تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی از داوطلبان سوابق مکرر محکومیت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برخی از داوطلبان سوابق مکرر محکومیت دارند


معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: برخی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سوابق مکرر محکومیت دارند و جای سوال است که این ها با چه انگیزه ای نام نویسی کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی بختیاری در پاسخ به پرسشی درباره روند بررسی و اعلام نتایج استعلام دادستانی کل کشور درباره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: ما مسئول تائید صلاحیت ها نیستیم و فقط درباره فهرست ارسالی از وزارت کشور یا شورای نگهبان اعلام نظر می کنیم که داوطلب سوء سابقه دارد یا ندارد و براساس قانون، باید نتایج استعلام درباره داوطلبان سابقه دار را با ذکر دلیل ارائه کنیم.
وی این روند را بسیار حساس خواند و گفت: در میان داوطلبان با کسانی مواجهیم که سابقه محکومیت قطعی دارند؛ برخی نیز پرونده هایشان در حال رسیدگی و یا کیفرخواست آن تنظیم شده است.
بختیاری افزود: درباره برخی از این داوطلبان هنوز حکمی در دادگاه حکمی صادر نشده یا حکم در دادگاه بدوی صادر شده است؛ اما به علت اعتراض صورت گرفته درمرحله تجدید نظر است.
معاون دادستان کل کشور گفت: براین اساس برای این افراد از اصطلاح سابقه جریانی استفاده می کنیم وازنظر دادستانی این افراد محکومیت قطعی ندارند، اما تصمیم در این باره با هیئت های اجرایی است.
وی مهلت پاسخ به استعلام هر داوطلب انتخابات را 5 روز دانست و افزود: تاکنون پاسخ استعلام به اسامی سه فهرست را به وزارت کشور اعلام کرده ایم.
  بختیاری گفت: با توجه به اینکه در این دوره حدود دو برابر دوره پیش انتخابات مجلس نام نویسی کرده اند، حجم کار در دادستانی بسیار افزایش یافته است و قضات ما شبانه روزی در حال بررسی سوابق هستند.
وی افزود: برای بررسی استعلام داوطلبان در تهران دو روز و برای استان ها حداکثر سه روز سقف زمانی در نظر گرفته ایم تا اگر اطلاعات شهرستان ها ناقص بود بتوان با بررسی مجدد آن را کامل کرد.
بختیاری تاکید کرد: باید به نحوی پاسخ استعلام ها را بدهیم که مستند باشد و جای هیچ ابهامی نباشد.
معاون دادستان کل کشور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی با وجود داشتن سوابق کیفری نام نویسی کرده اند گفت: اکنون برای ارائه هر نوع تحلیلی در این باره زود است، اما ما هم به سرنخ هایی رسیده ایم و گزارش تحلیلی آن را به دادستان کل کشور خواهیم داد.
  وی نام نویسی در بخشی از انتخابات این دوره را غیرعادی دانست و افزود: با افرادی برخورد کرده ایم که اگرچه در اقلیت اند، اما چندین محکومیت دارند؛ به عنوان نمونه یک نفر با 12 سابقه محکومیت نامنویسی کرده است و واقعاً نمی دانم که فردی با این سوابق، با چه انگیزه ای وارد گردونه انتخابات شده است.
بختیاری با اشاره به بهره مندی افراد از شرایط نام نویسی در انتخابات تاکید کرد: حتماً پلیس بین الملل، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات از سوابق این افراد مطلع اند و برخی ازاین افراد فقط وقت نیروهای وزارت کشور و فرمانداری ها را در ایام نام نویسی گرفته‌اند.
  وی افزود: فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا این چنین دست و دل بازانه در انتخابات نام نویسی شود اما از این نظر که شوری برای نام نویسی ایجاد شد نقطه قوت محسوب می شود.
بختیاری گفت: البته بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان از نظر دادستانی سابقه سوئی ندارند.
  براساس ماده 48 قانون انتخابات، دادستانی کل کشور از مراجع چهارگانه ای است که براساس فهرست ارسالی وزارت کشور و شورای نگهبان، سوابق داوطلبان انتخابات را از طریق مراجع قضایی کشور بررسی می کند.
 


دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن