تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ مسئول3090 به اتهام رویافروشی به هواداران/«از تلویزیون کم می شود بیشتر تبلیغمان کند؟!»


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پاسخ مسئول3090 به اتهام رویافروشی به هواداران/«از تلویزیون کم می شود بیشتر تبلیغمان کند؟!» ورزش > لیگ برتر - این یک گفت و گوی صریح است برای پاسخ به ابهام ها درباره سامانه هواداری تیم های استقلال و پرسپولیس ، یکی از 3 گفت و گویی که در این مدت با شیرازی گرفته ایم . مصاحبه هایی که حرف های پر سر و صدایی دارند.


آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین: سامانه 3090 برای استقلال و پرسپولیس ورزشگاه می سازد؛ این جدیدترین ادعای مرتضی حسینی مجری بخش تبلیغات ویژه برنامه پخش بازی های لیگ برتر است. حرفی که با واکنش پیمان یوسفی ، مجری ورزشی برنامه هم روبرو شد. این بار این سامانه از رویایی سخن می گوید که نه مصوبه ای در باشگاه ها دارد و نه امکانی برای اجرا. همین رویاپردازی برای کسب درآمد بهانه ای بود تا در گفت و گویی با سید علیرضا شیرازی ، مسئول اجرایی طرح 3090 ، ابهام های مان را طرح کنیم. نکاتی که او می گوید و نکات بسیاری که در حین مصاحبه به نظر می رسد از گفتن شان طفره می رود. گلایه های او از تلویزیون هم البته در نوع خود جالب است! *پول های استقلال را چرا نمی دهید؟
شما الان دادستان استقلال هستید؟
*نه ولی مدام دارید از مردم با تبلیغات پول می گیرید که به باشگاه ها بدهید اما انگار بدهکارید؟
اتفاقا پول خوبی به این تیم ها دادیم که اگر این طرح را اجرا نمی کردیم ، گیرشان نمی آمد.
*این آقای حسینی در استقلال و تراکتورسازی می گفت مردم اس ام اس بزنند چون شما می خواهید برای این تیم ها ورزشگاه بسازید.
بله.
*خب اول پول را بدهید بعد ورزشگاه بسازید.
همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند.
*اول بخشی از پول را بدهید بعد بروید سراغ ورزشگاه ساختن،این بهتر نیست!
این که گفتند دیروز نوشته شده پول ندادیم شما نوشتید؟
*ما هم نوشتیم. شما دو چک دو و نیم میلیاردی را ندادید. درست است؟
این دو باشگاه دوازده میلیارد تومان تا حالا گرفتند.
*5میلیارد هم نگرفتند.
اینها دو ماه است که شروع کردند از ما دوازده میلیارد گرفتند، بعد از آن طرف نیم فصل تمام شده از تبلیغات محیطی ریالی نگرفتند شما چیزی نمی گویید؟
*بالاخره این را مردم پول می دهند و اس ام اس می زنند که پولش مستقیم برسد به باشگاه ها ، اینکه تبلیغات محیطی چه شده بحث مستقلی است.
تبلیغات محیطی حق باشگاهها هست یا نه؟
*مطالبات خود باشگاه است و باشگاه باید پیگیرش باشد. این ها مطالبات مردمی هستند.
شنیدم آقایان در سازمان لیگ به این و آن هم زنگ زده اند و ... که نباید چیزی بنویسید.
*ما اگر قرار بود بترسیم باید قبلا می ترسیدیم. درباره پول های پرداخت نشده شرکت کانون آگهی هم زیاد نوشتیم اما این بار داریم از شما درباره این بجث مالی می پرسیم. آیا پول های این تیم ها را ندادید؟
یک مقدار با تاخیر پول دادیم، به دلیل این که وسط کار شروع کردیم. تازه هفته هشتم وارد این همکاری شدیم. اگر ما فروردین شروع می کردیم تا قبل از شروع لیگ همه چیز مرتب می شد و با فراغ بال بیشتر انجام می شد. الان از یک طرف داریم اجرا می کنیم از طرفی هم باید برنامه ریزی کنیم و این و آن را ببینیم. کارت های هواداری را صادر کنیم. آن هم در شرایطی که یکباره یک ماه تعطیل می شود و به هر بهانه ای کلی تعطیلی داریم. اهدافی که برای درآمدزایی داریم خیلی زمان بر است. عملا فضا فضای بدی نیست خوب است. این که شما می گویید مردم پول می دهند شما وقتی یک پیامک میزنی قبضت دو ماهه صادر می شود، تا آنجا برود و برسد به ما زمان بر است. الان اگر بخواهیم حساب کنیم دو ماه و خرده ای است شروع شده مبلغی که این دو تیم گرفتند به نسبت کاری که انجام شده خیلی خوب است.
*نسبتش اینطور نیست که بگویید شش تا به شش تا گرفتند.
مثلا فرض کنید ما تازه عضوگیری نسبتا خوبمان که یک بخش عمده آن هم به دلیل ترافیک شبکه حذف شد از ده آبان شروع شد هنوز دو ماه نشده.
*چقدر عضو دارید؟
یک، یک و خرده ای ششصد هفتصدتا پرسپولیس، چهارصد پانصدتا استقلال.

*به تعداد اعضایی که دارند پولها را تقسیم می کنید؟
دقیقا هر تیم سهم خودش را می گیرد اس ام اس ها تفکیکی است. *چند درصد به صدا و سیما می رسد؟
فعلا داریم مقاومت می کنیم .هنوز قرارداد هم امضا نکردیم. دنبال این هستیم که مذاکراتمان انجام شود. خیلی کلنجار رفتیم که درصد بالا نرود، الان حداکثر پول تبلیغش را می گیرند. *پس فعلا پول تبلیغ را می دهید؟
ما می گوییم اگر یک مقدار برای ما بهتر تبلیغ کنید جای دوری نمی رود. حق پخش باشگاهها که داده نمی شود حداقل برای این طرح اگر بهتر تبلیغ کننند ، امکان جذب مخاطب بیشتری وجود دارد. *دقیقا یعنی چه؟الان که برنامه تان مشارکتی است و کلا مدام آقای حسینی هستند و جملات گوهربار می گویند!
می توانند بیشتر به ما کمک کنند. یعنی ما که نه ، این باشگاه ها. مثلا ال سی دی را که می گذارد 5ثانیه می گذارد و برمی دارد انگار کرنومتر دستش گرفته است. *ولی مجری شما هم هست.
همه این آیتم ها را در تعرفه گذاشته و پول می گیرد. مثل این که برای سافتلن هم پول می گیرد یا دیشب برنامه ای برای آپ داشت. از برنامه ما هم با همان تعرفه شبکه پول می گیرد. ما می گوییم در این برنامه ای که در سه سال دکور نداشتی و فقط می آمدی می گفتی سلام ،خداحافظ؛ حالا به برکت ما یک برنامه شکیل پیدا کردی. حالا تهیه کننده نمی تواند از اینی که هست خیلی بهترش کند به ما ربطی ندارد. شما فضا گرفتی، استودیو گرفتی، همه این ها را داری به برکت این که دارید مشارکت می کنید ، حالا از صدا و سیما چقدر کم می آید بک صحنه را به جای 5ثانیه ، 30ثانیه بگذارد بماند؟
*بالاخره آنها هم باید ببینند آورده شما طبق تعرفه شان چقدر است. چرا باید رانتی در اختیارتان بگذارند که سود ببرید از رسانه ملی؟
آورده شان تا حالا صفر بوده. سه سال است از محل همین تبلیغات فوتبال صفر بوده. پول را که می گیرد ، ما می گوییم این پول را می گیری به جای 5ثانیه 30ثانیه بگذار.
*ولی شما برای 5ثانیه پول می دهید. چرا باید 30 ثانیه آنتن بگیرید؟
مشکل این است که این قیمت را خود صدا و سیما می گذارد. مناظره آقای عابدینی و .... را دیدید؟ ما می خواهیم بگوییم اینها خودشان را می کشند که صدا و سیما قبول کند حق و پخش و ... ولی الان این پول به باشگاهها می رسد. می گوییم حالا که بحث تعامل است خب بیایند برد -برد بازی کنیم.
*همین الان که ما با هم حرف می زنیم اتفاقی آقای شجاعی کیاسری عضو هیات نظارت بر صدا و سیما گفتند می خواهند قراردادهای مشارکتی تلویزیونی را بررسی کنند. قراردادهایی مثل برنامه های شما. چون این قراردادها خیلی شفاف نیست. یکی از آن برنامه هایی که روی آن حساس هستند احتمالا برنامه شما است.چون یکی از مهمترین قراردادهای مشارکتی است.
من خودم در جریان بودم .یک بخش هایی را می دیدم و می شنیدم. ولی اینجا چون قرارداد با باشگاه هاست و یک جورهایی از حساب خزانه به خزانه است. شکی در آن نیست. ولی افرادی بودند، شرکت هایی قرارداد می بستند و می گفتند آقای تهیه کننده این را برای من این قیمت بگیر و .. از این حرف و حدیث ها بوده اما قرارداد ما مشکلی ندارد. خیال مان راحت است.
*برگردیم به بحث ابتدایی ،ماجرای ورزشگاه و کلنگ و ... را آقای حسینی بر اساس کدام مصوبه هیات مدیره دو تیم گفتند؟
بله او باید می گفت چون این برنامه ماست.یک کارهایی داریم انجام می دهیم برای کمپ والیبال یک کارهایی انجام شده.
*مگر شما و مجری تان می توانید برای باشگاه تعیین تکلیف کنید؟
این هم حرف باشگاه است .مردم دوست دارند سود این کار خرج سازندگی برای باشگاه های شان شود. ما خودمان حرفمان این است که بحث درآمدهای باشگاه هواداری و پول هایی که مردم به عنوان حمایت از باشگاه می دهند را سر و سامان بدهیم. الان داریم یک سری تسهیلاتی از ارگان ها و سازمان ها می گیریم که مثلا اگر این هوادار می آید سالی هفتاد ،هشتادهزار تومان می پردازد، واقعا با تخفیفات و تسهیلاتی که می گیرد، این پول به او برگردد. مثلا با تخفیفی که روی خریدش از شهروند با کارت هواداری به او داده می شود، این پول برگردد. یعنی یک ارزش افزوده چند جهته می خواهیم ایجاد کنیم. انگار این پول را از جیبش نمی دهد. بحثم این است که مردم مشتاق تر هستند که وقتی حمایتی می کنند، این پول در زیرساخت های باشگاه مصرف شود.
*وقتی اصلا چنین طرحی در باشگاه ها تصویب نشده و مجری شما این حرف را می زند ، یعنی رویا فروشی به هواداران.
نه من خودم در فازبندی که برای این کار انجام دادیم این ها را دور نمی بینم.
*ما هم خیلی دور از فضای ورزش نیستیم.
من یک مقدار به روزتر و ریزتر می بینم.
*ما می گوییم متولی جذب پیامک نباید چنین چیزی را اعلام کند. باشگاه باید از طریق سایتش بگوید این درآمدهایمان چنین رقمی شده است و بر اساس فلان مصوبه هیات مدیره ، این مقدارش را می خواهیم هزینه ساخت و ساز کنیم.
من خودم به ایشان گفتم بگوید.
*این کار مشکل دارد. نوعی رویا فروشی است. تازه وقتی از باشگاه ها درباره قرارداد شما پرسیده می شود ، اولین جمله ای که می گویند این است:این ها هم بخشی از تعهدات شان را عملی نکردند!
باشگاه از نظر من یعنی فقط آقای طاهری ، آقای سبک دست و افشارزاده . هر کس دیگری حرف می زند من قبول ندارم.
*شما این دو چک را پاس کردید؟
ما طبق روند پرداختی مان خیلی هم خوب جلو رفتیم و راضی هستیم این که باشگاهها الان مشکلات عدیده ای دارند را قبول داریم . اینکه روی باقی پول ها حساب کردند . ولی ما تا همین حالا هم خیلی خوب تامین اعتبار کردیم.
*یکی از مشکلات باشگاه استقلال این است که شما پول را به آقای سبک دست می دهید ایشان باید به خزانه بدهد، درست است؟
آن دیگر روال خودشان است. ولی تا جایی که من می دانم آقای سبک دست همه پول را به باشگاه داده اند از باشگاه هم تایید دارم.
*ولی باز هم 5میلیارد این وسط کم است!
از لحاظ زمان بندی به نسبت کار خیلی جلو هستیم ولی این که دو سال است باشگاه معوقات و بدهی هایی دارد و الان به نیم فصل رسیدیم ،نه حق پخش گرفته ،نه تبلیغات محیطی، خب این مشکلات وجود دارد. حالا به همین دلیل دنبال پول هستند. مگر چند وقت است ما آمدیم؟ ده روز دیگر می شود دو ماه. با این کارهای ما خودشان ،هم فکر نمی کردند این مقدار بتوانند بگیرند. این که هر کسی در باشگاه حرف بزند خیلی درست نیست، من هم اهل جواب دادن نیستم.
*خب شما هم که برای رضای خدا کار نکردید. هرچه این درآمد بیشتر باشد ، سود شما هم بیشتر است. این را که یادتان نرفته؟
این که مسلم است.
*به نظر می رسد این چیزهایی که می گویید حرفهایتان در تئوری درست است. ولی این که حسینی می رود آن حرف را می زند ،ممکن است 5هزار نفر آن زمان می گویند خب پس دارد کاری انجام می شود، مثلا 42 را پیامک کنیم، شاید کمپمان زودتر ساخته شود ولی این حرف نوعی رویا فروشی است برای ترغیب مشتری به اسم ام اس های بیشتر و این کار خلاف است.
باید این اتفاق بیفتد.ما داریم به ساخت کمپ فکر می کنیم. بعدا که هواداران کارهای انجام شده را ببینند، خیلی فرق می کند. آن وقت می آیند وسط!
*کلا اعتقادی به پاسخ به اصل سئوال ما ندارید. و همچنان ماجرا این است که دارید رویا می فروشید.ماجرای این 20خودرویی که کرمان خودرو داده چیست؟
استقلال با کرمان خودرو قراردادی داشته که این ماشین ها را دادند . استقلال می تواند آن را به بازیکن ها بدهد. خیلی هم ربطی به قسط های الان ندارد. هر کس می خواهد ماشین بگیرد ، از قسط آخرش کم شود. این کارهای داخلی باشگاه است و به ما ربطی ندارد. من نمی دانم چطور است که بعضی ها پول بدهی حرف می زنند، ندهی هم حرف می زنند!
*برای این که هیچ چیز این قصه روشن نیست.
من خیلی به این چیزها دقت نمی کنم ولی نباید روی این مسائل خیلی حساسیت باشد. باقی دنیا مسائل مالی روشن است؟
*آدیداس با بایرن مونیخ مثلا قرارداد می بنند تمام ریز قرارداد روی سایت باشگاه است. ولی اینجا هیچ چیز مشخص نیست .
چرا؟ فقط ما نمی توانیم ریز مسائل را رسانه ای کنیم. وگرنه مشکلی نیست.
*همین الان سمت شما در این قرارداد دقیقا چیست؟ وقتی قرارداد را می بینیم هیچ جایی اسم شما نیست!
من به عنوان مشاور ایستادم کارم را می کنم.
*مشکل همین جاست که در قرارداد به عنوان مشاور اسمی ثبت می شود اما در عمل نقش مجری را دارد!
ما مشاور هستیم، مجری هم نیستیم. قرارداد بین همراه اول و خود باشگاه است . صدا و سیما هم با خود باشگاه ها طرف است!
*دقیقا مشکل این قراردادها در همین موارد است که غیر شفافش می کند. عملا کار اجرای پروژه با شماست. از ریز مسائل مالی تا ترغیب هواداران و .. بعد می گویید مشاور هستید!
ما اصلا چک نمی دهیم ، پول ها مشخص است. مثلا الان قرارداد کرمان خودرو بین خود کرمان خودرو و باشگاه است. ما هم پولمان به حسابی که باشگاه معرفی کرده واریز می شود. خیلی مساله خاصی نیست. مخصوصا مجموعه پرسپولیس را خیلی شفاف و درست و درمان می بینم .حساب و کتابشان خیلی دقیق است. آن ابهاماتی که قبلا می گفتند، وجود ندارد. استقلال یک مقدار از نظر اداری و مالی شلخته بوده ولی مجموعه پرسپولیس خیلی دقیق و مرتب و منظم است. در کار هم خیلی خوب هستند. تبلیغات و لباس و همه چیز مرتب است. الان شما باید کمک کنید و تبلیغ 3090 و هواداری را در سایت هایتان بگذارید.
*که سودش به چه کسی می رسد ؟
باشگاه.
*چند درصد به مشاوره می رسد ؟
من اجازه ندارم بگویم!  
252 41  

کلید واژه ها: لیگ برتر پانزدهم -




جمعه 4 دی 1394 - 10:57:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن