تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش مرگ و میر در تهران به علت آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



افزایش مرگ و میر در تهران به علت آلودگی هوا
روز نو : رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: مرگ و میر در تهران به علت آلودگی هوا افزایش یافته است و این را باید کسانی پاسخگو باشند که قوانین را نادیده گرفتند و در کارشان تعلل کردند.


 رحمت‌الله حافظی، در خصوص سیاست‌های شورای اسلامی شهر تهران برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: شورای اسلامی شهر تهران سیاست‌گذار مجری نیست و ما می‌توانیم برنامه‌ریزی‌ها را از طریق مدیریت شهری پیگیری کنیم.


وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان نماینده مردم می‌تواند از نهادهای اجرایی جوابیه مطالبه کند و حقوق مردم را بخواهد.


حافظی با بیان اینکه شهروندان نباید قربانی اختلافات نهادها شوند، عنوان کرد: 17هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر فعالیت می‌کنند و این یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است که هیچ نهادی پاسخگو نیست. اختلافات بین نهادها و دستگاه‌ها جایگزین خودروهای فرسوده شده است که این مسئله به  شهروندان ارتباط ندارد و آن‌ها نباید قربانی اختلافات شوند.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص مصوبه هیات وزیران برای جلوگیری از آلودگی هوا، بیان داشت: هیات وزیران در سال 92 مصوبه‌ای را ارائه داد مبنی براینکه از ابتدای سال 1394 خودروسازان، خودروهای تولید شده را به فیلتر دود مجهز کنند. اما ما در این امر دهن‌کجی خودروسازان داخلی را شاهد بودیم و اینکه خودروها به فیلتر دود مجهز نشدند.


وی مجهز شدن خودروها به فیلتردود را امری مهم تلقی کرد و افزود: خودروهایی که فرسوده شده‌اند باید مجهز به فیلتردود باشند. شهرداری تهران برخی از اتوبوس‌های شرکت واحد را به این سیستم مجهز کرده است اما شب‌هنگام، نزدیک به 100 دستگاه خودروی دوزا در شهر برای تخلیه زباله ها، مصالح ساختمانی و غیره فعالیت می‌کنند که فیلتر دود نشده‌اند و به محیط زیست صدمه می‌زنند.


حافظی در ادامه افزود: در جنوب غرب استان تهران برخی از کارخانه‌هایی که پلمپ شده بودند مجددا فعالیت خودرا آغاز کرده‌اند که برای محیط زیست مضر هستند.


این مقام مسوول با بیان اینکه دستگاه‌هایی که رعایت نمی‌کنند، باید در برابر جان باختن مردم پاسخگو باشند، گفت: حداقل 20 مورد مرگ و میر در تهران به علت آلودگی هوا افزایش یافته است و این را باید کسانی پاسخگو باشند که قوانین را نادیده گرفتند و در کارشان تعلل کردند.


کیفیت بنزین ارتقاء یافت


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص اقدامات خوبی که برای مقابله با آلودگی هوا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کیفیت بنزین ارتقاء یافته است. گوگردزدایی از گازوییل صورت گرفته است. میزان گوگرد در گازوییل در سال‌های گذشته 50هزارppm بوده است که میزان بیش از 50 ppm گورد استاندارد نیست. در حال حاضر میزان گوگرد گازوییل به شرایط استاندارد رسیده است.


حافظی بیان داشت: دولت باید از تولید کنندگان خودرو و موتورهای برقی حمایت کند؛ زیرا موتورهایی که ظرفیت 125 سی‌سی دارند، 5 برابر خودروهای معمولی به محیط زیست صدمه وارد می‌کنند.


وی افزود: وزارت صنایع برای ورود این موتورسیکلت ها نباید مجوز صادر کند و این وسایل نقلیه نباید شماره‌گذاری شوند. باید برای موتورهای چینی جایگزینی مانند موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفت.


این مقام مسوول در پایان صحبت‌هایش درارتباط با فروش طرح ترافیک به شهروندان، گفت: کمیته اضطرار در روزهایی که وضعیت هوا در شرایط بحران قرار دارد مصوبه داده است تا طرح ترافیک به هیچ‌یک از شهروندان فروخته نشود و تا زمانیکه وضعیت هوا به این صورت است، طر ترافیکی فروخته نخواهد شد.






تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن