تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803050788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان میراث فرهنگی: مصوبه کنگره آمریکا به صنایع دستی ایران آسیب می زند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سازمان میراث فرهنگی: مصوبه کنگره آمریکا به صنایع دستی ایران آسیب می زند
مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که در بندی از آن، شهروندان 38 کشور عضو توافق لغو روادید با آمریکا که از ماه مارس سال 2011 به یکی از کشورهای ایران، سودان، سوریه و یا عراق سفر کرده باشند، باید هنگام سفر به آمریکا ویزا بگیرند.
آفتاب : معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا علیه گردشگری ایران گفت: متاسفانه این مصوبه به صنایع‌دستی لطمه می‌زند. اگر تعداد گردشگران در کشور ما کم شود، صنایع دستی که در این چند سال شاهد رشد فروش در بین گردشگران بوده، دچار کندی می شود. ما معتقدیم آمریکا از رشد گردشگری ایران وحشت دارد.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا، بهمن نامورمطلق بیان کرد: قاطبه‌ی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، این مصوبه‌ی آمریکا را محکوم می‌کنند و معتقدند این مصوبه نشان دهنده‌ی نیات باطنی آمریکاست که علی رغم شعارهای صلح‌طلبانه، از رشد و توسعه ایران هراس دارد.

او ادامه داد: ما معتقدیم آمریکا از رشد گردشگری ایران وحشت دارد و متوجه شده‌ که این حوزه به یک عنصر فعال اقتصادی - تجاری و فرهنگی تبدیل شده است، به همین دلیل می‌خواهند این زمینه توسعه را مورد حمله قرار دهند. هنرمندان صنایع دستی ضمن مخالفت با کلیّت این اقدامات حتما به شورای جهانی صنایع دستی شکایت خودشان را اعلام می‌کنند و نسبت به این برخورد کینه‌ورزانه و ناعادلانه آمریکا که هر آن به شکل تازه‌ای خود نمایی می‌کند، واکنش نشان می‌دهد. همچنین ما در آینده به خاطر چنین برخوردی نسبت به کالاهای آمریکایی واکنش جدی‌تری خواهیم داشت.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: متاسفیم که حتی آمریکا منافع ملی خودش را در نظر نمی‌گیرد و منافع ملی رژیم صهیونیستی را در نظر دارد. به طور حتم در این بیانیه‌ی ضد ایرانی‌، آمریکا هم متضرر خواهد شد و تصویرش روز به روز منفورتر می‌شود. امیدواریم دولت‌مردان آمریکایی برای منافع خودشان هم که شده عاقلانه‌تر فکر کنند و تصویر خودشان را تا این حد تخریب نکنند و با لغو این محدودیت‌ها بتوانند تصویر فعلی‌شان را تا حدودی اصلاح کنند.

نامورمطلق گفت: ما باید در مقابل این تحریم، محدودیت‌هایی اجرا کنیم. تاجران آمریکایی مایل هستند بعد از تحریم وارد ایران شوند و بازار به دست بیاورند، به نظرم هنرمندان ما نسبت به این مساله واکنش نشان می‌دهند و نه تنها در حوزه کالاهای مرتبط با صنایع‌دستی، بلکه به طور کلی استفاده از کالاهای آمریکایی را در همه‌ی ابعاد زندگی محدود می‌کنند تا آمریکایی‌ها نیز بدانند در این برخورد ناعادلانه، آنها هم متضرر خواهند شد. معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی نامه‌ای آماده کرده تا به شورای جهانی صنایع دستی بفرستد و به این شکل شکایت خود را از مغایرت این محدودیت آمریکا با روح تجارت آزاد در حوزه صنایع دستی اعلام می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که در بندی از آن، شهروندان 38 کشور عضو توافق لغو روادید با آمریکا که از ماه مارس سال 2011 به یکی از کشورهای ایران، سودان، سوریه و یا عراق سفر کرده باشند، باید هنگام سفر به آمریکا ویزا بگیرند. علاوه‌بر این شهروندانی که تابعیت دوگانه این چهار کشور را دارند نیز برای سفر به آمریکا باید ویزا دریافت کنند. این طرح در مجلس سنا با 66 رأی موافق تصویب شد و رییس جمهور آمریکا نیز آن را امضا کرد.




تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن