تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819556695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به كار باشگاه خبرنگاران بسيج


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آغاز به كار باشگاه خبرنگاران بسيج
رئيس سازمان بسيج: جنگ اصلي ما با استكبار در ميدان رسانه‌ها است.


باشگاه خبرنگاران بسيج با حضور سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، حجت‌الاسلام تويسركاني مسئول نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين، سيد نظام الدين موسوي مدير عامل خبرگزاري فارس، مسعود بصيري رئيس سازمان بسيج رسانه، الياس حضرتي مدير مسئول روزنامه اعتماد، تقي رحمانيان مدير مسئول روزنامه شرق و جمعي از مديران و فعالان رسانه‌اي افتتاح شد.
سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم اظهار داشت: امروز جبهه اصلي جنگ ما با استكبار در جبهه رسانه است و جنگ اصلي در اين ميدان جريان دارد؛ جنگي كه ما در آن به‌رغم ابزارهاي بي‌شمار دشمن، بناي تسليم‌شدن نداريم.
وي با بيان اينكه دشمن در حوزه امكانات و تجهيزات در اين جنگ كيفيت و كميت بيشتري دارد، افزود: آنها با تمام توان در حوزه‌هاي جنگ نرم كار مي‌كنند تا ملت‌هاي آزاديخواه را مرعوب يا آنها را تسليم امريكا كنند، اما ما بنا داريم برنده اين مبارزه باشيم.  سردار نقدي با تأكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت‌هاي عظيم مردمي گفت: ما بايد به دنبال مزيت‌هاي خود در جنگ رسانه‌اي باشيم كه يكي از اين مزيت‌ها مردم هستند.  وي تصريح كرد: مردم علاقه‌مند بايد در باشگاه خبرنگاران بسيج سازماندهي شوند تا اطلاع‌رساني كنند و ان‌شاءالله به‌زودي اين رسانه بين‌المللي خواهد شد.
رئيس سازمان بسيج ادامه داد: متأسفانه نه فقط امروز رسانه‌هاي دشمن در خارج با آرم مستكبرين عليه ارزش‌هاي ما كار مي‌كنند، بلكه در داخل كشور هم كم و بيش رسانه‌هايي به خدمت آنها درآمده‌اند و براي اهداف امريكا و باز كردن جاي پاي امريكا كار مي‌كنند. اينها رسانه‌هايي هستند كه براي مثال عكس خندان مقامات مستكبرين را چاپ مي‌كنند و باشگاه خبرنگاران بسيج بايد با آنها مقابله كند.
 
مردم دنيا تشنه تفكر بسيج هستند
همچنين سيد نظام‌الدين موسوي مدير عامل خبرگزاري فارس هم در مراسم افتتاحيه باشگاه خبرنگاران بسيج اظهار داشت: تأسيس باشگاه خبرنگاران بسيج حركت بزرگي در عرصه ارائه تصوير درست و بموقع از فعاليت‌هاي بسيج است، اما يك خبرگزاري به تنهايي توان ارائه تمام فعاليت‌هاي بسيج را نخواهد داشت.
وي افزود: ظرفيت بسيار گسترده‌تر از اين است و مردم دنيا تشنه شنيدن و مطلع شدن از تفكر بسيج هستند. اين ظرفيت را بايد از حالت بالقوه به بالفعل در بياوريم و در اين راستا بايد بر وجهه ملي و مردمي بسيج تأكيد شود.
موسوي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هميشه بسيج را فراتر از اقشار مختلف معرفي كردند، بنابراين يك خبرنگار بسيجي براي توفيق بايد در كنار و همراه مردم باشد و درد و پيام مردم را منتقل كند.  مدير عامل خبرگزاري فارس با تأكيد بر اينكه بايد روي جنبه اجتماعي خبرگزاري بسيج تأكيد شود، گفت: در اين صورت مردم احساس نزديكي و همراهي با آن مي‌كنند. بسيج خود يك رسانه است، بنابراين ورود به لايه‌هاي زيرين اجتماع براي خبرگزاري بسيج مهم است. همانطور كه بخش‌هاي عملياتي و جهادي بسيج در كنار لايه‌هاي زيرين جامعه است، اما به خوبي رسانه‌اي نمي‌شود.  موسوي در پايان تصريح كرد: بايد تصوير جهانيان نسبت به بسيج تصوير كامل و درستي باشد، نه تصويري كه رسانه‌هاي استكباري از بسيج به‌صورت تصويري واژگون نشان مي‌دهند. بزرگ‌ترين سرمايه براي بسيج همراهي مردم است. در نظر سنجي‌اي كه اخيراً مشاهده كردم در زمينه اعتماد به نهادها و دستگاه‌هاي نظام، بيشترين اعتماد مردم به نهاد بسيج است.
 
جنگ نرم ضرورت ايجاد باشگاه خبرنگاران بسيج را به‌ وجود آورد
معاون روابط عمومي بسيج مستضعفين در مراسم افتتاحيه باشگاه خبرنگاران بسيج با بيان اينكه جنگ نرم ضرورت ايجاد باشگاه خبرنگاران بسيج را به‌ وجود آورد، گفت: در حوزه خبر، آموزش حضوري بيش از 10 هزار صورت گرفته است.  اسماعيل احمدي، معاون روابط عمومي بسيج مستضعفين نيز در اين مراسم اظهار داشت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگي ضرورت ايجاد باشگاه خبرنگاران بسيج را به وجود آورد. بسيجي‌ها كه ده‌ها ميليون عضو دارند بايد صدها هزار خبرنگار و عكاس داشته باشند تا در عرصه جنگ نرم فعاليت كنند.
 
آموزش در سه سطح براي متقاضيان برگزار مي‌شود
وي افزود: امسال بيش از 10 هزار نفر آموزش حضوري در حوزه خبر خواهند ديد. تاكنون بيش از هزار و 200 نفر آموزش ديده‌اند. در دورترين نقاط هم خبرنگار بسيجي خواهيم داشت. اميدواريم بزرگ‌ترين مجموعه خبري در دنيا را شكل دهيم.
احمدي در پايان گفت: تمامي پايگاه‌ها و حوزه‌ها و نواحي و اقشار بسيج از امروز با فرمان سردار نقدي با باشگاه خبرنگاران بسيج همكاري خواهند كرد.
 
كار رسانه‌اي بسيج نبايد محدود به داخل كشور باشد
الياس حضرتي، مدير مسئول روزنامه اعتماد نيز در مراسم افتتاحيه باشگاه خبرنگاران بسيج گفت: طبق فرمايش امام و رهبري، بسيج فراتر از جناح‌ها و گروه‌ها و متعلق به كل ملت ايران است و نبايد خودش را به هيچ وجه اسير جناح‌هاي سياسي كند.  وي ادامه داد: اگر اين امكان بود كه رسانه‌ها در كشور ما قدرت و گسترش پيدا كنند، موضوع شهروند خبرنگار توسط بسيج صورت مي‌گرفت.
حضرتي ادامه داد: نبايد سطح كار باشگاه خبرنگاران بسيج به داخل محدود باشد؛ چراكه ما دشمنان قسم خورده‌اي در دنيا داريم كه امكانات زيادي دارند و به ذهنيت ايران و اسلام‌هراسي دامن مي‌زنند.
وي گفت: بايد با نگاه به همه جهان به‌دنبال جبهه متحد اسلامي براي مقابله با نظام سلطه برنامه داشته باشيم كه اين كار هم مي‌تواند از طريق بسيج انجام شود.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن