تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820408412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با اعتیاد نیازمند مشارکت همه مردم وعزم جدی مسئولان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار قزوین:
مبارزه با اعتیاد نیازمند مشارکت همه مردم وعزم جدی مسئولان است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3003991 - شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
استانها > قزوین

قزوین- استاندار قزوین گفت: مبارزه با اعتیاد باید عزم ملی و دغدغه همگانی شود تا با مشارکت همه مردم، خانواده ها، دولت و تشکل های خصوصی بتوانیم ضمن پیشگیری از اعتیاد به سالم سازی جامعه کمک کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، ایوب رحیمی ظهر شنبه در همایش خیرین در راستای صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان اعتیاد که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اعتیاد از مشکلات و معضلات جامعه امروزی است که بدون هماهنگی همه دستگاهها و مردم نمی توان به نتیجه رسید. استاندار قزوین افزود: اگر مبارزه با اعتیاد درست صورت گیرد و با برنامه ریزی و حساب شده باشد می تواینم فرزندانمان را از افتادن در دام اعتیاد نجات دهیم اما باید بدانیم همه ما در معرض آسیب های اعتیاد هستیم و اگر دیر بجنبیم و پیامدهای آن را نادیده بگیریم با آسیب های جدی تری روبرو خواهیم شد. همتی تصریح کرد: پدیده اعتیاد نتیجه فرصت طلبی عده ای افراد سودجو و از خدا بی خیر است که برای رسیدن به منافع مادی حاضرند آینده سازان کشور را نابود کرده و خانواده ها را به فلاکت بکشانند و اگر از این موضوع غفلت کنیم همه ما آسیب خواهیم دید و هیچ فردی در حاشیه امن قرار ندارد.

استاندار قزوین یادآورشد: در دولت تدبیر و امید با واگذاری جانشینی ستاد مبارزه با مواد مخدر به وزیر کشور عزم جدی برای ریشه کن شدن اعتیاد ایجاد شده و در استانها نیز در شورای مبارزه با مواد مخدر با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر نهادها گام های مهمی در مقابله با اعتیاد برداشته شده است. مبارزه با اعتیاد نیازمند اجماع عمومی است وی اضافه کرد: برای نتیجه بخش بودن برنامه های مبارزه با اعتیاد نیازمند اجماع عمومی، همکاری و مشارکت همه مردم، خانواده ها، دستگاههای اجرایی و نهادها هستیم و باید از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون، تشکل های مردمی، آموزش و پرورش، رسانه ها بخوبی استفاده کنیم و ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برنامه های آموزشی را هم جدی بگیریم. همتی تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود ۲.۵ تا سه درصد جمعیت کشور آلوده اعتیاد هستند و اگر درست عمل کنیم می توانیم با کمک ۹۷ درصد جامعه این افراد را از چنگال اعتیاد نجات دهیم و جامعه را سالم کنیم. استاندار قزوین یادآورشد: مبارزه با مواد مخدر باید میان مردم برود تا فعالیتهای انجام شده نتیجه داشته باشد و در این میان استفاده از تشکل های مردم نهاد تاثیرگذار است.

خیرین در مبارزه با اعتیاد مشارکت کنند همتی بیان کرد: خوشبختانه وجود افراد خیر ونیکوکار در بخش های مختلف جامعه موجب شده تا بتوانیم به کارها شتاب بیشتری بخشیده و با کمک دولت ثمربخشی امور را بیشتر کنیم که در این زمینه نیز کمک های خیرین تعیین کننده است. وی اضافه کرد: نجات جان یک معتاد به عنوان بیمار هم یک کار انسانی است و اگر خیرین در نجات جان یک یا چند معتاد سهیم شوند هم به سالم ماندن خانواده های آسیب پذیر کمک کرده اندا و هم در سالم سازی جامعه مشارکت داشته اند که بسیار ارزشمند است. ۱۰۰۰ معتاد متحاجر ساماندهی شوند استاندار قزوین با اشاره به تعداد معتادان بی خانمان استان گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار معتاد متحاجر در استان وجود دارد که در سال های گذشته با ساماندهی و جمع آوری آنها شاهد کاهش ۳۰ درصدی جرایم بودیم که این کار باید امسال هم تداوم یابد. همتی گفت: از خیرین استان انتظار داریم با تشکیل مجمع خیرین در حوزه پیشگری و درمان اعتیاد هم مشارکت کنند تا بتوانیم در این زمینه موفق تر عمل کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن