تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819937144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف انبار دپو لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق ، به ارزش 20 میلیارد ریال در البرز


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کشف انبار دپو لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق ، به ارزش 20 میلیارد ریال در البرز استان‌ها > البرز - رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف یک انبار دپو لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، سرهنگ "حميد رضا گل صباحي" با اعلام اين خبر گفت : در راستاي اجراي برنامه ها و اهداف کلان نيروي انتظامي و کميته نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در خصوص لزوم شناسايي عاملان اصلي قاچاق کالا و دستگيري آنها ، ماموران پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي اين استان موفق به شناسايي يک انبار دپو انواع لوازم آرايشي و بهداشتي در منطقه کلاک شدند .
وي افزود : ماموران پس از اطلاع از وجود يک انبار دپو کالاي قاچاق در منطقه مذکور تحقيقات تکميلي را در اين خصوص آغاز و پس از اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن جا مقادير زيادي لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي و ايراني کشف و در اين رابطه يک نفر دستگير شد .
سرهنگ گل صباحي بيان داشت : اين مقدار کالاي قاچاق شامل 84 هزارو 259 قلم انواع لوازم آرايشي وبهداشتي و برقي خارجي به ارزش تقريبي 20 ميليارد ريال است که پس از کشف به خارج از انبار منتقل و انبار مذکور نيز پلمپ شد.
وي گفت : صاحب کالاهاي قاچاق پس از انتقال به پليس آگاهي در بازجوئي ماموران اعتراف کرد که در امر پخش کالاي بهداشتي در استان البرز فعاليت دارد و کليه کالاهاي توقيفي را از چندين شرکت معتبر که به صورت قانوني در امر واردات کالاي بهداشتي فعاليت دارند با اسناد و مدارک معتبر گمرکي خريداري کرده است.
سرهنگ گل صباحي تصريح کرد : کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان البرز در بررسي هاي فني و تخصصي مدارک متهم موفق به کشف موارد زيادي از تخلفات از جمله نصب برچسبهاي قديمي و منسوخ شده طرح شبنم و نصب انواع برچسبهاي تقلبي طرح اصالت و سلامت معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت شدند .
رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت : در تحقيقات تکميلي ماموران مشخص شد که اکثر کالاهاي توقيفي داراي برچسب شبنم و سامانه پيامکي بهداشت هستند ، اما در استعلام از سامانه پيامکي تائيد اصالت ؛ در موارد زيادي جواب دريافت نمي شد و در بعضي ازموارد اگر پاسخي هم داده مي شد ، کالاي مورد نظر را تقلبي معرفي مي کرد.
سرهنگ گل صباحي در پايان اظهار داشت : در ادامه بررسي هاي تخصصي ماموران ، حداقل يازده نوع ليبل اصالت و سلامت کالا با طرح هاي مختلف و با هماهنگي و مجوز وزارت بهداشت و درمان توسط برخي از شرکتها به منظور اطمينان از اصلي بودن و واردات قانوني لوازم بهداشتي و آرايشي چاپ و در اختيار شرکتهاي وارد کننده اين نوع اقلام قرار داده شد که متاسفانه اکثراً مورد سوء استفاده قاچاقچيان و افراد فرصت طلب قرار گرفته که پس از بررسي و استعلام پيامکي مشخص شد اين برچسب ها کلاً تقلبي يا غير قابل بهره برداري و اطمينان هستند و هيچ تناسبي با کالاي مورد نظر نداشته يا هيچ اطلاعاتي براي آن کالاها در سامانه پيامکي ثبت نشده است.
گفتني است ، اخيرا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي با راه اندازي سامانه استعلام و سلامت کالا که هم به نفع مصرف کننده است و هم به وارد کننده کالا اين امکان را مي دهد تا کالاي با کيفيت وارد کشور کرده و آن کالاي خاص را از مبادي رسمي مورد تاييد اين وزارتخانه تهيه کند ، گامهايي را در جهت مهار کالاي قاچاق برداشته است و با چاپ ليبل هاي مشخص و ريجستر کردن آنها به سامانه وزارت بهداشت اين ليبل ها را در اختيار وارد کنندگان قانوني قرار داده تا از اين طريق با سودجويان اقتصادي مبارزه کند .
با توجه به خلل ايجاد شده در خصوص داشتن ليبل هاي ظاهرا قانوني بر روي کالاها و عدم همخواني بار کد برچسب هاي مذکور با کالاي وارد شده به کشور تحقيقات تکميلي از سوي اداره مبارزه با کالاي قاچاق و ارز پليس آگاهي استان البرز با دانشگاه علوم پزشکي استان در دست بررسي است که نتايج آن متعاقبا از طريق سايت خبرگزاري پليس اطلاع رساني خواهد شد.    

کلید واژه ها: استان البرز -




شنبه 5 دی 1394 - 14:49:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن