تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820970780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهایی که داعش هنوز دارد و شهرهایی که از دست داد


واضح آرشیو وب فارسی:مشرق نیوز: با نزدیک شدن به پایان سال 2015 به دلیل تشدید تلاش های جهانی علیه گروه تروریستی داعش، این گروه کنترل تعداد زیادی از شهرها و مناطق تحت تصرف خود را از دست داده اما هنوز مساحت قابل توجهی از خاک عراق و سوریه را برای خود حفظ کرده است.
به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز عربی مهمترین شهرهایی که داعش در حال حاضر در سوریه و عراق تحت کنترل دارد و نیز شهرهایی که در آن ها درگیری هایی با هدف بازپس گیری شان در جریان است، مانند شهر رمادی در استان الانبار عراق را ذکر کرده است.
رمادی: شهری سنی نشین در فاصله 100 کیلومتری غرب بغداد که بزرگترین شهر استان الانبار و مرکز این استان است. استان الانبار در همسایگی سوریه، اردن، و عربستان قرار دارد.
داعش در 17 مه 2015 با حملاتی گسترده و پس از عقب نشینی ناگهانی نیروهای عراقی از رمادی، کنترل این شهر را به دست گرفت. نیروهای عراقی در هشتم دسامبر با کمک حملات هوایی ائتلاف توانستند محله مهمی از این شهر را پس بگیرند و بیست و دوم همین ماه موفق شدند به مرکز شهر برسند. درگیری ها در رمادی هم اکنون به شدت ادامه دارد.
تکریت: این شهر که بیشتر ساکنان آن از اهل تسنن هستند و زادگاه صدام محسوب می شود در فاصله 160 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. نیروهای عراقی در مارس گذشته در یک عملیات نظامی گسترده علیه داعش توانستند کنترل این شهر را که از حدود 10 ماه قبل در دست داعش بود به دست بگیرند.
مهاجرت بیشتر ... [ مشاهده متن کامل خبر در سایت خبری تحلیلی مشرق ]

جمعه ، ۴دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مشرق نیوز]
[مشاهده در: www.mashreghnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن