تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805455091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی: به عقب برگردم برخی ملاحظات را کنار می‌گذارم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: محسن رضایی: به عقب برگردم برخی ملاحظات را کنار می‌گذارم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: اگر زمان به عقب برگردد و در آن حال و هوا (فتنه سال 88) قرار بگیرم، ملاحظه کاری‌ها را کم و بیشتر برای حل مسائل دخالت خواهم کرد.
به گزارش نامه نیوز، محسن رضایی در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در سال 88 یکی از 3 نامزد ناکام بود که پس ار اعلام نتایج آرا، مسیری غیر از دو کاندیدای دیگر را پیش گرفت.

او حالا بعد از 6 سال پس از فتنه بزرگ سال 88 به بررسی آن حوادث پرداخته و البته می‌گوید اگر به عقب برگردد شاید به گونه دیگری رفتار می کرد.

محسن رضایی حادثه 9 دی را جوشش درونی ملت ایران می داند که پس از حدود 8 ماه که نیروهای انقلاب با ضد انقلاب و فتنه گران مبارزه می‌کردند یک استعدادی در مردم شکل گرفت که به واسطه آن به این باور رسیدند که باید وارد صحنه شوند و حرکتی را برای جلوگیری از تشدید دامنه این منازعات انجام دهند.

رضایی می‌گوید: «تا پیش از این تعداد زیادی از مردم از دور شاهد یکسری آشوب‌ها و اغتشاشات خیابانی بودند ولی به دنبال یک نقطه روشن و شاخصی می‌گشتند وقتی که فتنه گران به علائم و نمادهای عاشورا حمله کردند این نقطه آغازی شد که فعالانه به صحنه بیایند و این حضور فعالانه ورزش را برگرداند. یعنی در حقیقت ضد انقلاب را بایکوت و از صحنه خارج کردند و صحنه را کاملا به نفع جمهوری اسلامی رقم زدند.»

او این طور ادامه می‌دهد: «البته در کنار این دلایل و عوامل باید خشونت‌های خسارت آفرین به نظام و اموال عمومی، اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی و عدم برخورد جدی با این مسئله از سوی هدایت کنندگان معترضان را نیز به عوامل انگیزشی این عزم ملی بیفزاییم.»

دبیر مجمع تشخیص صملحت نظام معتقد است به عملکرد برخی خواص در دوران فتنه اشاره کرده و می‌گوید: «پیام تاریخی حماسه 9 دی این بود که وقتی خواص به حاشیه می‌روند یا کنار می‌نشینند، حوادث بزرگ و خطرات جدی می‌تواند کشور را میدان آماج حملات و تهدیدات قرار دهد، یعنی 8 ماه درگیری سبب شد کشور از نظر اقتصادی میلیاردها تومان عقب ماندگی‌ داشته باشد. وقت زیادی از مردم از بین رفت و طولانی شدن این فتنه نقش موثری در تشدید تحریم‌ها داشت.»

رضایی معتقد است: «در خارج از ایران القای بی ثباتی و ضعف به وجود ،مد، به عبارتی، بخشی از اقتدار ملی ایران که به واسطه رزمندگی و مجاهدت مردان غیور این مرز و بوم، چه در عرصه دفاع مقدس و چه در مقاومت برون مرزی به دست آمده بود در کف خیابان و اعتراضات پوشالی به چالش کشیده شد معتقدم تجربه گرانبهایی برای نخبگان و خواص بوده که بیش از پیش مراقب هجمه دشمن و هوشیارتر از همیشه باشند تا انقلاب اسلامی همواره مستدام و سرافراز به اقدامات ارزشمند راهبردی و فرا راهبردی خود، چه در داخل و چه در منطقه بپردازد.»

او که خود در حماسه باشکوه ملت ایران در روز 9 دی 88 حضور داشت، در گفتگو با هفته نامه صبح صادق می‌گوید: «بنده در این راهپیمایی عظیم شرکت کردم و با نظاره شکوه حضور مردم نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتم و گفتم با دیدن این امواج گسترده مردمی وحدتی به وجود آمده که آرزو دارم به نخبگان منتقل شود.»

البته این طور هم نبود که کاندیدای آن دوره انتخابات هیچ اعتراضی هم نداشته باشد ولی او برای پیگیری اعتراضش راه قانون را در پیش گرفت: «به شورای نگهبان رفتم و اعتراض خودم را پیگیری کردم و هنگام خروج مصاحبه‌ای انجام دادم و اعلام کردم به نظر من آن دو نفر هم نباید به خیابان بروند و بیایند اعتراضات و شکایت‌های خودشان را به شورای نگهبان ارائه دهند.

وقتی شورای نگهبان طی بررسی‌های فراوان این نکته را بازگو کرد، بنده اطلاعیه‌ای صادر کردم که همگان باید تابع نظر شورای نگهبان باشند. البته پیش از آن به رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفته بودم. با این کار در حقیقت یک تردید جدی درست کردیم اما ناگفته نماند که آن دو نفر به حرف من گوش نکردند، اما اقدام من سبب شد که یک تردید جدی در شورش‌های خیابانی شکل بگیرد و در واقع این تنها کاری بود که می‌توانستم انجام بدهم.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می افزاید: «مطمئنا علت اصلی این اندیشه‌ها و مدیریت زمان به اعتقاد به نظام و لایتمداری برمی‌گردد که هم خودم و دوستانم جان ما را برای حفظ این نظام در مقاطع مختلف گذاشته‌ایم در واقع، حفظ نظام همراه با تدبیر جزء فلسفه‌های حرکت ماست.»

محسن رضایی البته بخشی از عملکرد خود در آن مقطع را اینطور نقد می کند: «برخی ملاحظات را باید کنار می‌گذاشتیم و جدی‌تر وارد صحنه می‌شدم. الان احساس می‌کنم که اگر زمان به عقب برگردد و در آن حال و هوا قرار بگیرم، ملاحظه کاری‌ها را کم و بیشتر برای حل مسائل دخالت خواهم کرد. بسیاری از من انتظارهای بیشتری داشتند بنده هم قبول دارم که باید من و امثال من جدی‌تر وارد صحنه می‌شدیم.»

وی معتقد است: «ما از این حادثه باید به این نتیجه برسیم که اگر قوای مسئول و دولتمردان با قاطعیت وظایفشان را انجام داده و به موقع ورود کنند، احتمالاً جلوی خیلی از حوادث گرفته می‌شود البته باید برای آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با فتنه‌های آینده دامنه انتقادپذیری را گسترش بدهیم.»


منبع: فارس


۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن