تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن تايمز: نقشه کامل کارخانه های انرژی آمریکا به دست ایران افتاده است / ايران می تواند شبکه برق آمريکا را نابود کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واشنگتن تايمز: نقشه کامل کارخانه های انرژی آمریکا به دست ایران افتاده است / ايران می تواند شبکه برق آمريکا را نابود کند
روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به نقش هکرهای ایرانی در سرقت اطلاعات مهم و حمله به سامانه نرم افزاری شرکتهای انرژی آمریکا نوشت ایران توانایی نابود کردن شبکه برق رسانی آمریکا را دارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از مثلث آنلاین،‌ روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی به قلم ال. تاد وود نوشت: برایان والاس، پژوهشگر امنیتی مدراکی را دال بر این ارائه کرده است که جمهوری اسلامی ایران اطلاعات مهمی را درباره نیروگاههای آمریکا سرقت کرده، و بدافزاری را وارد سامانه نرم افزاری شرکت های انرژی این کشور کرده است که می تواند در صورت بروز درگیری، با استفاده از آن، کل شبکه برق آمریکا را نابود سازد. والاس مشغول تحقیق درباره سرقت اطلاعات دانشگاه کالیفرنیا بود که متوجه هک شدن برخی اطلاعات توسط ایران، از جمله نقشه کامل کارخانه های انرژی آمریکا بود. این اطلاعات این امکان را برای یک کشور خارجی فراهم می کند تا برق میلیون ها خانه و ساختمان تجاری را قطع کند.

بنا بر اعلام کارشناسان بلندپایه ای که به علت ماهیت حساس این موضوع خواستند نامشان فاش نشود، هکرهای خارجی پیشرفته در دهه گذشته حدود ۱۲ بار از راه دور، برای کنترل شبکه های برق رسانی دسترسی کافی یافته اند.

رابرت ام. لی، افسر سابق عملیات جنگ سایبری نیروی هوایی آمریکا گفت: «اگر اوضاع ژئوپلیتیک تغییر کند و ایران بخواهد این تاسیسات را هدف قرار دهد، اگر این نوع اطلاعات را در اختیار داشته باشند، بسیار آسان تر قادر به اجرای این کار خواهد بود. همچنین دسترسی به این اطلاعات به آنها کمک می کند که مخفیانه خواسته خود را عملی کنند.»

با اینکه کارشناسان یک دهه است درباره آسیب پذیری شبکه برق آمریکا هشدار می دهند، آلخاندرو مایورکاسAlejandro Mayorkas ، معاون وزیر امنیت داخلی این کشور در مصاحبه ای اذعان کرد ما در زمینه امنیت سایبری «در جایی که باید، نیستیم.»

شرکت مورد بحث، شرکت کالپین است که ۸۲ نیروگاه برق را در ۱۸ ایالت آمریکا و کانادا اداره می کند. هکرها از نام کاربری و گذرواژه هایی استفاده کرده اند که به آنها امکان می دهد با نفوذ به سامانه های مهندسی و عملیاتی و انتقال دیتا، این سامانه را از راه دور کنترل کنند.





۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن