تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804700563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شایعه «لغو قانون جدید ویزای آمریکا برای ایران» از کجا آمد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شایعه «لغو قانون جدید ویزای آمریکا برای ایران» از کجا آمد؟
طی روزهای اخیر، موضوع تصویب قانون جدید بودجه آمریکا که در ذیل آن، محدودیت هایی برای سفر به برخی کشورها، از جمله ایران وضع می شود، به بحثی مهم نه تنها در ایران، بلکه همچنین در کشورهای غربی تبدیل شده است. در این میان، امروز شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا برای راضی کردن ایران، اقدام به معلق کردن این قانون کرده است. اما اصل ماجرا از چه قرار است؟
کد خبر: ۵۵۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ - 22 December 2015



شایعه «لغو قانون جدید ویزای آمریکا برای ایران» از کجا آمد؟
طی روزهای اخیر، موضوع تصویب قانون جدید بودجه آمریکا که در ذیل آن، محدودیت هایی برای سفر به برخی کشورها، از جمله ایران وضع می شود، به بحثی مهم نه تنها در ایران، بلکه همچنین در کشورهای غربی تبدیل شده است. در این میان، امروز شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا برای راضی کردن ایران، اقدام به معلق کردن این قانون کرده است. اما اصل ماجرا از چه قرار است؟


به گزارش «تابناک»، امروز خبری در برخی از سایت ها منتشر شد و به سرعت، به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی بازنشر گردید مبنی بر اینکه کاخ سفید با هدف راضی نگه داشتن ایران، قوانین جدید صدور ویزا را که به تازگی در این کشور تصویب شده، به حالت تعلیق درآورده است. در این سایت ها، شبکه خبری «فاکس نیوز» آمریکا به عنوان منبع خبر مذکور اعلام شده بود.


اما با جست و جویی ساده در اینترنت می توان دریافت که این خبر، به هیچ وجه صحت ندارد، بلکه حاصل برداشت نادرست نویسنده نخستین سایتی است که خبر مرتبط با این موضوع را در فاکس نیوز مشاهده کرده و همین برداشت نادرست، به شکل گیری شایعه ای درباره موضوعی منجر شده که برای ایرانیان در داخل و خارج کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.


آنچه که در سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» (شبکه ای تندرو که ارگان جمهوری خواهان در آمریکا است) انتشار یافته، در حقیقت انتقاد اعضای حزب جمهوری خواه از نامه اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به محمد جواد ظریف است که در آن، نسبت به تعهد آمریکا به اجرای برجام با وجود تصویب این قانون جدید، تأکید شده بود.


در بخشی از این مطلب، اشاره شده که کری در نامه خود، ضمن ابراز تعهد آمریکا به اجرای برجام، گزینه های متعددی را برای ایجاد تغییر در برنامه جدید صدور ویزای آمریکا مطرح کرده که از این جمله، حتی به امکان توقف اجرای این قانون نیز اشاره شده است. 


به عبارت دیگر، در هیچ کجای این متن – و همچنین ویدئوی مرتبط با آن که در سایت فاکس نیوز قابل دسترسی است – خبری با عنوان توقف اجرای قانون مذکور منتشر نشده و این امر، در قالب انتقاد از دولت اوباما مطرح شده؛ با این مضمون که کاخ سفید برای راضی نگه داشتن ایران کار را به جایی رسانده که حتی حاضر است قوانین تصویب شده در آمریکا را نیز متوقف کند.


افزون بر این، باید توجه داشت در صورتی که چنین خبری واقعاً صحت داشت، به سرعت در سطح مطبوعات و شبکه های خبری آمریکایی بازنشر می شد و صرفاً به یک شبکه خبری (آن هم شبکه ای که درست در نقطه مقابل دولت اوباما قرار دارد) محدود نمی ماند. بر این اساس، حتی بدون جست و جوی اصل خبر نیز می شد از گستره انتشار آن در سایت ها و خبرگزاری های خارجی دریافت که چنین امری از حد یک شایعه بیشتر نیست.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن