تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820410091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار: ژاپن برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ابتکار: ژاپن برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرد
معاون رئیس‌جمهور گفت: تعدادی از کشورها از جمله ژاپن برای کمک به احیای دریاچه اعلام آمادگی کرده‌اند.
آفتاب : معصومه ابتکار عصر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه توسعه در برنامه‌های دولت اظهار داشت: موضوع توسعه در برنامه‌ هر کشوری مهم بوده اما مسئله مهمتر پایداری توسعه است.


وی بیان کرد: هیچ کشوری توسعه را به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف نکرده و دولت هم چنین قصدی ندارد بلکه می‌خواهیم این دو با هم در یک راستا قرار گرفته و پیش بروند.


ابتکار افزود: اقتصاد نوین به نوعی اقتصاد سبز و یا اقتصاد خلاق نوعی اقتصاد سبز است چراکه علم و دانش ارزش افزوده ایجاد می‌کند.


وی با تبیین مقوله‌های اقتصاد پایدار تصریح کرد: باید در کشور به دنبال سه مقوله و سه منحنی رشد اقتصادی یعنی جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، فرسایش خاک و نابودی سفره‌های زیر زمینی و عدم وجود آلودگی‌ها باشیم.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بر اساس یک مطالعه در سال 2003 سالانه 9 میلیارد دلار هزینه آلودگی هوا است.


به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اقتصاد سبز در برنامه‌های دولت بیان کرد: اقتصاد سبز، یعنی سبزکردن اقتصاد و اینکه با اقداماتی منحنی رشد اقتصادی را افزایش داد اما منحنی تخریب و آلودگی کاهش نیابد.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: وقتی که 170 هزار هکتار زمین‌های زراعی به 400 هزار هکتار افزایش یافته و محصولات با آب‌بری بالا در استان کشت می‌شود، دریاچه دیگر نمی‌تواند مقاومت کند.


وی تصریح کرد: هم‌اکنون تلاش بسیاری در زمینه احیای دریاچه ارومیه انجام شده اما نمی‌توان گفت که کار تمام است چرا که اصل مهم انسجام در کارها، بسیج همگانی و هم‌پیمانی دولت و مردم است.


ابتکار گفت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم بگوییم که کار 100 در صد تمام شده، بلکه این مهم منوط به شکل‌گیری اراده ملی است و تدوین برنامه‌ها، نظارت و کنترل ویژه را می‌طلبد.


وی با اشاره به جایگاه جهانی دریاچه ارومیه بیان کرد: دریاچه ارومیه نه تنها یک نعمت استانی و یا ملی بلکه یک مسئله بین‌المللی است و در این حوزه تعدادی از کشورها مثل کشور ژاپن برای کمک به احیای دریاچه اعلام آمادگی کرده‌اند.




تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن