تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819964428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله هاشمی‌: باید تهدید نقدینگی در کشور را به رونق تولید تبدیل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیت‌الله هاشمی‌: باید تهدید نقدینگی در کشور را به رونق تولید تبدیل کرد
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صبح دیروز در جلسه شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک، با توجه به موضوعات مطرح شده توسط هر یک از معاونین و مشاورین، به بیان دیدگاه‌های خویش پرداخت.
آفتاب : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص قانون مبارزه با مواد مخدر و دوبار طرح آن در جلسات مجمع تشخیص، احکام قضایی مربوط به قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر را دارای ظرایف خاص دانست و گفت: یکی از مشکلات همیشگی در این بحث، اعدام سوداگران در سطوح مختلف و عوارض آن در خانواده‌ها و جامعه بود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی که می‌تواند برای اصلاح آن وارد شود، به همه ابعاد توجه نماید.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در خصوص اهمیت توجه به پژوهش و تحقیق در کشور، به امکانات و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: با فضاهای مناسب و 7 هزار و 500 آزمایشگاه و برنامه جذب حدود هفت هزار استاد جدید و پس از گسترش مناسب کمی، به سوی ارتقای کیفی می‌رویم و همکاری مرکز تحقیقات استراتژیک و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به مقوله پژوهش در کشور عمق بیشتری بدهد.


ایشان درباره وجود نقدینگی در کشور و آثار منفی آن، به ظرفیت‌های کشور در خصوص تبدیل تهدید نقدینگی به فرصت اشاره کرد و با طرح این سؤال که «نقدینگی کجاست و آیا جایی غیر از بانک‌ها دارد؟»، گفت: مطمئناً به غیر از 12 درصدی که بانک مرکزی مسدود کرده، بقیه نقدینگی در بانک‌هاست و به همین دلیل می‌توان با برنامه‌ریزی حجم بالای نقدینگی را وارد چرخه تولید کشور کرد.


ایشان افزود: در حال حاضر شاهدیم که بسیاری از کارخانه‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، به خاطر عدم نقدینگی، تعطیل و رها شده‌اند که هم کارگران سابق را بیکار کرده و هم جوانان را همچنان در انتظار اشتغال گذاشته است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم استفاده از نقدینگی برای رونق اقتصادی کشور، به تجربه موفق استانداران همدان و کرمان در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این دو استان پس از جلسه با مسؤولان بانک‌ها و مسؤولان کارخانه‌های بدهکار، قرار شد با تقسیط و گرفتن 5 درصد از معوقه، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی شروع به‌کار کنند که نتیجه آن کاهش بیکاری از 14 درصد به 6 درصد بوده است.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان افزود: دولت و استانداری‌ها در کشور می‌توانند با استفاده از تجربیات استان‌های همدان و کرمان، آنچه را که الان به خاطر رشد قارچ‌گونه نقدینگی، تهدید است، تبدیل به فرصتی برای ایجاد شغل و رونق تولید در جامعه نمایند که یکی از مشکلات کشور و خانواده‌هاست.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص تقویت روحیه پرسشگری در کشور و تبدیل آن به یک فرهنگ در مراکز آموزشی و به ویژه در مقاطع گوناگون تحصیلی مدارس، گفت: اگر با عقلانیت وارد این مقوله شویم، خیلی زود در جامعه انعکاس مثبت خواهد داشت.


در این جلسه پس از سخنان دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز، آقایان مجید قاسمی(معاون اقتصادی)، تهرانچی (معاون پژوهش‌های علمی و فناوری)، واعظی(مشاور)، میرمحمد صادقی(معاون پژوهش‌های حقوقی)، اصغر محمدی(مشاور) فروزش (معاون امور اجرایی و اطلاع‌رسانی)، بهرام قاسمی (سرپرست معاونت پژوهش‌های امور بین‌الملل) و ملائک (جانشین معاونت سیاست خارجی) با توجه به مسؤولیت‌ها و تحقیقات خویش به بیان مسایل و نتایج تحقیقات خود درباره موضوعات مختلف پرداختند.






تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن