تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812524693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمتر خرج كن، قهرمان شو!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كمتر خرج كن، قهرمان شو!
در فوتبال هم به نظر مي‌رسد پول هميشه نمي‌تواند خوشبختي و قهرماني بياورد و بعضي وقت‌ها تيم‌ها با كمترين هزينه مي‌توانند بالاتر از تيم‌هايي قرار بگيرند كه بيشترين هزينه را كرده‌اند.
نویسنده : سعيد احمديان 


در فوتبال هم به نظر مي‌رسد پول هميشه نمي‌تواند خوشبختي و قهرماني بياورد و بعضي وقت‌ها تيم‌ها با كمترين هزينه مي‌توانند بالاتر از تيم‌هايي قرار بگيرند كه بيشترين هزينه را كرده‌اند. نگاهي به جدول رده‌بندي در پايان نيم‌فصل اول ليگ پانزدهم گوياي همه چيز است، تيمي مانند استقلال خوزستان با هزينه‌اي نزديك به 6 ميليارد بالاتر از تيم‌هايي قرار گرفته كه سه برابر اين تيم خرج كرده‌اند، اما پايين دست شاگردان ويسي قرار گرفته‌اند.
اگر اول فصل، رده‌بندي تيم‌ها براساس هزينه‌اي كه براي قرارداد بازيكنان در ليگ پانزدهم كرده‌اند، چيده مي‌شد، جاي تيم استقلال خوزستان در رده يكي مانده به آخر جدول بود. آنها تنها 100 ميليون بيشتر از همنام اهوازي‌شان هزينه كرده‌اند تا در رده آخر جدول قرار نگيرند! 5 ميليارد و 900 ميليون هزينه‌اي بود كه مسئولان استقلال خوزستان براي قرارداد بازيكنان و مربيانشان خرج كرده‌اند. ديروز بود كه مهدي تاج در شبكه خبر اين ارقام را اعلام كرد: «در ليگ برتر اين فصل ۱۶۹ ميليارد تومان مبلغ قراردادهاي بازيكنان بوده است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان فصل اين رقم به ۱۹۷ تا ۲۰۰ ميليارد تومان برسد.» رئيس سازمان ليگ با اشاره به هزينه‌هاي تيم‌ها براي خريد بازيكن عنوان كرد: «استقلال با ۱۷ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان بيشترين هزينه را براي خريد بازيكن داشته، سپاهان با ۱۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان در رده دوم قرار دارد و پرسپوليس با ۱۶ ميليارد تومان در رده سوم است. در انتهاي جدول استقلال اهواز با ۵ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان و استقلال خوزستان با ۵ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان كم‌هزينه‌ترين تيم‌ها در زمينه خريد بازيكن بوده‌اند. يعني هزينه خريد اين دو تيم به ۶ ميليارد تومان هم نرسيده است.»
   ***

با آماري كه رئيس سازمان ليگ در تلويزيون درباره هزينه تيم‌ها ارائه كرد، بيشتر مي‌توان به كار بزرگ عبدالله ويسي و شاگردانش پي برد. آنها توانسته‌اند با چنين هزينه‌اي بالاي سر تيم‌هايي قرار بگيرند كه چند برابر آنها خرج كرده‌اند، اما نتوانسته‌اند مانند آبي‌هاي خوزستان نتيجه بگيرند. شاگردان ويسي در پايان نيم فصل اول با 32 امتياز، صدرنشيني و قهرماني نيم‌فصل را به خودشان اختصاص داده‌اند.  اگر اين تعداد امتياز بر هزينه 5 ميليارد و 900 ميليوني تقسيم شود، ارزش هر امتياز استقلال اهواز حدود 185 ميليون مي‌شود. اين در حالي است كه استقلال تهران كه بيش از 17ميليارد هزينه كرده است و با 30 امتياز در رده دوم است براي هر امتياز در پايان نيم‌فصل اول بيش از  586 ميليون هزينه كرده است،  يعني رقمي سه برابر هزينه استقلال خوزستان!
البته اين مقايسه وقتي به سپاهان برسيم جالب‌تر مي‌شود. سپاهاني‌ها سومين تيم گران ليگ هستند، اصفهاني‌ها مدافع عنوان قهرماني هستند و براي تكرار قهرماني 17 ميليارد و 500 ميليون هزينه كرده‌اند، اما اين پول‌هاي كلان نتوانسته براي سپاهان امتياز شود و آنها در حال تجربه يك فصل نااميدكننده هستند و رفتن فركي و آمدن استيماچ هم نتوانست زردپوشان اصفهاني را در نيم‌فصل اول در بين مدعيان قرار دهد. با اين شرايط سپاهان با كسب 22 امتياز در رده هشتم جدول رده بندي قرار گرفته‌اند. اگر اين تعداد امتياز بر هزينه 17 ميليارد و 500ميليوني تقسيم شود، مشخص مي‌شود كه اصفهاني‌ها به ازاي هر 795 ميليون هزينه، يك امتياز گرفته‌اند، يعني بيش از چهار برابر هزينه‌اي كه استقلال خوزستان براي كسب هر يك امتياز انجام داده است. پرسپوليس سومين تيم گران ليگ هم كه با 25 امتياز در رده چهارم ليگ قرار گرفته با توجه به هزينه 16 ميلياردي، در پايان نيم‌فصل براي هر امتياز 640 ميليون هزينه كرده است، رقمي بيش از سه برابر استقلال خوزستان كه سه رده بالاتر از قرمزها و در صدر جدول قرار گرفته است.
    ***

البته استقلال خوزستان در حالي توانسته با اين هزينه، قهرمان نيم‌فصل شود كه مقايسه رقم قرارداد بازيكنان و كادر فني اين تيم با تيم‌هايي كه بيشترين هزينه را كرده‌اند هم مي‌تواند قابل تأمل باشد. گران‌ترين بازيكن استقلال خوزستان دروازه‌بان برزيلي اين تيم با يك قرارداد 500 ميليوني است. البته او با خوردن چهار گل در 15 بازي و كلين‌شيت در شش بازي متوالي نشان داده ارزش هزينه‌اي را كه برايش شده داشته است. مجموع مبلغ قرارداد zbz مثلث هجومي استقلال خوزستان هم كه 13 گل براي اين تيم به ثمر رسانده‌اند، 490 ميليون است؛ حسين بيت‌سعيد 150 ميليون، رحيم مهدي‌زهيوي 280 ميليون و مهدي زبيدي 60 ميليون قرارداد بسته‌اند. اين در حالي است كه در استقلال به عنوان گران‌ترين تيم ليگ، يك ميليارد و 200 ميليون بالاترين رقم قرارداد بازيكنان اين تيم است. در سپاهان دومين تيم گران ليگ هم، بيشترين قرارداد با مبلغ يك ميليارد و 350 ميليون متعلق به احسان حاج‌صفي است. در ليست اعلام شده توسط پرسپوليس به عنوان سومين تيم گران ليگ، مايكل اومانيا با يك ميليارد و 20 ميليون بيشترين دريافتي را دارد.


منبع : روزنامه جوان















تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن