تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803105117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد حرکت نیمی از واحدهای تولید مصالح بروجرد در جهت استانداردسازی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
حرکت نیمی از واحدهای تولید مصالح بروجرد در جهت استانداردسازی
تاکنون نیمی از واحدهای تولید مصالح بروجرد در جهت استانداردسازی محصولات خود گام برداشته‌اند.

خبرگزاری فارس: حرکت نیمی از واحدهای تولید مصالح بروجرد در جهت استانداردسازی



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، نقش استانداردسازی تولیدات مصالح ساختمانی آن هم با وجود زلزله‌خیز بودن این شهرستان ضرورتی انکارناپذیر است که نباید بی‌توجه از کنار آن عبور کرد.
اگرچه وجود 14واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد و 17 واحد در حال اقدام برای این منظور در مجموع آمار تقریبی 50 درصدی واحدهای تولید مصالح ساختمانی این شهرستان در جهت رعایت استانداردها است، اما تلاش مسئولان در تحقق این مهم برای واحدهای باقیمانده نباید از نظر دور بماند. استمرار نظارت‌های مجدانه و بدون اغماض اداره استاندارد بروجرد در کیفیت سنجی محصولات تولیدی و عدم اکتفا به دریافت پروانه استاندارد آنها نقش مکملی بیشتری در تولید مصالح باکیفیت دارد.
با این وجود همکاری مجدانه مجموعه نظام مهندسی ساختمان بروجرد و مهندسان زیرمجموعه آن در جهت جلوگیری از به کار بردن مصالح ساختمانی فاقد کیفیت در روند ساخت و سازها می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در حرکت پرشتاب این شهرستان برای احداث ساختمان‌های ایمن در سایه کاربرد مصالح استاندارد در جریان احداث آنها باشد.
با توجه به زلزله‌خیز بودن شهرستان بروجرد و تجربه زمین لرزه سال 85 که به دنبال آن شاهد تخریب بسیاری از ساختمان‌های مسکونی به خصوص در حوزه روستایی بودیم، استانداردسازی تولیدات مصالح ساختمانی می‌تواند اهرم خوبی در جهت جلوگیری از وارد امدن خسارات سنگین جانی و مالی در زمین لرزه‌های احتمالی بعدی باشد.
در کنار این التزام، استفاده حداکثری از تولیدات استاندارد خود عامل مشوق قوی برای حرکت پرشتاب تولیدکنندگان در جهت استانداردسازی محصولات آنها است، چراکه در این صورت در می‌یابند، کسب پروانه استاندارد به معنای فروش بیشتر محصولات تولیدی آنها و تقویت بازار فروش این تولیدات است.

پرداخت خسارت عاملی مشوق بود
یکی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در بروجرد در این باره گفت: معرفی به محاکم قضایی و پرداخت خسارت بابت بی‌کیفیت بودن مصالح ساختمانی تولیدی نمونه‌هایی از ضررهای پرداخت شده بابت بی‌توجهی‌ام به دریافت پروانه استاندارد بوده است.
وی که تمایل ندارد نامی از او برده شود، افزود: حال که اقدام به دریافت پروانه استاندارد برای تولیدات خود کرده‌ام، به مشکلات پیشین پایان داده‌ام.
  به تولیدات با کیفیت بها داده نمی‌شود
یکی صاحبان واحدهای تولید آجر که اقدام به اخذ پروانه استاندارد کرده است، گفت: بی‌تفاوتی مهندسان ناظر ساختمان نسبت به کیفیت مصالح مصرف شده، موجب شده، فرقی بین تولیدات کیفی یا فاقد کیفیت نباشد.
م. گودرزی اظهار کرد: در کنار اجبار واحدهای بدون پروانه استاندارد به اخذ این مهم، استفاده حداکثری از تولیدات استاندارد و کاهش تقاضا برای تولیدات فاقد پروانه استاندارد می‌تواند اهرم بسیار قوی در گرایش تولیدکنندگان به اخذ این نشان باشد.
تولیدات آجر، شن و ماسه استانداردتر
رئیس اداره استاندارد بروجرد در این باره گفت: در مجموع سهم واحدهای تولید آجر و شن و ماسه از واحدهای موفق به کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا در حال انجام آن در مقایسه با دیگر واحدهای تولیدی حداکثری است.

شرفی با اشاره به اینکه کلیه فرآورده‌های مصالح ساختمانی از 86 ملزم به عبور از فاکتور استاندارد شده‌اند، اظهار کرد: پس از ابلاغ این قانون روند اخطاردهی به واحدهای تولید مصالح و معرفی آنها به دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت.
  معرفی 60 واحد به محاکم قضایی
وی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر 60 واحد از مجموع واحدهای فعال تولید مصالح ساختمانی بروجرد به تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه معرفی شده‌اند.
رئیس اداره استاندارد بروجرد یادآور شد: این شهرستان در سال گذشته در حوزه استانداردسازی مصالح ساختمانی در مقایسه با مرکز استان شرایط نامناسب‌تری را تجربه کرده است.
  پیش بینی موفقیت40 درصدی واحدهای تولیدی
شرفی تاکید کرد: این در حالی است که دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد برای 17 واحد در حال اقدام و یا حتی بیشتر آن به معنای دریافت پروانه استاندارد برای قریب به 40 تا 50 درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی این شهرستان است.
وی از تعامل سازنده دستگاه قضای بروجرد با اداره استاندارد این شهرستان در برخورد با واحدهای فاقد پروانه استاندارد گفته و می‌افزاید: آگاهی صاحبان واحدهای تولید مصالح ساختمانی از این روند جدی و پیگیرانه نقش موثری در حرکت آنها به سمت استانداردسازی داشته است.
  عدم توجه کافی از سوی مهندسان ناظر
رئیس اداره استاندارد بروجرد با تاکید بر توجه و الزام بیش از پیش مهندسان ناظر ساختمان در به کارگیری مصالح استاندارد، عنوان کرد: عدم رسیدگی در این مقوله از سوی نظام مهندسی در بروجرد نیز همچون سایر نقاط کشور موضوعی عمومیت دار است.
شرفی ادامه می‌دهد: از سویی با وجود مشکلات عدیده پیشین در حوزه نصب آسانسورها و عدم توجه به استفاده از قطعات استاندارد در آن، اخیرا کارشناسی‌های لازم به خوبی در مورد آسانسورها پیگیری می‌شود.
وی ایفای حداکثری نقش مهندسان ناظر و در مجموع نظام مهندسی ساختمان در آگاهی بخشی و الزام به استفاده از مصالح دارای نشان استاندارد به سازندگان در گرو تقویت نقش تعاملی این دستگاه دانست.

احتمال پرداخت خسارت؛ عاملی بازدارنده
رئیس اداره استاندارد بروجرد خاطرنشان کرد: زمانی که صاحبان واحدهای تولیدی می‌دانند، انجام آزمون روی مصالح آنها احتمال پرداخت زیان‌های میلیونی یک پروژه را به دنبال دارد، در کیفیت تولیدات خود توجه و دقت لازم را اعمال می‌کنند.
شرفی تاکید کرد: رعایت استانداردها در حوزه مصالح ساختمانی به معنای نقش بازدارنده 70 درصدی از بروز خسارت‌های احتمالی و تقویت کیفیت در این بخش است.
وی با اشاره به اینکه پس از دریافت پروانه استاندارد بازرسی‌ها از واحدهای تولید مصالح ساختمانی همچنان ادامه دارد، گفت: به عبارت دیگر دریافت این نشان به معنای پایان رصدها از کیفیت محصولات تولیدی نیست.
55 واحد تولید مصالح استاندارد ندارند
رئیس اداره استاندارد بروجرد افزود: در مجموع نظارت‌ها و سخت‌گیری‌های اعمال شده در این حوزه موجب شده است، 14 واحد از مجموع 69 واحد تولید مصالح ساختمانی در این شهرستان پروانه استاندارد اجباری فرآورده‌های خود را دریافت کنند.
شرفی ادامه داد: پیگیری‌ها با هدف صدور پروانه استاندارد اجباری برای 55 واحد تولید مصالح ساختمانی دیگر در بروجرد ادامه دارد.
وی عنوان کرد: شتاب صدور پروانه‌های استاندارد مصالح ساختمانی در 18 ماهه اخیر به شیب حرکت در جهت تحقق این مهم شتاب قابل قبولی بخشیده است.
معرفی متخلفان به محاکم قضایی در دستور کار است رئیس اداره استاندارد بروجرد بیان کرد: بخش حداکثری فعالیت این اداره از این پس حول محور معرفی واحدهای فاقد پروانه استاندارد به محاکم قضایی و اجبار صاحبان آنها به تمکین در خصوص دریافت پروانه استاندارد اجباری فرآورده‌های خود است.
شرفی عنوان کرد: همچنین در کنار استمرار بخشیدن به بازرسی‌های بدون اغماض در این باره می‌کوشیم، اجازه ندهیم، حرکت مستمر ایجاد شده با هدف اقدام همه واحدهای تولید مصالح ساختمانی برای دریافت پروانه استاندارد متوقف و یا کند شود.
وی تاکید کرد: انتطار می‌رود در این صورت تا پایان امسال شاهد دریافت پروانه استاندارد برای نیمی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی در بروجرد باشیم که تحقق این مهم در جالی خود امیدوار کننده و قابل توجه است.
--------------------------
گزارش از مژکان شمس
--------------------------
انتهای پیام/85012/س30

http://fna.ir/A8UKGQ





94/09/29 - 10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن