تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 53درصدی بارندگی در استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد خبر داد: کاهش 53درصدی بارندگی در استان یزد مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد از کاهش 53 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان یزد خبر داد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي ساعت 08:45

خبرگزاری پانا+

 به گزارش پانا از یزد،  محمدحسین امامی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مكتوب و مجازی استان که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: این هفته به علت فاجعه زلزله بم از تاریخ 30 آذرماه الی 5 دی‌ماه در تقویم كشور ثبت‌شده است.
زلزله در صدر حوادث طبیعی استان
وی ادامه داد: خوشبختانه استان یزد در مقایسه با سایر استان‌ها زلزله‌خیز نیست اما به علت اینكه كشور ایران روی خط زلزله قرار دارد نمی‌توان از خطرات احتمالی آن غافل بود.
امامی افزود: شهرستان بهاباد ازنظر فعال بودن گسل‌ها بیش از سایر نقاط استان تحت تأثیر زلزله است اما استان ما شرایط بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارد.
مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد بابیان اینكه ازلحاظ وقوع حوادث استان یزد بالاترین رخداد حادثه‌ای مربوط به زلزله است، تصریح كرد: زلزله 9/4 ریشتری بهاباد در آبان ماه سال جاری كه خسارت چندانی نداشت مهم‌ترین زلزله امسال در استان بوده است و پس از زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان خاتم و مراتع استان و سپس آلودگی هوا، طوفان و ریز گردها در میان سایر حوادث طبیعی، پرشمارتر از بقیه بوده‌اند.
تدوین نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد
وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های مختلف مدیریت بحران استان در 8 ماهه گذشته گفت: تدوین نقشه پایه مدیریت بحران شهر یزد، تهیه طرح جامع خطرپذیری ریز گردها و آلاینده‌های استان، مدیریت و كنترل طرح جامع خطرپذیری خشک‌سالی و سیل استان، برگزاری 15 مانور سراسر مقابله با حوادث، بلایای طبیعی، سرما و یخبندان برای شهر یزد، برگزاری مانور تأمین آب شهرها در شرایط اضطراری و برگزاری 8 هزار و 417 ساعت دوره آموزشی برای 17 هزار و 211 نفر ازجمله اقدامات اداره كل مدیریت بحران استانداری در امسال بوده است.
کاهش 53 درصدی بارندگی در استان یزد
امامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بارندگی در استان یزد اشاره كرد و افزود: در سال جاری برخلاف وضعیت بارندگی در سراسر كشور كه وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد و اکثر استان‌ها در پاییز امسال به‌طور میانگین 30 درصد افزایش بارندگی داشته‌اند، استان یزد با كاهش بارندگی 53 درصدی نسبت به پائیز سال گذشته از وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای برخوردار است.
مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد ادامه داد: این میزان كاهش بارندگی در شهرستان یزد به‌عنوان مركز استان 95 درصد، اشكذر 81 درصد، میبد 78 درصد، اردكان 71 درصد، مهریز 70 درصد، تفت 56 درصد، بافق 54 درصد، بهاباد 40 درصد و ابركوه 23 درصد بوده و تنها شهرستان خاتم افزایش 8 درصدی بارندگی داشته است.
وی اظهار داشت: اگر این كاهش بارندگی در زمستان نیز به همین میزان باشد از ابتدای سال آینده با بحران جدی آب كه در طول 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است روبرو خواهیم بود.
فرو چاله، تهدیدی جدید برای ابرکوه و خاتم
امامی در پایان سخنان خود فرو چاله‌ها در استان را یكی از تهدیدهای مهم دانست و تصریح كرد: علت ایجاد شدن این فرو چاله‌ها برداشت بی‌رویه آب از منابع آب‌های زیرزمینی استان است كه به‌ویژه شهرستان‌های خاتم و ابركوه را تهدید می‌کند.
گفتنی است در ادامه این نشست خبری هرکدام از خبرنگاران حاضر در جلسه سؤالات خود را در حوزه مدیریت بحران استان مطرح كردند.
   













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن