تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805026383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سیدحسن نصرالله» و دو راهی انتقام یا اغماض!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
سید حسن نصرالله «سیدحسن نصرالله» و دو راهی انتقام یا اغماض!

وب سایت صهیونیستی مدعی شد:
«سیدحسن نصرالله» و دو راهی انتقام یا اغماض!
نویسنده آی24 با اعتراف به کوبنده بودن پاسخ حزب‌الله به ترورهای سازمان یافته رژیم صهیونیستی، درگیر شدن حزب‌الله با داعش و تروریست‌های سوری را به نفع اسرائیل دانسته و از این موقعیت ابراز خرسندی می‌کند!



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نویسنده اسرائیلی به نام "دکتر اوفر" در مقاله ای که برای وب‌سایت صهیونیستی "آی 24" (I24news) با عنوان «مساله غامض حسن نصرالله» نگاشته، به بررسی آخرین سخنان دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص انتقام ترور "سمیر قنطار" از رژیم صهیونیستی و همچنین نسبت حزب الله لبنان با جمهوری اسلامی ایران و سوریه پرداخته است.   در این یادداشت که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، آمده است: «به دنبال ترور سمیر قنطار که در سال های اخیر به یکی از نمادهای حزب الله لبنان بدل شده بود، حسن نصرالله رهبر حزب الله، با وضعیتی غامض روبرو است. او با دو گزینه مهار اوضاع یا تشدید تنش روبرو است. نصرالله به دلیل وضعیت استراتژیک گروهش احتمالا گزینه نخست را انتخاب خواهد کرد، تا در زمانی که از نظر استراتژیک مناسب‌تر است، دست به انتقام بزند.»   نویسنده وب‌سایت صهیونیستی آی 24 بر این باور است که درگیر شدن حزب الله در سوریه، قدرت عمل حزب الله را در انتقام ترور سمیر قنطار تا حد بسیاری کاهش داده است.
وی در این باره می افزاید: «در این آتش افروزی کنونی، حسن نصرالله پیش از هر گونه اقدام به واکنش نظامی جدی علیه اسراییل یا شاید به جای اقدام نظامی تصمیم به ایراد سخنرانی گرفت. علت این امر محدودیت های شدیدی است که جنگ در سوریه در سال های اخیر بر حزب الله تحمیل کرده است.»   این در حالی است که پس از ترور هدفمند جمعی از اعضای حزب الله، مستشار نظامی ایران در لبنان  و همچنین فرزند شهید "عماد مغنیه" در منطقه "قنیطره" واقع درجنوب سوریه، حزب الله در فاصله کمتر از یک ماه، با حمله به کاروان خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی، پاسخ کوبنده و قاطعی به این رژیم داد.     نویسنده این سایت صهیونیستی در ادامه یادداشت خود با اشاره به همپیمانی حزب الله با دو کشور ایران و سوریه می افزاید: «نصرالله موقعیت خود و قدرت نظامی سازمان اش را مدیون ایران است که طی سال ها جنگ افزار و کمک های اقتصادی گسترده در اختیار حزب الله قرار داده است. او همچنین مدیون اسد است که امکان انتقال کاروان های بی پایان تسلیحات را از طریق بنادر سوریه به لبنان فراهم کرده است.»   وی با اشاره به تهدیدات گروه های تروریستی در سوریه برای دولت قانونی بشار اسد و حزب الله، می نویسد: «تهدید پیش روی رژیم اسد به حسن نصرالله اجازه نمی دهد که در شرایط کنونی دست به خطر زده و ده ها هزار راکت و موشک اش را به سمت اسراییل پرتاب کند. واکنش تند حزب الله ممکن است عملیات نظامی گسترده اورشلیم علیه این گروه را در پی داشته باشد و در نتیجه باعث شود حزب الله نیروهای مورد نیازش در میدان جنگ در سوریه را به لبنان فرا بخواند.»     نویسنده آی 24 با اعتراف به تلخ و کوبنده بودن پاسخ های حزب الله به ترورهای سازمان یافته رژیم صهیونیستی، درگیر شدن حزب الله با داعش و دیگر تروریست های سوری را به نفع رژیم اسرائیل دانسته و از این موقعیت ابراز خرسندی می کند!   وی در ادامه می افزاید:«با توجه به مجموعه این محدودیت ها، می توان انتظار داشت که اعتراض حزب الله لبنان در این مقطع محدود به سخنرانی های حسن نصرالله و دیگر چهره های ارشد این گروه و تلاش هایی برای تحمیل نمادین هزینه به ارتش اسراییل و شهروندان اسراییلی باشد. این هزینه احتمالا شامل گزینه ادامه پرتاب مسلسل وار راکت به الجلیل و آسیب رساندن به خودروهای نظامی و غیرنظامی نزدیکی مرز خواهد بود. حزب الله انتقام سمیر قنطار، از اعضای برجسته حزب الله در دمشق، را به زمانی نامعین در آینده موکول خواهد کرد.»     این مقاله که بنابر ظواهر آن به منظور اطمینان بخشی به افکار عمومی در سرزمین های اشغالی و کنترل آشوب های اجتماعی علیه جنگ افروزی‌ های رژیم صهیونیستی نگاشته شده است، تاکید فراوانی به عدم امکان پاسخگوئی حزب الله دارد.   این در حالی است که نویسنده این یادداشت در پایان، بیم و هراس از انتقام سخت حزب الله را نمی تواند نادیده بگیرد. وی در انتها یادآور می شود که: «از این رو بعید است نصرالله دستور حمله ای گسترده به اسراییل را صادر کند. با این وجود، تاریخ به ما آموخته است که صحنه فوق العاده انفجاری خاورمیانه به شکلی عجیب فریب دهنده است و یک اتفاق ظاهرا محدود ممکن است شعله یک جنگ تمام عیار را روشن کند؛ همان طور که نصرالله این واقعیت را در جنگ ۲۰۰۶ تصدیق کرد. به همین جهت ارتش اسراییل باید خود را برای هر اقدام دشمن با تجربه اش در مرزهای شمالی آن کشور آماده کند.»    
سند آی 24
    104  



۰۳/۱۰/۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن