تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820421950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی شبکه های مغزی مرتبط با سطح هوش و شعور انسانی


واضح آرشیو وب فارسی:زومیت: گروهی از پژوهشگران ژن های مرتبط با میزان هوش را کشف کرده اند. این ژن ها روی هوش افراد و همچنین بیماری های عصبی تاثیر دارند. از نظر تئوری، احتمال دستکاری این ژن ها به منظور افزایش هوش یا بهبود بیماری ها وجود دارد.
دانشمندان برای نخستین بار تا به امروز دسته ای از ژن های مغزی را شناسایی کرده اند که گفته می شود با میزان هوش و شعور انسانی در ارتباط هستند. دو دسته به نام های M1 و M2 هر کدام در واقع شبکه هایی هستند که از صدها ژن منحصر به فرد ساخته شده اند و به باور دانشمندان در عملکردها و ساختارهای ذهنی ما تاثیر دارند. این عملکردها شامل حافظه و به یادسپاری ، توجه و دقت، سرعت پردازش و تحلیل و همچنین توانایی استدلال و برهان آوری می شوند.
موضوع بحث برانگیز این است که پژوهشگرانی که دسته های M1 و M2 را شناسایی کرده اند همچنین احتمال می دهند که شاید این دسته ها تحت کنترل سوئیچ های اصلی (master switch) باشند و این سوئیچ ها کارکرد و سازوکار شبکه ی ژن ها را تنظیم می کنند. اگر این فرض درست باشد و دانشمندان واقعا بتوانند این سوئیچ ها را بیابند آنگاه شاید بتوانیم هوش و شعور ژنتیکی خود را به صورت ماهرانه ای شناسایی یا حتی دستکاری کرده و در پی آن توانایی های ذهنی خود را افزایش دهیم.
مایکل جانسون (Michael Johnson)، عصب شناس کالج سلطنتی لندن در این باره می گوید:
ما می دانیم که ژنتیک نقش بسیار مهمی را در میزان ... [ مشاهده متن کامل خبر در زومیت ]
شناسایی شبکه های مغزی مرتبط با سطح هوش و شعور انسانی






سه شنبه ، ۸دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: زومیت]
[مشاهده در: www.zoomit.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن