تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819238494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مریانج صورت گرفت رونمایی از فرش و تابلو فرش اهدایی به حرم امام حسین(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مریانج صورت گرفت
رونمایی از فرش و تابلو فرش اهدایی به حرم امام حسین(ع)
از فرش 62 متری و تابلو فرشی که خیرین برای حرم امام حسین (ع) تهیه کرده بودند در مسجد جامع مریانج رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: رونمایی از فرش و تابلو فرش اهدایی به حرم امام حسین(ع)



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی بادامی ظهر امروز در جمع مردم شهر مریانج با اشاره به این فرش اهدا شده، اظهار کرد: یک خیر با همکاری چند عاشق اباعبدالله(ع) یک تخته فرش 62 متری را برای باب الرأس حرم امام حسین(ع) بافته است. وی ادامه داد: این فرش به اندازه همان مکان است که به صورت دستباف تهیه شده و حتی فرش دوم نیز آماده است که ارزش هر کدام از این فرش‌ها به 130 میلیون تومان می‌رسد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با نام بردن از دیگر کمک‌ها مردمی تصریح کرد: سه تخته فرش دستباف 6 متری نفیس نیز از دیگر کمک‎‌های مردمی به حرم امام حسین(ع) است. وی بیان کرد: یک خیر دیگر نیز یک تابلو فرش بسیار نفیس که از ابریشم و به صورت دستبافت تهیه شده است را به آستان مقدس امام حسین(ع) هدیه کرده است.

بادامی گفت: این تابلو فرش با 3 هزار گره و با ارزشی بالغ بر 100 میلیون تومان آماده شده که قاب آن نیز از چوب مخصوص بوده و زیارت عاشورا بر روی آن حکاکی شده است. وی از اهدای 53 کپسول اطفاء حریق به صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: یک خیر دیگر نیز این تعداد کپسول را به ارزش 7 میلیون تومان و با پذیرش هزینه شارژهای سالیانه به صحن حضرت زهرا(س) کمک کرده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان ادامه داد: شهرهای زیادی در استان متقاضی رونمایی از این فرش بودند که ما تصمیم گرفتیم این فرش و تابلو را برای نخستین بار در شهر مریانج رونمایی کنیم. وی ضمن تشکر از مشارکت مردم مریانج در بحث اربعین و کمک به بازسازی حرمین شریف یادآور شد: ستاد بازسازی مریانج با وجود عمر کم خود و با همراهی مردم توانسته است خدمات قابل توجهی را ارائه کند.

بادامی ادامه داد: مردم مریانج موفق شدند که دو موکب بزرگ را در ایام اربعین در دو شهر کربلا و مریانج اداره کنند و با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیون تومان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنند. وی اضافه کرد: استان همدان در اربعین حسینی، 18 موکب را برپا کرده بود که هشت موکب در کشور عراق و 10 موکب در استان پذیرای زائرین بوده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان گفت: در این 18 موکب مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان برای مواد غذایی و... هزینه شد که سهم مردم مریانج به تنهایی 120 میلیون تومان بوده است. وی یادآور شد: مردم مریانج در بحث مشارکت در بازسازی حرمین شریف خوب درخشیدند و بر همین اساس درصدد هستیم تا اولین کارگاه فرشبافی استان را برای حرمین شریف در مریانج احداث کنیم. بادامی با اعلام آمادگی این ستاد در استان برای اعزام نیروهای مهارتی برای بازسازی حرمین شریف گفت: تا به حال تعداد یک‌هزار نفر از نیروهای مهارتی و کارگر از استان را برای بازسازی حرمین شریفین به کشور عراق اعزام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام، 21 نیروهای مهارتی را به حرم امام عسگری(ع) اعزام کردیم تا در بحث گنبد و بارگاه سامرا کمک کنند. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان اضافه کرد: تعداد 14 نفر را نیز به بیمارستان سیدالساجدین کربلا اعزام کردیم و در آینده نیز هفت نفر را به نجف خواهیم فرستاد. وی با اعلام این خبر که تا به حال مقدار 14 کیلو طلا از سوی مردم استان همدان برای حرمین شریفین جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که تمام نذورات آنها مستقیم برای حرمین ارسال می‌شود و ریالی از این پول به دولت عراق نخواهد رسید زیرا ما امانتدار نذورات و کمک‌های مردم هستیم.

94/10/11 - 16:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن