تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819890603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از همه بازیکنان لیگ برتر تست دوپینگ می‌گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از همه بازیکنان لیگ برتر تست دوپینگ می‌گیریم
رئیس فدراسیون پزشکی:‌ در نیم‌فصل دوم با همکاری فیفا از تمام بازیکنان لیگ برتر تست دوپینگ خواهیم گرفت.

از همه بازیکنان لیگ برتر تست دوپینگ می‌گیریم
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین دوزه آموزشی مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی فوتبال برای خبرنگاران ورزشی‌نویس در آکادمی فوتبال برگزار می‌شود.


نخستین دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ برای آگاهی بیشتر خبرنگاران ورزشی‌نویس را 25 دی‌ماه سال جاری زیر‌نظر مستقیم فیفا برگزار می‌کنیم و هدف فیفا از این دوره آموزشی شناخت بیشتر اهالی رسانه از کلیات قوانین و چگونگی انتشار آن برای عوام جامعه است چون که در احکام صادر‌شده برای بازیکنان دوپینگی تا‌کنون نتوانسته همه زوایای آن‌را برای عموم رسانه‌ای کنند و موجب بیشتر شدن شک و شبه در جامعه شده‌اند و به طور مثال در مورد دوپینگ عبد‌الزهرا عراقی رسانه‌ها فقط به بیشتر‌شدن شک و شبه دامن زدند چون از قوانین آگاه نبودند.


*از تمام بازیکنان لیگ برتری تست خون می‌گیریم


رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران (اینفارک) همچنین گفت: طبق پروتکل‌های جام‌جهانی 2014 برزیل که فیفا از تمام بازیکنان حاضر در رقابت‌ها تست خون گرفته شد. قرار شده بود در ایران هم با همکاری فیفا از تمام بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور در نیم‌فصل اول تست خون گرفته شود که بدلیل مشکلات بوجود آمده در فیفا این کار به تاخیر افتاد و حتی آزمایشگاهی برای ارسال نمونه‌های خون‌های گرفته شده را نیز از طریق فیفا هماهنگ کرده‌ایم که به دلیل محرمانه‌بودن موضوع زمان آن‌را اعلام نمی‌کنیم اما قطعا از تمام بازیکنان تست خون گرفته خواهد شد.


*فیفا هزینه‌های تست خون را می‌دهد


هراتیان همچنین افزود: هزینه انجام تست دوپینگ را فیفا تقبل می‌کند. چرا که بار مالی زیادی به فدراسیون فوتبال ایران تحمیل می‌شود و منابع مالی فدراسیون محدود است و بخاطر همین از "نادو" هم کمک خواهیم گرفت و دبیر کل فدراسیون که عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون پزشکی است می‌تواند کمک بسیار زیادی به ما کند.


*مشکل ریاست ساختمان اینفارک حل شده است


زهره هراتیان درباره سرنوشت اداره ساختان اینفارک هم خاطر‌نشان کرد: درباره اداره ساختمان اینفارک به جمع‌بندی رسیده‌ایم و نمی‌خواهم جزئیات آن‌را رسانه‌ای کنم.


بحث بر سر این بود که اینفارک زیر‌نظر آکادمی فوتبال یا فدراسیون فوتبال باشد که نتیجه‌گیری شد مدیریت آن طبق قوانین فیفا و پزشکی که فیفا تایید می‌کند باشد و فدراسیون چون برای آن هزینه کرده آن‌را زیر‌نظر بگیرد.


وی در ادامه افزود: علی کفاشیان حکم ریاست ساختمان اینفارک را از ابتدای سال 2016 به مدت 5 سال برای من صادر کرده که هیئت‌رئیسه و سازمان لیگ هم آن‌را تایید کرده است و مشکلی بابت انتخاب رئیس آن نداریم.


*دوپینگ در لیگ‌های پایین را مدیریت خواهیم کرد


هراتیان درباره رایج بودن دوپینگ در لیگ‌های پایین‌تر فوتبال همچنین گفت: دوپینگ در لیگ‌های پایین به دلیل نا‌آگاهی بازیکنان و مصرف مکمل‌های آلوده است و می‌خواهیم با زیر‌نظر گرفتن همه بازیکنان رده‌های پایین با پزشکان معتمد خود و آموزش صحیح به آن‌ها این معضل را ریشه‌کن کنیم، چرا‌که ما در این 7 سال اخیر با زیر‌نظر قرار‌دادن تمام بازیکنان ملی‌پوش توانسته‌ایم دوپینگ را در تیم‌های ملی از رده نو‌نهالان تا پیشکسوتان کنترل نماییم و حتی یک نمونه مثبت هم نداشته‌ایم.


زهره هراتیان در پایان هم گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بحث ریشه‌کن کردن دوپینگ کمک زیادی به ما داشته باشند و دراین راه از همه رسانه‌ها درخواست کمک می‌کنیم.


انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
















اشتراک گذاری









مطالب مرتبط

عشوری :هوای دیروز بهتر بود برای بازی کردن
مشهورترین دوپینگی‌های دنیای ورزش را بشناسید+تصاویر
کوهنوردانی که در توچال می‌دوند!
دوپينگ وزنه بردار روسيه مثبت اعلام شد/خبر خوش برای وزنه برداری ایران و بازگشت رکوردهای جهانی رضازاده
محرومیت مادام و العمر و چهار ساله برای کشتی گیران ایران










۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن