تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821144817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكار بزرگ ضدتروريستي در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شكار بزرگ ضدتروريستي در سوريه
نيروهاي مقاومت در يكي از حملات موفقيت‌آميز خود توانستند زهران علوش، سركرده گروه تروريستي جيش الاسلام را شكار كرده و به هلاكت برسانند.


نيروهاي مقاومت در يكي از حملات موفقيت‌آميز خود توانستند زهران علوش، سركرده گروه تروريستي جيش الاسلام را شكار كرده و به هلاكت برسانند. همزمان با هلاكت علوش، سخنگوي پنتاگون اعلام كرد، امريكا برنامه‌اي براي همكاري با روسيه در مقابله با داعش در سوريه ندارد و به تبادل اطلاعات درباره اهداف تروريستي نمي‌پردازد مگر اينكه مسكو موضع خود را در قبال دولت دمشق تغيير دهد. همچنين تصاوير جديدي در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شده كه نيروهاي داعش را در حال استفاده از پيشرفته‌ترين تسليحات امريكايي به تصوير مي‌كشد.
به گزارش «جوان»، هرچه نيروهاي مقاومت در جنگ با تروريست‌ها پيشروي مي‌كنند كارشكني امريكا نيز بيش از پيش افزايش مي‌يابد. نيروهاي مقاومت در سوريه كه در ماه‌هاي اخير تلفات سنگيني را به تكفيري‌ها وارد كرده‌اند بار ديگر توانستند پيروزي بزرگي را در مقابل تروريست‌ها كسب كنند. در حمله عصر جمعه نيروي هوايي ارتش سوريه به مواضع رهبران گروه تروريستي جيش الاسلام سركرده اين گروه و چند تن از فرماندهان ارشد تروريست‌ها به هلاكت رسيدند اما اين اقدام ارتش سوريه به مذاق امريكايي‌ها خوش نيامده و آنها را به واكنش واداشته است.
ميشله بالدانزا، سخنگوي وزارت دفاع امريكا اعلام كرد: امريكا طرحي براي همكاري با روسيه در جنگ با داعش ندارد و تا زماني كه مسكو مواضعش را درباره بشار اسد، رئيس جمهور سوريه تغيير نداده است، با اين كشور تبادل اطلاعات درباره اهداف داعش نخواهد داشت. بالدانزا در گفت و گو با خبرگزاري اسپوتنيك گفت: «ژنرال سرگئي روسكوي رئيس اداره عمليات وزارت دفاع روسيه همان روز گفته بود كه روسيه آماده تبادل اطلاعات با ائتلاف جنگ با گروه تروريستي تكفيري داعش به رهبري امريكا درباره پايگاه‌هاي تروريست‌ها در سوريه است و در مقابل، انتظار چنين همكاري‌اي را از طرف مقابل دارد.»   هرچند امريكا در ظاهر مدعي مبارزه با تكفيري‌هاست ولي حاضر نيست در اين مبارزه با روسيه همكاري كند. با وجود اين مواضع اعلامي گزارش‌هايي از تمايل و تماس امريكايي براي همكاري محدود اطلاعاتي با دولت روسيه منتشر شده است.
 
موشك‌هاي تاو در دستان داعش
رسانه‌هاي مرتبط با گروه تروريستي داعش تصاويري را منتشر كرده‌اند كه نشان مي‌دهد اعضاي اين گروه تروريستي در حال استفاده از موشك‌هاي ضدتانك «تاو» امريكايي هستند. اين تصاوير در استان حلب سوريه و در شرايطي گرفته شده كه نيروهاي تروريستي در حال استفاده از اين موشك‌ها بوده‌اند. محلي كه در اين تصاوير نشان داده شده، پايگاه هوايي «كويرس» در استان حلب است كه اخيراً توسط نيروهاي سوري آزاد و پاكسازي شده است. خبرگزاري «اسپوتنيك» در گزارشي نوشت: «انتشار اين تصاوير به اين معناست كه تسليحات ارسال شده امريكا براي شورشيان به اصطلاح «ميانه‌رو» در نهايت به دست داعش مي‌رسد.» بنابر اين گزارش، هنوز منبع تأمين اين سري تسليحات پيشرفته نظامي براي نيروهاي داعش مشخص نشده است، اگرچه گزارش‌هاي پيشين نشان داده بود نيروهاي تروريستي گروه داعش هم با تركيه و هم با معارضان ميانه رو تحت حمايت امريكا براي تأمين تسليحات خود در ارتباط هستند.  از سوي ديگر، هواپيماهاي امريكايي چندين بار با ارسال تسليحات به تروريست‌هاي داعش آنها را در مقابل روسيه و سوريه تقويت كرده‌اند، حتي جنگنده‌هاي نيروهاي ائتلاف ضد داعش در 15 ماه تشكيل اين ائتلاف به جاي بمباران مواضع تروريست‌ها، غيرنظاميان و زيرساخت‌هاي سوريه را مورد هدف قرار داده‌اند كه نشان مي‌دهد غرب در مبارزه با داعش جدي نيست.
 
دمشق منطقه نظامي
عناصر گروه تروريستي «جيش الاسلام» در واكنش به هلاكت سركرده خود اعلام كردند كه همه مناطق دمشق منطقه نظامي است. «سي. ان. ان» با اعلام اين خبر تأكيد كرد كه عناصر جيش الاسلام تهديد كرده‌اند هر سرباز روسيه را كه مشاهده كنند خواهند كشت. اين در حالي است كه قرار بود 5 هزار تروريست جبهه النصره و داعش نيز از جنوب دمشق خارج شوند كه در پي كشته شدن زهران علوش روز شنبه روند خروج تروريست‌ها متوقف شد.  زهران علوش و چند تن از فرماندهان ساير گروه‌هاي تروريستي عصر جمعه نشستي را براي هماهنگي در جنگ برگزار كرده بودند كه در حمله دقيق ارتش سوريه به مقر آنها در حومه دمشق به هلاكت رسيدند. منابع آگاه يكي از اهداف نشست روز جمعه را تلاش براي ايجاد اتحاد يا حتي ائتلاف اين گروه با برخي گروه‌هاي ديگر نظير احرار الشام، فيلق الرحمن به ويژه در آستانه گفت‌وگوهاي احتمالي با دولت سوريه دانسته‌اند؛ امري كه به نظر مي‌آيد با ضربه مهلك وارده شده به گروه كمتر از گذشته احتمال وقوع داشته باشد. گروه جيش الاسلام به داشتن مواضع تند و تيز نسبت به شيعيان، علوي‌ها و مسيحيان شهره است و خواستار حذف آنان از سوريه است.
 
جيش‌الاسلام تحت حمايت سعودي
از گروه جيش الاسلام به عنوان يكي از قدرتمندترين جناح‌هاي نظامي مخالف بشار اسد نام برده مي‌شود؛ گروهي كه مورد حمايت مطلق رژيم سعودي و قطر قرار دارد. اختلاف نظر بر سر قرار دادن نام اين گروه در ليست گروه‌هاي مسلحي كه قرار است در هفته‌هاي آتي با دولت سوريه به گفت‌وگو بنشيند به محل اختلافي بزرگ در ميان دو طرف مورد مناقشه قرار گرفته است. در حالي كه روسيه و ايران و دولت سوريه اين گروه را به دليل مواضع تندروانه در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داده اند، رژيم سعودي مصمم است با قرار دادن آن در زمره مخالفان اسد بيش از پيش بر نفوذ خود در دولت ائتلافي سوريه بيفزايد.  مرگ زهران علوش و كاهش قدرت جيش‌الاسلام در تحولات جنگي سوريه نشان از اهميت واقعه فوق دارد كه مي‌تواند تحولي شگرف در عرصه ميداني به حساب آيد. برخي منابع دفاعي به رويترز گفته‌اند، با توجه به وجود گروه‌هاي مختلف و ناهمگون مخالف حكومت در اين منطقه، با كشته شدن رهبر گروه جيش الاسلام زمينه تقويت مواضع حكومت بشار اسد در اين منطقه فراهم مي‌شود. از سوي ديگر، مرگ زهران علوش مي‌تواند در فرآيند گفت‌وگوهاي آتش بس آتي خلل ايجاد نمايد، آن چنان كه رياض حجاب، مسئول هماهنگ كننده هيئت عالي مذاكرات مخالفان سوري گفت كه كشته شدن زهران علوش در حملات هوايي روسيه (مخالفان معتقدند حمله فوق توسط روسيه صورت پذيرفته است) تهديدي براي مذاكرات و فرايند سياسي است. رياض حجاب افزوده است: جيش الاسلام يكي از مهم‌ترين اعضاي هيئت عالي مذاكرات است كه در كنفرانس رياض در 10 دسامبر جاري تشكيل شد و حمله به هريك از اعضاي اين هيئت به منزله حمله به همه اعضاي آن است.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن