تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813050432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار بازداشت شدگان اعتراض های دانشجویی در شیلی به 28 نفر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مادرید- ایرنا- خبرگزاری "اروپا پرس" اعلام کرد: در جریان اعتراض های دانشجویی دو روز گذشته در شیلی و اخراج عده ای از آنها از ساختمان وزارت دارایی توسط نیرهای امنیتی، شمار بازداشت شدگان به 28 نفر افزایش یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، دانشجویان و دانش آموزان که خواهان تحصیلات عالی رایگان از سوی دولت هستند، خود را به نرده های وزارتخانه زنجیر کرده بودند که با مداخله نیروهای امنیتی و شکستن زنجیرها، از ساختمان اخراج شدند.
«آلفونسو مدینا» فرمانده پلیس شهر سانتیاگو پایتخت شیلی در این مورد گفت: یک گروه از جوانان خود را در وزارت دارایی زنجیر کرده و از دستورات ما برای تخلیه ساختمان نافرمانی کردند که در نتیجه آن، 28 نفر دستگیر شدند.
اعتراض های دانشجویان پس از آن شکل گرفت که دادگاه قانون اساسی شیلی اعلام کرد ارائه آموزش رایگان در بودجه عمومی سال 2016، غیر قانونی است.
در این رابطه، دولت شیلی هنوز هیچ فرمول قطعی برای رسیدگی به این مساله در سال آینده در نظر نگرفته است.
«گابریل ایتورا» رئیس فدراسیون دانشجویان دانشگاه مرکزی شیلی گفت: ما معتقدیم که باید دست به اقدام های اعتراضی بزنیم تا دولت حرف ما را گوش کند. به نظر می رسد دولت آنچه را که از دهه ها قبل خواهان آن هستیم، درک نمی کند. ما خواهان تحصیلات رایگان برای همه و بدون هیچ تبعیضی هستیم و جوابمان را امروز می خواهیم.
وی تصریح کرد ... [ مشاهده متن کامل خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ]

چهارشنبه ، ۲دی۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن