تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804095136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سایه بی‌توجهی‌ها بسکتبالیت‌های زن ایرانی به پایان راه نزدیک شدند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در سایه بی‌توجهی‌ها بسکتبالیت‌های زن ایرانی به پایان راه نزدیک شدند
تیم ملی بسکتبال بانوان ایران چند دهه‌ای هست که در سایه همین بی‌توجهی‌ها در حال فراموشی است. چنانکه آخرین حضور بانوان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی به نیم قرن قبل باز می‌گردد. به سال 1974 و مسابقات آسیایی. پس از آن تیم ملی بانوان دیگر هیچ وقت در یک رقابت بین‌المللی شرکت نکرد.
کد خبر: ۵۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ - 21 December 2015


فدراسیون جهانی بسکتبال فرصت دوساله‌ای را به ایران و فدراسیون‌هایی که قصد داشتند تیم بانوان محجبه‌شان را به میدان بفرستند داده بود تا در این دو سال با برگزاری تورنمنت‌های برون‌مرزی و شرکت در رقابت‌های بین‌المللی نظر فدراسیون جهانی را جلب کنند و نتایج بازخوردهای آن را در اختیار فیبا بگذارند تا فدراسیون جهانی در پایان دو سال این موضوع را به بحث بگذارد و ببیند با توجه به شرایط آیا حجاب مشکلی برای دیگر بسکتبالیست‌ها ایجاد می‌کند یا خیر. نتایج این بررسی‌ها سرانجام منجر به تصمیم‌گیری فیبا در درباره حضور تیم‌های محجبه در رقابت‌های بین‌المللی خواهد شد.


به گزارش تابناک، فدراسیون جهانی بسکتبال در واقع با دادن این فرجه دو ساله از تیم‌هایی که قصد دارند با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت کننده خواسته بود تا با حضور در مسابقه‌های بین‌المللی نشان دهند که حجاب مشکلی برای مسابقات ایجاد نخواهد کرد و نتایج مثبت و نمایش قابل قبول و کارنامه قابل دفاع تیم‌ها پس از این دو سال ملاک و معیاری شود برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص. از زمانی که فدراسیون جهانی بسکتبال این فرصت دو ساله را تعیین کرده اکنون چیزی بیش از یک سال می‌گذرد و فدراسیون بسکتبال ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های هدف این تصمیم هنوز اقدام مناسبی را در این زمینه انجام نداده است و ای بسا اگر نگاه فدراسیون به تیم بانوان همچنان بر همین موال باشد در پایان این فرصت بسکتبالیست‌های دختر ایرانی برای همیشه فرصت حضور در رقابت‌های بین‌المللی را از دست بدهند.



در سایه بی‌توجهی‌ها بسکتبالیت‌های زن ایرانی به پایان راه نزدیک شدند



در واقع فیبا فرصت مناسبی را در اختیار ایران و کشورهای اسلامی قرار داده بود تا طی این دو سال با تبلیغات، سفرهای برون مرزی و انجام مسابقات مختلف اثبات کنند که حجاب مشکلی برای انجام مسابقات بسکتبال ایجاد نخواهد کرد و از این طریق بتوانند مجوز حضور در رقابت‌های بین‌المللی را کسب کنند. اما این فرصت در سایه بلاتکلیفی‌ها و عدم‌ توجه مسئولان در حال نابودی است. این البته چیز عجیبی نیست. تیم ملی بسکتبال بانوان ایران چند دهه‌ای هست که در سایه همین بی‌توجهی‌ها در حال فراموشی است. چنانکه آخرین حضور بانوان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی به نیم قرن قبل باز می‌گردد. به سال 1974 و مسابقات آسیایی. پس از آن تیم ملی بانوان دیگر هیچ وقت در یک رقابت بین‌المللی شرکت نکرد.


حتی زمانی که در نتیجه تلاش‌ها فدراسیون جهانی بسکتبال مجاب شد تا فرصت دو ساله‌ای را به کشورهای اسلامی برای مسئله پوشش بدهد باز هم این رشته در اولویت‌های فدراسیون قرار نگرفت تا ره‌آورد این فرصت برای بانوان ایرانی تنها یک اردوی ترکیه باشد که البته نتایج حاصل در این اردو نشان داد که تیم ایران حرف‌ها و انگیزه‌های زیادی برای ارائه دارد. اما گویا باید برای سرنوشت این دختران با استعداد هم مانند خیلی‌های دیگر حسرت خورد. بخش اعزم این فرصت دو ساله در زمانی از میان رفت که فدراسیون بسکتبال بی‌رئیس بود و همین مسئله منجر به این شد که در انتخاب سرمربی خارجی برای این تیم تعلل‌های صورت بگیرد. اواخر سال 93 قرار بود یک مدرس بین‌المللی به ایران بیاید و در صورت قابل قبول بودن سطح کیفی‌اش، هدایت تیم ملی بر عهده بگیرد اما این مسئله در میان بحران‌های فدراسیون بسکتبال در اواخر سال گذشته و تغییر رئیس و سرپرست فدراسیون به دست فراموشی سپرده شد.


از سوی دیگر هیچ تمهیدی برای اعزام تیم ملی بانوان به رقابت‌های بین‌المللی یا دعوت از تیم‌های خارجی برای حضور در ایران هم صورت نگرفت. فریده هادوی با تاکید بر این که راه سختی برای مجاب کردن فیبا وجود دارد، گفت:" من به تازگی رییس کمیته‌ آموزش، پژوهش و بر‌نامه‌ریزی فدراسیون بسکتبال شده‌ام. در این مدت از نزدیک دیده‌ام که واقعا فدراسیون برای بهبود شرایط بانوان تلاش می‌کند و فقط این موضوع نیست که به یک کشور بگوییم بیا با ایران بازی تدارکاتی انجام بده و آنها هم قبول کنند. باید یک تورنمنت رسمی برگزار شود و بازی‌ها رسمیت داشته باشد و در چارچوب قوانین فیبا باشد و این نیست که با دو بازی فدراسیون جهانی را مجاب کرد. حال که با مسائل اجرایی آشنا شده‌ام، متوجه شدم که این موضوع یک بر‌نامه‌ریزی سنگین می‌خواهد و باید ببینیم توان فدراسیون و خود بخش بانوان چقدر است و تیم‌های دیگر قبول می‌کنند با ما بازی کنند یا خیر که همین امر، موضوع را پیچیده می‌کند."


فرصت مغتنمی که فیبا به ایران و کشورهای اسلامی داده بود رو به پایان است و با این روند بعد است ایران بتواند فدراسیون جهانی را برای استفاده از پوشش جدید در مسابقات بین‌المللی مجاب کند. چه اینکه اساسا اقدامی صورت نگرفته که قابل ارائه و دفاع در فدراسیون جهانی باشد. با این حساب باید دید در سال آینده که فرصت دوساله فدراسیون جهانی به پایان می‌رسد دختران شایسته بسکتبالیست ایران می‌توانند بعد ازحدود نیم قرن و آن هم با حجاب اسلامی به سطح اول بسکتبال برگردند یا خیر؟



























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن