تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799097926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک گام به عقب کاخ سفید درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: یک گام به عقب کاخ سفید درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران


وال استریت ژورنال نوشت: کاخ سفید در پی تشدید تنش ها بر سر برجام، اعمال تحریم های جدید علیه ایران را به تعویق می اندازد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی اعلام کردند، کاخ سفید در پی تشدید تنش ها بر سر توافق هسته ای اخیر، برنامه خود را برای تحمیل تحریم های جدید مالی علیه ایران که به علت فعالیت های موشکی این کشور طراحی شده بود، به تعویق انداخت.
این مقامات گفتند، دولت اوباما همچنان خود را به مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد می داند و تحریم های وزارت خزانه داری روی میز باقی می ماند. آنها افزودند، اعمال چنین مجازات هایی طبق توافق تاریخی هسته ای که ژوئیه گذشته حاصل شد، قانونی است.
مقامات آمریکایی تاریخ مشخصی برای اعمال تحریم های جدید ارائه نکردند، اما قرار بود طبق یادداشتی که کاخ سفید به کنگره ارسال کرده است، این تحریم ها صبح چهارشنبه در واشنگتن اعلام شود.
رهبران جمهوریخواه روز پنج شنبه دولت اوباما را به ضعف اراده در مقابل ایران، بعد از واکنش روز پنج شنبه تهران متهم کردند.
مایک پومپئو نماینده مجلس نمایندگان و از منتقدان توافق هسته ای در یک مصاحبه گفت: «اگر تحریم های اعلام شده رئیس جمهور اجرایی نشود، شاهد سستی و ضعف خواهیم بود که حتی رئیس جمهور نیز تا پیش از این از خود نشان نداده بود.»
منتقدان تحریم های پیشنهادی نیز می گویند که این تحریم ها در مقابله با توسعه دائمی  برنامه موشکی ایران کفایت نمی کند. تهران اعلام کرد، توسعه زرادخانه خود را سرعت می بخشد.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه در توئیتر اعلام کرد، به وزارت دفاع خود دستور داده است در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا، توسعه موشک های بالستیک را با سرعت هرچه بیشتر ادامه دهد.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه در توضیح گفت، زمان اجرای تحریم های موشکی به تهدیدات روز پنج شنبه ایران و همچنین توافق اخیر هسته ای با تهران ارتباط ندارد. وزارت خارجه توضیحی برای تعویق اجرای تحریم ها نداد.
کربی گفت: «ما از همان ابتدا، خارج از پارامترهای برنامه هسته ای ایران، به طور شفاف گفتیم که در مقابله با رفتار بی ثبات کننده تهران اقدامات لازم را به عمل خواهیم آورد.»
کاخ سفید روز چهارشنبه یادداشتی به کنگره ارسال کرد، مبنی بر این که وزارت خارجه  در ساعت ده و سی دقیقه صبح، تحریم های جدید علیه دهها شرکت و شخص در ایران، هنگ کنگ و امارات عربی متحده را به خاطر نقش در توسعه برنامه موشک های بالستیک ایران اعلام می کند.
این تحریم ها اگر اجرا می شد،‌ اولین تحریم ها بعد از توافق هسته ای محسوب می شد.اما کاخ سفید در ساعت یازده و دوازده دقیقه ایمیل دوم خود را به کنگره ارسال کرد و گفت که زمان اعلام تحریم ها «چند ساعت» به تاخیر افتاده است.
کاخ سفید در آخرین ایمیل خود که بعد از ساعت ده شب ارسال شد، اعلام کرد که تحریم ها به تعویق افتاده است و تاریخ دیگری نیز مشخص نشد.
در ایمیل کاخ سفید آمده است: «ما در حال بررسی  ابعاد مختلف مرتبط با تعیین اسامی دیگر علاوه بر گسترش کار دیپلماتیک هماهنگ با منافع امنیت ملی مان هستیم.از این رو امروز اسامی دیگری را اعلام نمی کنیم و تا وقتی در خصوص مسائل باقیمانده کار می کنیم، شما را در جریان امور قرار خواهیم داد.»
مقامات دولت اوباما می گویند، آمریکا ممکن است اجرای برجام را در ماه ژانویه آغاز کند؛ البته اگر ایران برای عقب راندن بخش های کلیدی برنامه هسته ای اش، قدم های لازم را برداشته باشد. طبق بخشی از توافق، آمریکا متعهد است که تا 100میلیارد دلار از پول نفت ایران را که در حساب های خارجی مسدود شده است، آزاد کند.
رهبران ایران در ماههای اخیر بارها به مقامات آمریکایی هشدار داده اند که هرگونه تحریم جدید علیه این کشور از جمله مجازات های مرتبط با توسعه موشکی می تواند اجرای برجام را تضعیف کند.
مقامات آمریکایی می گویند که جان کری با همتای ایرانی خود جواد ظریف، در خصوص مسئله توافق و اجرای آن، در تماس دائم است.
روحانی در توئیت روز پنجشنبه خود واشنگتن را به نقض توافق متهم کرد و گفت: «اگر آمریکا به مداخله غیرمشروع خود در خصوص حق ایران برای دفاع از خود ادامه دهد،  یک برنامه جدی برای تقویت توانمندی های موشکی شروع می شود. ما هرگز در خصوص توانمندی های دفاعی خود از جمله برنامه موشکی مذاکره نکردیم و هیچ محدودیتی را در این خصوص نمی پذیریم.»


جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن