تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820408831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رياكاري تركيه در روابط با رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رياكاري تركيه در روابط با رژيم صهيونيستي
در شرايطي كه تركيه يكي از شرايط عادي سازي رابطه با رژيم صهيونيستي را منوط به برداشته شدن محاصره غزه اعلام كرده است ولي منابع آگاه امنيتي از تلاش آنكارا براي خريد تجهيزات جاسوسي و نظامي پيشرفته از رژيم صهيونيستي و مذاكره دو طرف در اين باره خبر دادند.
در شرايطي كه تركيه يكي از شرايط عادي سازي رابطه با رژيم صهيونيستي را منوط به برداشته شدن محاصره غزه اعلام كرده است ولي منابع آگاه امنيتي از تلاش آنكارا براي خريد تجهيزات جاسوسي و نظامي پيشرفته از رژيم صهيونيستي و مذاكره دو طرف در اين باره خبر دادند.
روزنامه «اسرائيل هيوم» نزديك به حزب ليكود و دولت رژيم صهيونيستي به نقل از منابع ديپلماتيك بلندپايه اين رژيم مدعي شد يكي از شروط تركيه براي عادي‌سازي روابط با اسرائيل، مشاركت در اداره نوار غزه كه اكنون تحت اداره جنبش حماس است، بوده اما تل آويو اين شرط را نپذيرفته و حتي خواستار اخراج رهبران حماس از اراضي تركيه شده است. بر اساس اين گزارش، آنكارا درپي جنگ 2014 اسرائيل عليه نوار غزه، خواستار مشاركت در اداره اين منطقه شد اما «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با رد ميانجيگري تركيه براي پايان جنگ، اعلام كرد كه ميانجيگري مصر براي حل و فصل اين بحران را مي‌پذيرد. از سوي ديگر، روزنامه تركي «تودي زمان» گفت كه مذاكرات ميان تركيه و اسرائيل براي امضاي توافقنامه‌هاي نظامي و امنيتي آغاز شده است و ترك‌ها طي اين مذاكرات براي خريد سامانه پيشرفته جاسوسي اسرائيل اعلام آمادگي كرده‌اند. منابع امنيتي در آنكارا اعلام كردند كه دولت تركيه براي از سرگيري همكاري‌هاي نظامي با اسرائيل همانند سال‌هاي دهه 90 در قرن 20، برنامه‌ريزي كرده است و مذاكراتي براي خريد سامانه جاسوسي پيشرفته نظامي اسرائيل صورت گرفته است تا نيروي هوايي تركيه مجهز به اين سامانه شود و ارزش اين قرارداد نظامي نيز به 165 ميليون دلار مي‌رسد اما طرح دوم تركيه به هواپيماهاي بدون سرنشين ساخت اسرائيل باز‌مي‌گردد كه تركيه در دهه گذشته خريداري كرده است كه به دليل عدم پشتيباتي فني اسرائيل، اعتماد آنكارا از بين رفته است اما آنكارا از همان هواپيماها در جنگ با كردها در جنوب شرق كشور، استفاده مي‌كند. منابع آگاه نظامي اسرائيل اعلام مي‌كنند كه تركيه تلاش دارد به منظور برون‌رفت از شرايط حاكم كنوني، روابطش را با اسرائيل بهتر كند اما اسرائيل نيز تلاش دارد با سوء استفاده از روابط آنكارا با حماس، بر تركيه اعمال فشار و مواضع آن را در قبال تل‌آويو تلطيف كند. همچنين روزنامه «حريت» نوشت: تركيه از اسرائيل خواسته، به عنوان يكي از شروط عادي‌سازي روابط آنكارا-تل‌آويو، دسترسي نامحدود اين كشور به نوار غزه را فراهم سازد. در اين گزارش آمده، دولت «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهور تركيه هيچ گونه محدوديت انتقال كمك‌هاي كشورش به نوار غزه را نمي‌پذيرد.

















تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن