز و حقايق درباره آن آشكار شود.

دكتر محمود احمدي نژاد در سفر يك روزه خود به ايتاليا براي شركت در اجلاس اضطراري سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد( فائو) به درخواست سه شبكه تلويزيوني مطرح ايتاليا و يك روزنامه پرتيراژ شهر رم براي مصاحبه پاسخ مثبت داد و با آنها با گفتگو نشست .

رئيس جمهور در اين مصاحبه كه در محل هتل هيلتون رم برگزار شد، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه مواضع شما درخصوص رژيم صهيونيستي منجر به منزوي شدن ايران در عرصه بين المللي مي شود، تاكيد كرد : موضع گيري ماعليه رژيم صهيونيستي به نفع همه ملتها است زيرا اين رژيم لكه ننگي بر دامن كل بشريت است و جنايات آن درسرزمين فلسطين حيثيت بشريت را خدشه دار كرده و از همين رو ما خواهان نابودي جنايات هستيم.

در آمد كشورهاي خريدار نفت از درآمد صادركنندگان آن بيشتر است و قيمت امروز نفت مصنوعي است

احمدي نژاد با بيان اينكه رژيم صهيونيستي بنابر دهها دليل روشن بزودي متلاشي خواهد شد، تصريح كرد : امروز وقت آن رسيده تا بعد از 60 سال جنايت جعبه سياه رژيم صهيونيستي باز و حقايق درباره آن آشكار شود.

دكتراحمدي نژاد در ادامه با اشاره به اينكه همه ملتها از دست رژيم صهيونيستي در عذاب هستند، گفت : چه رمزي در اين رژيم جعلي وجود دارد كه در مقابل انواع جنايات، تضييع حقوق بشر وتحقير كرامت انسانها مصونيت دارد و حمايت مي شود؟ بايد مشخص شود رژيم صهيونيستي چه ماموريتي دارد كه برخي كشورهاي اروپايي به طور مطلق از آن حمايت مي كنند.

وي افزود : چه رازي در وجود رژيم جعلي صهيونيستي نهفته است كه همه حقايق بايد در مقابل آن قرباني شوند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه رژيم صهيونيستي شيره جان ملتها را مي مكد و برخي دولتها از پول ملتهاي خود سالانه به آن جزيه مي دهند تاكيد كرد: ملتهاي اروپايي به عنوان انسانهاي صلح دوست، با اخلاق و صميمي و قرباني جنگ مطمئنا با جنايات رژيم صهيونيستي مخالف هستند.

رييس جمهور افزود: ما به همه كشته هاي جنگ احترام مي گذاريم و از وضعيت امروز جهان به شدت ناراضي هستيم و به همين جهت تلاش مي كنيم وضعيت عوض شود.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه برخي قدرتها قصد دارند قيمت نفت تا 200 دلار بالا برود تصريح كرد: اين قدرتها با افزايش قيمت نفت در صدد كسب سود بيشتر ، توجيه سرمايه گذاري در ديگر مناطق و فروش محصولات خود با قيمت بالاترهستند.

وي با بيان اينكه مناسبات اقتصادي بايد عادلانه باشد، اظهار داشت : در آمد كشورهاي خريدار نفت از درآمد صادركنندگان آن بيشتر است و قيمت امروز نفت مصنوعي است.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ايتاليايي درخصوص گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درمورد فعاليتهاي هسته اي ايران و ادعاهاي جديد مطرح شده از سوي آمريكا، عليه ايران گفت : اسناد آژانس تاييدي بر صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته اي ايران است كه حداقل 12 بار انجام شده است و حتي در گزارش اخير البرادعي نيز به دفعات بر صلح آميز بودن فعاليتهاي ايران تاكيد شده است.

رئيس جمهور با بيان اينكه همه ناامني ها در جهان از دولت آمريكا است و سردمداران اين كشور بايد پاسخگو باشند، تاكيد كرد: ادعاهاي مطرح شده از سوي آمريكا درباره فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران طبق قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي قابل رسيدگي نيست.

دكتراحمدي نژاد با اشاره به اينكه دشمني آمريكا با ملت ايران جديد نيست و امروز نيز با فشار به آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه دارد خاطرنشان كرد : ما دنبال قانع كردن دولت آمريكا نيستيم و طي 28سال گذشته ياد گرفته ايم در فضاي مخالفت آمريكا پيشرفت كنيم.

رئيس جمهور تاكيد كرد : آژانس بايد مستقل عمل كرده و گزارشهاي متعدد مربوط به فعاليتهاي غيرصلح آميز انگليس، فرانسه و آمريكا را نيز منتشر كند.

خبرنگار ايتاليايي از رئيس جمهوري اسلامي ايران پرسيد «شما مي گوييد آمريكا قدرت شيطاني است، دوره بوش تمام مي شود و فردي ديگر خواهد آمد آيا در آمريكا تغيير ايجاد خواهد شد»؟ كه دكتراحمدي نژاد در پاسخ اظهار داشت: هر كدام از كانديداهاي رياست جمهوري امريكا راي بياورند ديگر آمريكاي گذشته نخواهد بود زيرا دولت آمريكا با توجه به ادامه آواره بودن مردم در پي طوفان سه سال قبل ، بحران سنگين اقتصادي، وجود 40 ميليون شهروند فاقد هر نوع بيمه و حضور نيروهاي اين كشور در عراق، چاره اي جز اعتراف و جبران اشتباهات خود ندارد.

رئيس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران آماده گفتگو در فضاي عادلانه ، احترام متقابل و آشكار و شفاف با همه به جز رژيم صهيونيستي است ، گفت : سال گذشته از بوش براي مناظره در حضور خبرنگاران رسانه ها دعوت كردم و امسال نيز از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين كشور دعوت مي كنم كه در حضور رسانه ها درخصوص مسائل مهم جهان گفتگو كنيم.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد : آمريكا تصور مي كرد با قطع رابطه، ايران را منزوي مي كند اما ملت ايران امروز پيشرفته و قدرت صالح، عادل و دوستدار ساير ملتهاي جهان است.

رئيس جمهور در بخش ديگري از اين مصاحبه با توصيه به قدرتهاي زورگو مبني بر احترام به حقوق همه ملتها از جمله لبنان و افغانستان، تاكيد كرد : محال است كه سياستهاي ناتو در افغانستان به پيروزي برسد زيرا اين سياستها بدون توجه به ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي مردم اين كشور تدوين و اجرا شده است.

دكتراحمدي نژاد خاطرنشان كرد : با هزينه كمتر مي توان مسائل افغانستان را حل كرد و مردم لبنان نيز مي توانند خودشان اين كشور را اداره كنند و ديگران بايد كمك بدهند نه اينكه مانع حركت شوند و دخالت كنند.

سازمان ملل در بحران‌هاي جهاني فعال باشد

رييس‌جمهور در ديدار دبيركل سازمان ملل متحد موضوعات مختلف منطقه‌ اي، جهان و همچنين مساله هسته‌ اي كشورمان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد و خواستار نقش فعال‌تر سازمان ملل در بحران‌هاي جهاني شد.

به گزارش ايسنا ، دكتر محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت محلي در حاشيه اجلاس فائودر ديدار بان كي‌مون دبيركل سازمان ملل با تاكيد بر اين كه ايران طرح سازمان خواروبار و كشاورزي (فائو) را در زمينه امنيت غذايي به دقت مطالعه و بررسي مي‌كند اظهار اميدواري كرد اين طرح بتواند در آينده موجب كاهش و رفع فقر شود.

وي در عين حال طرح‌هاي ارائه شده از سوي فائو براي كاهش و رفع فقر را در حد درمان موقت، دانست و گفت: معتقديم سازمان ملل و فائو بايد در بحران‌ها نقش فعال‌تري داشته باشند كه در غيراين صورت سلطه‌گران شرايط جهاني را به نفع خود رقم مي‌زنند و به جايي خواهيم رسيد كه اين مسكن‌ها هم تاثيري نخواهد داشت.

وي افزود: ايران انتظار دارد سازمان ملل فعالانه به ايفاي نقش اصلي خود در همه مناطق جهان بپردازد.

رييس‌جمهور به موضوع عراق اشاره كرد و گفت: دراين كشور اشغال شده روزانه صدها نفر از مردم بي‌دفاع كشته مي‌شود و در چنين فضايي سازمان ملل بايد فعالانه برخورد كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بيشترين آثار ناامني در عراق را جمهوري اسلامي ايران متحمل مي‌شود و از اين رو ما از صلح و ثبات در اين كشور حمايت مي‌كنيم.

وي يادآور شد: امروز مردم عراق از اشغالگران ناراضي‌اند و بايد جدول زمان‌بندي براي خروج نظاميان بيگانه از عراق ارائه شود.

وي همچنين پيشنهاد داد تحريم‌هاي تحت فصل هفت منشور ملل متحد با هدف كمك به دولت قانوني و مردمي عراق و توسعه اقتصاد اين كشور لغو شود.

رييس‌جمهور با اشاره به سياست‌هاي برخي قدرت‌ها در موضوع افغانستان آمادگي ايران براي كمك به استقرار صلح و ثبات در اين كشور را اعلام كرد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «قدرت‌ها بايد اجازه دهند ملت لبنان سرنوشت خويش را ترسيم كند» ، گفت: همه بايد كمك كنيم ثبات دراين كشور حكمفرما شود.

وي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه ايران فشارهاي سياسي آمريكا در موضوع هسته‌يي را غيرقانوني و مردود مي‌داند ، گفت: ايران هيچ مطالبه غيرقانوني را قبول نمي‌كند.

وي با اشاره به بسته‌هاي پيشنهادي ايران به برخي از كشورها و همچنين سازمان ملل تصريح كرد: ايران هيچ‌گونه هراسي از تهديدات برخي قدرت‌ها ندارد و درعين حال به عملكرد سازمان‌هاي بين‌المللي نيز اعتمادي ندارد؛ چراكه اين قدرت‌ها همواره از اين سازمان‌ها به نفع خود بهره برده‌اند.

رييس‌جمهور يادآور شد: ايران مدتي پيش و پس از 50 سال براي عضويت غير دائم در شوراي امنيت در خواست داده و قرار است اين درخواست در آبان‌ماه بررسي شود كه نحوه برخورد با آن آزموني براي سازمان ملل است.

احمدي‌نژاد با اعلام حمايت از اقدامات دبيركل سازمان ملل، صلح و ثبات را حق همه جهانيان دانست.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن