تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکای لاتین در هفته‌ای که گذشت نشست سران «مرکوسور» در پاراگوئه/تظاهرات دوباره آرژانتینی‌ها علیه «ماکری»/ تعویق انتخابات در هائیتی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آمریکای لاتین در هفته‌ای که گذشت
نشست سران «مرکوسور» در پاراگوئه/تظاهرات دوباره آرژانتینی‌ها علیه «ماکری»/ تعویق انتخابات در هائیتی
نشست سران «مرکوسور» در پاراگوئه، تظاهرات دوباره آرژانتینی‌ها علیه «ماکری»، تعویق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در هائیتی و تظاهرات طرفداران «مادورو» در ونزوئلا از مهمترین اخبار آمریکای لاتین در هفته گذشته است.

خبرگزاری فارس: نشست سران «مرکوسور» در پاراگوئه/تظاهرات دوباره آرژانتینی‌ها علیه «ماکری»/ تعویق انتخابات در هائیتی



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، نشست سران «مرکوسور» در پاراگوئه، تظاهرات دوباره آرژانتینی‌ها علیه «ماکری»، تعویق انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در هائیتی و تظاهرات طرفداران «مادورو» در ونزوئلا از مهمترین اخبار آمریکای لاتین در هفته گذشته است. مشروح این اخبار در زیر آمده است. ********
آرژانتینی‌ها بار دیگر علیه «ماکری» تظاهرات کردند رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که آرژانتینی‌ها بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور کشور خود دست به تظاهرات زده‌اند. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هائیتی به تعویق افتاد
رسانه ونزوئلایی «تله سور» به نقل از شورای موقت انتخاباتی هائیتی گزارش داد که موعد مقرر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور به تعویق افتاده است.
انفجار بمب دست‌ساز در پایتخت ونزوئلا رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» در گزارشی از انفجار یک بمب دست‌ساز در دفتر مرکزی بانک توسعه «شرکت توسعه آند» واقع در پایتخت ونزوئلا خبر داد.
دستگیری 28 دانشجوی معترض توسط پلیس امنیتی شیلی رسانه شیلیایی «لاترسرا» گزارش داد که در جریان تظاهراتی در پایتخت شیلی، پلیس امنیتی این کشور 28 دانشجوی معترض را دستگیر کرده است.
کلمبیا استفاده پزشکی از ماری جوآنا را قانونی اعلام کرد رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس جمهور کلمبیا با صدور فرمانی کشت، برداشت، صادرات و واردات ماده اصلی تولید ماری جوآنا و حشیش، منحصرا برای اهداف درمانی و پزشکی را مجاز اعلام کرد. دولت هائیتی دستور ایجاد کمیسیون جدید ارزیابی انتخابات را صادر کرد رئیس‌جمهور هائیتی دستور ایجاد کمیسیون جدید ارزیابی انتخابات در این کشور را صادر کرد.
مکزیک صدرنشین کشتار خبرنگاران در سال 2015 شد رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» نوشت: بیشترین تعداد خبرنگاران کشته شده طی سال 2015، در مکزیک به ثبت رسیده است. صدور حکم بازداشت موقت برای رئیس‌جمهور سابق پاناما رسانه ونزوئلایی «ال اونیورسال» گزارش داد که دادگاه عالی پاناما حکم بازداشت موقت رئیس‌جمهور سابق این کشور را به جرم جاسوسی احتمالی صادر کرده است.
کارگران پاراگوئه‌ای متقاضی شرایط کاری بهتر برای دومین بار اعتصاب کردند رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که کارگران پاراگوئه‌ای متقاضی شرایط کاری بهتر برای دومین بار در پایتخت پاراگوئه تظاهرات کرده و اعتصاب کردند.
رئیس‌جمهور بولیوی:صندوق بین‌المللی پول ابزار مالی کاپیتالیسم و امپریالیسم است رسانه بولیویایی «بولیویا تی‌وی» به نقل از رئیس‌جمهور بولیوی نوشت: صندوق بین‌المللی پول، ابزار مالی کاپیتالیسم و امپریالیسم است. آرژانتین و صندوق «کرکس» ژانویه مذاکره می‌کنند رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که دولت جدید آرژانتین قصد دارد از هفته دوم ماه ژانویه (دی) مذاکرات خود با صندوق «کرکس» را آغاز کند.
وزیر دادگستری اکوادور:اظهارات سناتور آمریکایی درباره سیستم قضایی اکوادور صحت ندارد رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که وزیر دادگستری اکوادور انتقادات سناتور آمریکایی مبنی بر عدم استقلال سیستم قضایی این کشور آمریکای لاتینی را رد کرده است.
رئیس‌جمهور برزیل:برگزاری دادگاه سیاسی بدون مدارک کافی کودتا محسوب می‌شود رئیس‌جمهور برزیل گفت: برگزاری دادگاه سیاسی علیه وی بدون مدارک کافی، کودتا محسوب می‌شود. تظاهرات حمایت‌آمیز کارگران ونزوئلایی از «مادورو» رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که کارگران ونزوئلایی با برپایی تظاهراتی، حمایت خود از طرح‌های اجتماعی رئیس‌جمهور ونزوئلا را اعلام کرده‌اند
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هائیتی به تعویق افتاد رسانه ونزوئلایی «تله سور» به نقل از شورای موقت انتخاباتی هائیتی گزارش داد که موعد مقرر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور به تعویق افتاده است.
آرژانتینی‌ها از مواضع ضد ونزوئلایی «ماکری» در «مرکوسور» انتقاد کردند رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که سازمان‌های اجتماعی و مردمی آرژانتین مواضع ضد ونزوئلایی رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس اخیر بازار مشترک کشورهای جنوب را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
رئیس مجلس نمایندگان برزیل: دادگاه سیاسی علیه «روسف» در سال 2016 برگزار خواهد شد رسانه ونزوئلایی «تله سور» به نقل از رئیس مجلس نمایندگان برزیل اعلام کرد که برگزاری دادگاه سیاسی علیه رئیس‌جمهور این کشور به سال 2016 موکول خواهد شد.
مقام کلمبیایی:کلمبیا به دنبال حل بحران مرزی با ونزوئلا است نماینده وزارت امور خارجه کلمبیا اعلام کرد که کشورش به دنبال از سرگیری مذاکرات خود با ونزوئلا برای حل بحران مرزی بین دو کشور است.
پورتوریکو با طلبکاران آمریکایی خود توافقنامه امضا کرد رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که اداره برق پورتوریکو پس از یکسال مذاکره موفق به امضای توافقنامه‌ای با طلبکاران آمریکایی خود شد.
وزیر سابق اقتصاد آرژانتین: تمهیدات اقتصادی «ماکری» به نفع کارگران آرژانتینی نیست رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از وزیر اقتصاد سابق آرژانتین گزارش داد: هیچ کدام از تمهیدات اقتصادی اتخاذ شده از سوی رئیس‌جمهور جدید آرژانتین به نفع قشر کارگر این کشور نخواهد بود.
کلمبیا مانع بزرگ در مسیر مذاکرات صلح با «فارک» را از میان بر می‌دارد مذاکره‌ کننده ارشد دولت کلمبیا در روند مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی این کشور (فارک) گزارش داد که حل مسئله قربانیان دو طرف در درگیری‌ها مانع بزرگی از مسیر حصول توافق صلح بر می‌دارد.
اعلام جرم، بهانه جدید آمریکا برای اخراج مهاجران مکزیکی رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که آمریکا نیمی از مهاجران مکزیکی را با اعلام جرم علیه آنان، از کشور اخراج کرده است.
پاناما روز تجاوز آمریکا به این کشور را «روز درد ملی» نامگذاری می‌کند رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که دولت پاناما به درخواست مردم کشورش قصد دارد روز 20 دسامبر را به یاد قربانیان حملات آمریکا به این کشور به نام «روز درد ملی» نامگذاری کند.
کشف و ضبط زیردریایی حامل مواد مخدر در برزیل+تصاویر رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که پلیس برزیل یک زیردریایی حامل مواد مخدر در این کشور را کشف و ضبط کرده است.
نشست سران «مرکوسور» امروز در پاراگوئه برگزار می‌شود نشست سران سازمان «بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی» (مرکوسور) امروز در حضور سران و روسای دولت کشورهای عضو در پایتخت پاراگوئه برگزار می‌شود.
عضو ارشد اپوزیسیون ونزوئلا: اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال برکناری «مادورو» است رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از عضو بلندپایه اپوزیسیون ونزوئلا گزارش داد نمایندگان راستگرای مجلس این کشور به دنبال برکناری زودهنگام رئیس‌جمهور هستند.
سیل در اروگوئه 624 نفر را بی‌خانمان کرد جاری شدن سیل در اروگوئه منجر به آوارگی 624 نفر از ساکنین 4 ایالت این کشور شد.
سیل 13 هزار خانواده پاراگوئه‌ای را آواره کرد جاری شدن سیل در پاراگوئه 13 هزار خانواده را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.
کوره‌آ:گزارش دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل اقدام علیه اکوادور است رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که رئیس‌جمهور اکوادور دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل را به علت اقدام علیه دولت این کشور، مورد انتقاد قرار داده است.
وقوع سیل پاراگوئه را در وضعیت هشدار قرار داد رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رئیس‌جمهور پاراگوئه در پس وقوع سیل در پایتخت و 6 ایالت این کشور به مدت 90 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.
کاستاریکا صدور ویزای موقت برای مهاجرین کوبایی را متوقف کرد رئیس جمهور کاستاریکا با توجه به عدم توفیق در یافتن راهکاری برای حل معضل مهاجرت کوبایی‌ها به این کشور، فرمان توقف صدور ویزای موقت برای مهاجرین کوبایی را صادر کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا: اقدامات امپریالیستی آمریکا بازار نفت را نابود خواهد کرد رسانه ونزوئلایی «وی‌تی‌وی» به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا گزارش داد که اقدامات امپریالیستی آمریکا در مورد بازار نفت سبب نابودی این بازار خواهد شد.
وزیر خارجه آرژانتین: روابط بوینس آیرس با لندن نباید بر سر جزایر «مالویناس» محدود شود رسانه آرژانتینی «نوتیسیاس تررا» به نقل از وزیر امور خارجه آرژانتین گزارش داد که روابط این کشور با انگلیس نباید تنها به موضوع کشمکش بر سر جزایر «مالویناس» محدود شود.
وزیر اقتصاد برزیل به‌ دلیل اختلاف با «روسف» استعفا کرد رسانه کلمبیایی «ال تیمپو» در گزارشی از استعفای وزیر اقتصاد برزیل به دلیل اختلاف نظر با رئیس جمهور این کشور خبر داد. انتهای پیام/

http://fna.ir/JWJH2I





94/10/05 - 08:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن