تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وال استریت ژورنال: احتمال افزایش شدید قیمت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وال استریت ژورنال: احتمال افزایش شدید قیمت نفت


وال استریت ژورنال نوشت : به علت کاهش سرمایه گذاری در پروژه های جدید نفتی در پی کاهش شدید بهای نفت، احتمال کمبود عرضه در آینده نزدیک و افزایش شدید قیمت این محصول وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از وال استریت ژورنال، در حالی که عرضه نفت در بازارهای جهانی بسیار بیش از تقاضا است، صنعت نفت در جهان در حال بررسی یک مشکل جدید است اینکه عرضه بیش از اندازه می تواند در نهایت  به کمبود نفت در بازار منجر شود.
عرضه بیش از اندازه نفت در بازارهای جهانی موجب شده است بهای نفت به کمترین میزان خود طی چند دهه اخیر کاهش یابد و این امر موجب کاهش سرمایه گذاری ها در کشورهای تولید کننده نفت خام از جمله ونزوئلا و روسیه شده است و برای شرکت های نفتی مانند اکسون موبیل و شل کاهش سرمایه گذاری به معنای کاهش تولید نفت در آینده است. این مسئله می تواند جهان را در شرایطی درست مقابل شرایط کنونی قرار دهد که همانا کمبود عرضه نفت و افزایش قیمت آن خواهد بود.
این مسئله می تواند منجر به آغاز چرخه ای شود که دیگر مواد خام از جمله طلا تا مس پیش از این طی کرده اند، چرخه ای که طی آن عرضه بیش از اندازه، به کاهش قیمت ها و کاهش سرمایه گذاری  منجر می شود و این مسئله در نهایت به کاهش عرضه و افزایش قیمت و در نهایت باردیگر عرضه بیش از اندازه به بازار منتهی خواهد شد.
کلودیو دسکالزی مدیرعامل شرکت نفتی انی ایتالیا می گوید شکافی بزرگ در سرمایه گذاری در صنایع نفتی در حال شکل گرفتن است. این مسئله طی دو الی سه سال آتی منجر به بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا خواهد شد و بهای نفت افزایش خواهد یافت.
امسال سرمایه گذاری ها در زمینه اکتشاف و حفاری در جهان حدود 170 میلیارد دلار یا حدود بیست درصد کاهش خواهد یافت. براساس تحلیل شرکت ریستاد مستقر در اسلو اگر  میانگین بهای نفت سال آتی بشکه ای پنجاه دلار باشد ، سطحی که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده اند، سرمایه گذاری می تواند تا سال 2016 میلادی کاهش بیست درصدی خواهد داشت.
به گفته آژانس بین المللی انرژی این نخستین بار است که صنعت نفت طی سی سال اخیر برای دو سال متوالی شاهد کاهش سرمایه گذاری است. بهای نفت از ژوئن 2014 میلادی تاکنون تقریبا هفتاد درصد کاهش یافته است و تولید کنندگان روزانه دو میلیون بشکه نفت بیشتر از میزان مورد نیاز نفت به بازار عرضه می کنند. تولید نفت روسیه، برزیل و نروژ در سال 2015 میلادی بیش از پیش بینی ها بوده است. به علاوه سرمایه گذاری در میادین نفتی که سالها پیش صورت گرفته بود اکنون در حال رسیدن به مرحله آْغاز تولید است این درحالی است که پروژه های اکتشاف و حفاری که قرار است طی دهه های آتی به نتیجه نهایی برسد در حال لغو یا موکول شدن به آینده هستند.
شرکت های تولیدکننده نفت در آمریکا شامل شرکت شورون و کوناکو فیلیپس سال آینده هزینه های سرمایه گذاری خود را حدود یک چهارم کاهش خواهند داد.
تولید کنندگان اروپایی از جمله بریتیش پترولیوم و توتال نیز از کاهش گسترده هزینه های خود خبر داده اند.
بانک سرمایه گذاری تودور، پیکرینگ و هولت نیز اعلام کرده است یکصد و پنجاه پروژه به تعویق افتاده است که این امر موجب شده است که حدود 13 میلیون بشکه نفت تا مدت زمان نامشخصی از عرضه به بازار دور بماند. این معادل 15 درصد از کل تولید جهانی است.
بخش عمده ای از این نفت یعنی حدود 20 درصد آن مربوط به پروژه هایی در ذخایر شن های نفتی کانادا است که فرایند استحصال آن به شدت گران است. تولید نفت در میادین قطبی و پروژه های دشوار استحصال نفت در خلیج مکزیک و آفریقا نیز به شدت آسیب دیده است.
در کشورهایی نظیر ونزوئلا، مکزیک، نیجریه و الجزایر، تولید کنندگان درحال به تعویق انداختن پروژه هایی است که برای معکوس کردن روند کاهش طبیعی سطح نفت در میادین نفتی لازم است. این در حالی است که به گفته موسسه ریستاد صنعت نفت باید هر سال 34 میلیارد بشکه نفت را جایگزین کند تا بتواند پاسخگوی رشد احتمالی تقاضا باشد. با این حال سرمایه گذاری هایی که در سال 2015 صورت گرفته است تننها برای هشت میلیارد بشکه کافی است.


پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن