واضح آرشیو وب فارسی:میزان: خبرگزاری میزان - ریچارد پتیگرو معتقد است: بیان یک ایده در 100 ثانیه خلاقیت های بالای فیلم ساز را می طلبد که این رویکرد در جشنواره 100 را باید نوعی ترویج خلاقیت در فیلم سازان به حساب آورد.به گزارش خبرگزاری میزان، ریچارد پتیگرو رئیس جشنواره فیلم مستند باستان شناسی آمریکا که از میهمانان نهمین جشنواره سینماحقیقت بود، از تکاپو و هیجانی که بر فضای حاکم جشنواره های فیلم کوتاه وجود دارد گفت و میانگین سنی شرکت کننده ها در این جشنواره را بسیار جوان خواند. وی که برای سومین سال پیاپی به جشنواره مستند فیلم حقیقت آمده است و تجربه داوری در این جشنواره را نیز در کارنامه خود دارد، یکی از ضعف های جشنواره های فیلم کوتاه و مستند در ایران و جهان را نداشتن برنامه ریزی های بلندمدت خواند و گفت: در جشنواره های ایران هم شرکت کننده های خوبی وجود دارد و هم مسئولان سعی دارند در ایام برگزاری جشنواره به بهترین نحو ممکن آن را برگزار کنند اما برنامه ریزی های بلندمدت در دستور کار این جشنواره ها کمتر به چشم می خورد. وی ادامه داد: تصور حاکمی که در جشنواره های ایران بیش از پیش به چشم می خورد، محدود شدن به ایام جشنواره و اکران فیلم است؛ در صورتی که پس از ایام جشنواره کمتر فعالیتی درخصوص توزیع فیلم ها و تبلیغات برای نمایش آثار در رسانه ها و شبکه های توزیع فیلم وجود دارد. وی تأکید کرد: یکی از وظایفی که مسئولان جشنواره ها باید در به ثمر رسیدن آن اهتمام بورزند، ارتباط برقرار کردن با جشنواره های بین المللی و فراهم کردن زمینه ای برای فروش فیلم های برگزیده جشنواره ها در داخل و خارج از ایران است که این مهم کمتر در دستور کار جشنواره های ایران به چشم می خورد و فیلم ساز باید برای بازاریابی فیلم خود فعالیت کند. پتیگرو استفاده صحیح از سایت ها و شبکه های مجازی را دارای فرصت های ارتباطی بسیاری برای فیلم سازان خواند و بیان کرد: در روزگار فعلی کمبود امکانت دولتی دیگر تهدید نیست بلکه با گسترش فضاهای تبلیغاتی این شبکه ها از انحصار عده ای خاص در آمده است و فقط مستلزم این است که فیلم سازان ما با شناخت این تکنولوژی ها و استفاده درست از این فرصت ها بتوانند فیلم های خود را با هزاران انسان دیگر به اشتراک بگذارند. این تهیه کننده تلویزیون، محقق شدن عنوان بین المللی جشنواره ها را با کار روابط عمومی و کارشناسی مرتبط دانست و گفت: اینکه یک جشنواره در نظر دارد از حضور چند فیلم ساز و مدرس خارجی استفاده کند به نظرم یک بخشی از مسیر پیمودن بین المللی شدن جشنواره است و تمام راه نیست بلکه زمانی می توان به محقق شدن این امر امیدوار بود که از کارشناسان سینمایی و آشنا با شرایط جشنواره های خارجی در جشنواره خودمان استفاده کنیم و در طول سال جشنواره هایی که در کشورهای دیگر برگزار می شود را رصد کنیم و از فیلم های متناسب با سیاست های خودمان در جشنواره استفاده کنیم. وی خاطرنشان کرد: در این رابطه مسئولان جشنواره ها باید در ارتباط هایی که با جشنواره های خارجی برقرار می کنند، به بحث فروش فیلم ها و تعاملاتی درخصوص ایجاد بخش های جنبی در جشنواره ها برای اکران فیلم های برگزیده آن ها هم توجه کنند. وی شناخت خود را از فیلم های 100 ثانیه ای مربوط به اکران فیلم های آن در غرفه این جشنواره در حاشیه جشنواره سینما حقیقت خواند و گفت: این جشنواره می تواند به افرادی که از امکانات حرفه ای بی بهره هستند کمک می کند تا دیده شوند و از جهتی هم بیان یک ایده در 100 ثانیه خلاقیت های بالای فیلم ساز را می طلبد که این رویکرد در جشنواره را باید نوعی ترویج خلاقیت در فیلم سازان به حساب آورد.
جمعه ، ۴دی۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: میزان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]