تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819971248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبات مديريتي؛ عامل رشد فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ثبات مديريتي؛ عامل رشد فوتبال
ثبات مديريتي مهره گمشده فوتبال ايران در اين فصل نصيب سرخابي‌هاي پايتخت شد تا هر دو تيم بدون آنكه نگران تغييرات باشند به كسب نتايج بهتر در ليگ برتر بينديشند.
نویسنده : شیوا نوروزی 


ثبات مديريتي مهره گمشده فوتبال ايران در اين فصل نصيب سرخابي‌هاي پايتخت شد تا هر دو تيم بدون آنكه نگران تغييرات باشند به كسب نتايج بهتر در ليگ برتر بينديشند.
فوتبال ايران در كنار حاشيه‌‌هاي  بي‌شمارش تغييرات مختلفي را هم تجربه مي‌كند. يك اصل نانوشته در اين رشته است كه مديران را پس از هر مشكلي به فكر ايجاد تغييرات مي‌اندازد؛ از بركناري سرمربي گرفته تا انتخاب مديرعامل جديد. فرقي هم نمي‌كند كه تيم صدر جدول باشد يا ته جدول، تهراني باشد يا شهرستاني، با كوچك‌ترين بحران و شعاري از سوي هواداران فكر اعمال تغييرات در ذهن مسئولان جرقه مي‌زند. در حالي كه در فوتبال حرفه‌اي روز دنيا تغييرات به اين راحتي رخ نمي‌دهد و فرصت دادن به مربيان يكي از اصول تيم‌داري به شمار مي‌رود. خوشبختانه امسال سرخابي‌ها طعم ثبات مديريتي و كادر فني را چشيده‌اند و تا به اينجاي كار نيز ثمره رعايت اين اصل حرفه‌اي را ديده‌اند. استقلال صدرنشين ليگ است و پرسپوليس هم هفته به هفته بهتر از قبل مي‌شود. آبي‌ها دو فصلي است كه بهرام افشارزاده را به عنوان مديرعامل مي‌بينند؛ مديري خوشنام و باتجربه كه خيلي‌ها فكر مي‌كردند با ورودش به دنياي فوتبال، درگير حواشي موجود مي‌شود. با اين حال مديرعامل مو سفيد كرده نشان داد كه توانايي مديريت موفق در فوتبال را هم دارد. اگرچه با شروع فصل پانزدهم گمانه‌زني‌هايي براي بركناري افشارزاده مطرح شده بود، ولي خوشبختانه وزارت ورزش قانع شد كه رفت و آمد مديريتي به ضرر استقلال تمام مي‌شود. اين واقعيت در پرسپوليس نيز قابل‌رؤيت است. به رغم همه حواشي موجود طاهري در سمت خود ابقا شد و همين مسئله سبب شد تا او نيز دست از حمايت از سرمربي كروات تيم نكشد. بازيكنان طبق نظر برانكو ايوانكوويچ به خدمت گرفته شدند و مرد كروات تمام تلاشش را كرد تا باز هم در فوتبال ايران موفق شود. البته پرسپوليس هفته‌هاي بحراني زيادي را پشت سرگذاشت، هفته‌هايي كه هر لحظه احتمال اخراج برانكو مي‌رفت تا از اين طريق منتقدان را ساكت كنند. منتها مديرعامل پشت سرمربي‌اش را خالي نكرد تا بالاخره ناكامي‌ها به پايان برسد و در نيم فصل دوم سرخپوشان بحران زده حالا براي قهرماني بجنگند.
شايد امسال يكي از معدود فصل‌هايي باشد كه تغييري روي نيمكت و صندلي رياست دو تيم پرطرفدار ايران ايجاد نشد. اگرچه خصوصي‌سازي سرخابي‌ها همانطور كه انتظار مي‌رفت به سرانجام نرسيد و رؤياي واگذاري دو باشگاه نقش برآب شد، اما انصافاً وزارت‌نشينان تلاش كردند تا اين نقطه ضعف را با تزريق ثبات به دو تيم جبران كنند. سجادي، معاون وزير ورزش بر حفظ مديران و كادر فني دو تيم تأكيد كرد، موضوعي كه اميدواريم با ادامه آن شاهد رشد و ترقي استقلال و پرسپوليس باشيم. در واقع قرمز و آبي‌ها امسال برخلاف سال‌هاي پيش با بي‌پولي‌هاي كشنده دست و پنجه نرم نمي‌كنند، حواشي‌شان به حداقل رسيده و هر روز گزينه جديدي براي نشستن بر نيمكت مربيان مطرح نمي‌شود. بايد اذعان كرد كه موارد اشاره شده تأثير بسزايي در عملكرد خوب اين دو تيم داشته است. بدون شك حمايت مسئولان از تيم‌‌هاي  بحران‌زده سبب مي‌شود كه تيم با اتحاد و يكدلي به روزهاي اوج برگردد و حتي براي حريفان خط و نشان هم بكشد. گويا مسئولان ارشد سرانجام پس از گذشت 15 دوره از ليگ برتر به اين واقعيت پي برده‌اند كه بركناري‌ها و تغييرات پياپي دردي از دردهاي سرخابي‌ها دوا نمي‌كند. هرچند كه در اين سال‌ها بارها تغييرات بي‌حساب و كتاب، استقلال و پرسپوليس را به ورطه نابودي كشيد، اما پذيرفتن اين واقعيت از سوي وزارت‌نشينان را بايد به فال نيك گرفت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن