تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820543832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد مشترک، درمان مشترک/ به کمپین کاهش آلودگی‌ هوا بپیوندید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: درد مشترک، درمان مشترک/ به کمپین کاهش آلودگی‌ هوا بپیوندید
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با راه‌اندازی چالش «دمای 18 درجه» از دوالتمردان و عموم مردم خواست که برای مقابله با آلودگی هوا و کمپین جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به این چالش ملی بپیوندند.
آفتاب : سرویس اجتماعی- معصومه ابتکار در صفحه تلگرام خود با اعلام راه‌اندازی چالش «دمای 18 درجه» به انتشار تصاویر نامه‌نگاری‌های انجام شده در این باره پرداخت.


به گزارش آفتاب، وی همچنین در نامه‌ای به معاونان ریاست‌جمهوری، وزرای وزارتخانه‌ و استانداران سراسر کشور تاکید کرد: «نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر در کلانشهرها و دیگر شهرهای کشور و لزوم کاهش میزان مصرف انرژی که تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در اجرای مفاد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور و ماده 150 قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، دمای فضاهای بسته، ساختمان‌های تابعه در کل کشور طی ساعات کاری در اتاق‌ها از 21 درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از 18 درجه سانتی‌گراد بیشتر نبوده و از روشن‌بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌کننده سوخت در روزهای تعطیل جداً خودداری شود.»


به گزارش آفتاب، آلودگی هوای تهران و برخی دیگر از کلانشهرهای کشور در سه هفته اخیر آلوده بوده و در برخی مواقع نیز منجر به تعطیلی مدارس شده است.


اخیراً نیز رییس‌‌جمهور در جلسه هیات دولت با تأکید بر لزوم تلاش برای رفع کامل نگرانی مردم در خصوص آلودگی هوا، اعلام کرد که در هیات دولت برای رفع آلودگی هوا تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت اتخاذ شد که همه دستگاه‌های ذیربط باید اجرای جدی آن را مورد توجه قرار دهند.


حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در یادداشتی درباره آلودگی هوا که در کانال تلگرامی‌ خود با عنوان "درد مشترک، درمان مشترک" منتشر کرد، با اشاره به اینکه "گویا دیگر باران و برف هم زورش به ما نمی‌رسد"، نوشت: وقتی ما، تاکید می‌کنم ما، برنامه‌ای جامع و اساسی برای پاک کردن شهر از آلودگی‌هایی که به دست خودمان ایجاد می‌کنیم، نداریم، از طبیعت چه انتظاری داریم؟! یکی از تجربه‌های موفق دنیا، شهر مکزیکوسیتی است که در دهه 1990 یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان بود؛ اما نه تنها با اجرای یک برنامه جامع موسوم به proAire توانست ظرف حدود ده سال، مساله را حل کند، بلکه در سال ۲۰۱۳ جایزه پاک‌ترین شهر دنیا را هم از آن خود کرد...واقعا چرا ما نمی‌توانیم این دغدغه‌ها را از سر راه جامعه برداریم؟! 


وزیر بهداشت افزود:... تا وقتی آلودگی هوا را هم دستاویز رقابت‌های سیاسی می‌کنیم، تا وقتی اعتماد و مشارکت مردم را پایه و اساس برنامه مبارزه با آلودگی هوا قرار ندهیم، اوضاع همین است... مشکل اصلی، به گمان من، عادت مسوولان به انداختن توپ در زمین دیگران است. نوعی آلودگی در رفتار جمعی و مدیریتی ما آنهم که نیازمند درمان فوری است. دردی که هم مردم خوب لمس کرده‌اند و هم نخبگان جامعه.برای درمان دردهای مشترک، باید از خود شروع کنیم. و زمزمه کنیم که ... این درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی شود.»






تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن