تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820897285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور بیش از 3هزار دانش آموز و اولیا درطرح های پایلوت ژنتیک خراسان رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: حضور بیش از 3هزار دانش آموز و اولیا درطرح های پایلوت ژنتیک خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم افتتاحیه طرح های پایلوت ژنتیک در تربت حیدریه گفت: بیش از 3 هزار نفر دانش اموز و اولیای انان با هدف آگاه سازی ، توانمند سازی و پیشگیری از اسیب های اجتماعی جمعیت هدف این طرح را تشکیل می دهند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر ساعت 08:23

خبرگزاری پانا+

افتتاحیه طرح های پایلوت ژنتیک در تربت حیدریه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش : دکترحسینی : پوشش سه هزار دانش آموز و اولیا با هدف آگاه سازی و توانمند سازی اموزش و پرورش خراسان رضوی با 92 هزار معلم و 2 هزار 500 نفر ولی دانش آموز ، بزرگترین لشکر دانایی محور در خدمت توانمند سازی و اگاه سازی است.
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی ،  در مراسم افتتاحیه طرح های پایلوت ژنتیک در تربت حیدریه ، اظهار داشت: اموزش و پرورش خراسان رضوی با 92 هزار معلم و 2 هزار 500 نفر ولی بزرگترین لشکر دانایی محور در خدمت توانمند سازی و اگاه سازی است.
وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت ژنتیک در تربت حیدریه بیان کرد: در این طرح که برای اولین بار در استان اجرایی شده، بیش از 3 هزار نفر دانش اموز و اولیای انان با هدف آگاه سازی ، توانمند سازی و پیشگیری از اسیب های اجتماعی  جمعیت هدف این طرح را تشکیل می دهند.
وی گفت: متاسفانه به رغم پیشرفت های پزشکی و حوزه سلامت، به دلیل عدم اگاهی شاهد تولد میلیون ها کودک معلول در کشور هستیم.
این استاد دانشگاه افزود: بیش از 100 هزار معلول رسمی و شناسنامه دار  در خراسان رضوی وجود دارد که 50 درصد این معلولیت ها منشا ژنتیکی دارد.
حسینی تشخیص، شناسایی و مداخله به هنگام برای جلوگیری از معلولیت ها را بسیار موثر دانست وخاطر نشان کرد: در حال حاضر درمان معلولیت غیر ممکن و یا بسیار هزینه بر است.
وی گفت: آموزش و پرورش برای ارتقاء کیفیت نمی تواند با اتکا صرف به منابع دولتی ، تحول کیفی پیدا کند.
مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی وزارت آموزش و پرورش را ، فرا وزارت خانه عنوان کرد و گفت: بیش از 60 درصد دولت اموزش و پروش بوده، و باید گفت واسطه بین دولت و مردم بوده و همه دستگاهها باید برای فراگیر شدن مشارکت ها این وزارت خانه را همراهی نمایند.
وی به طرح 100 مدرسه 100 دبیرخانه اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 500 مدرسه به عنوان مرکز فعالیت های دادگستری، 94 مدرسه به عنوان دبیرخانه فعالیت های مشارکتی محیط زیست و 94 مدرسه در حوزه سلامت فعالیت می کنند.
حسینی افزود:56 مدرسه دخترانه و پسرانه نیز به عنوان دبیرخانه فعالیت های مشترک بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب ها و تاب اوری جامعه فعالیت می کنند.
وی گفت: با وجود محدودیت منابع مالی دولت، بودجه اموزش و پرورش از 15 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
این مقام مسئول بااشاره به افزایش سهم اموزش و پرورش از محل بودجه ملی کشور از 11.2درصد  به 20 درصد،افزود: دولت در سال جاری در راستای اجرای طرح رتبه بندی معلمان برای مدت 6 ماه بیش از یک هزار و 350 میلیارد تومان اختصاص داده است.
مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اموزش و پرورش با 77 درصد دستگاههای اجرایی کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده که باید صورت عملی به خود بگیرد.  حسینی علت اصلی طلاق در 5 سال اول زندگی را عدم گاهی در ازدواج دانست وگفت: 70 درصد خانواده هایی که شکل می گیرند،خانواده های اسیبی هستد و بیش از 60 درصد ازدواج های صورت گرفته ازدواج های فرسایشی می باشند.
وی از حضور 270 هزار رای اولی در در انتخابات سال جاری در استان خبر داد و گفت: اموزش و پروش با رویکرد تشویق والدین و دانش اموزان در جت مشارکت حداکثری در انتخابات، با برگزاری 10 هزار گفتمان دینی و سیاسی توانسته تاثیر گذار عمل نماید.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن