تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802690722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز تلخ آقای خاص


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روز تلخ آقای خاص
بالاخره آقای خاص اخراج شد و شاید در بدترین شرایطی ممکن از چلسی بیرون رفت، مردی که مطمئن بود هرگز مورد غضب آبراموویچ قرار نمی گیرد، حتی با جریمه نقدی مواجه شد و همه حق مورد نظرش را هم نگرفت.
بابک سرانی آذر - نامه نیوز، ژوزه مورینیو، سرمربی 52 ساله تیم فوتبال چلسی، 7 ماه پس از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال جزیره از سمت خود برکنار شد. او در این فصل نتایج ضعیفی کسب کرد و چلسی هم اکنون با  15 امتیاز از 16 بازی در رده شانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس قرار دارد.

ماجرای جنجالی درگیری ژوزه مورینیو با ایوا کارنیرو، پزشک پیشین باشگاه چلسی و اهانت آقای خاص به این زن جبل‌الطارقی در اولین بازی فصل آبی‌پوشان لندن در فصل جاری لیگ برتر برابر سوانسی در ورزشگاه استمفوردبریج، برای سرمربی اخراجی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، گران تمام شده است.

طبق ادعای این نشریه مورینیو به خاطر ماجرایی که از آن به عنوان منشأ مشکلات فعلی باشگاه یاد می‌شود، شاهد کاهش غرامت فسخ قراردادش تا 10 میلیون پوند یا کمتر بوده است، چرا که مسئولان باشگاه چلسی معتقدند مربی پرتغالی‌شان از موارد منعقد در قراردادش تخطی کرده است.

ایوا کارنیرو پرونده اخراجش از چلسی به درخواست مورینیو را به دادگاه مشاغل انگلیس کشانده است و از قرار معلوم شکایت او به نتیجه رسیده است، چرا که هم مورینیو و هم باشگاه چلسی مؤاخذه شده‌اند.

دیلی‌میل مدعی شده است که باشگاه چلسی نیازی به پرداخت حتی یک پنی از غرامت فسخ قرارداد مورینیو نمی‌بیند، چون او را به خاطر درگیری‌اش با کارنیرو به عدم رعایت موارد مندرج در قراردادش متهم می‌داند. با این حال باشگاه هفته‌ای 250 هزار پوند تا حداکثر مبلغ 10 میلیون پوند به مورینیو خواهد پرداخت و این روند تا زمانی صورت می‌گیرد که مورینیو یک تیم جدید پیدا کند. این شرایط همان چیزی بوده که باعث شده است باشگاه چلسی اخراج مورینیو را بر اساس «توافق دوجانبه» توصیف کند.

در ابتدا گفته می‌شد که آبراموویچ، ممکن است مجبور شود برای اخراج مورینیو بیش از 40 میلیون بپردازد و پرداخت این غرامت سنگین برای فسخ قرارداد مورینیو که چهار سال دیگر از آن باقی مانده بود، دلیل اصلی بی‌میلی مالک روس باشگاه چلسی برای اخراج آقای خاص در هفته‌های گذشته بوده است.

سرمربی پرتغالی چلسی معتقد است که برخی از بازیکنان تیمش کم‌کاری می‌کنند و باید تجدیدنظری در زندگی فوتبالی خود داشته باشند. ژوزه مورینیو پس از شکست 2 بر یک تیمش در خانه لسترسیتی در هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس بود که رویکرد بازیکنان خود را زیر سؤال برد و آنها را به خصوص اِدن اِزار، هافبک بلژیکی‌اش را مقصر این شکست جلوه داد. مورینیو که از نحوه عملکرد شاگردانش بسیار ناراضی بود و تیم خود را در فاصله یک امتیازی منطقه سقوط جدول می‌بیند، گفت شک دارد آبی‌پوشان بتوانند بازتابی واقعی از توانایی‌های‌شان به نمایش بگذارند. او همچنین عنوان کرد، احساس می‌کند که در کارش به او خیانت شده است.

این روزها شایعات مختلفی در خصوص آینده حرفه‌ای آقای خاص در چلسی مطرح است و رسانه‌های انگلیسی عنوان کرده‌اند که قرار بوده رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی و اعضای هیئت مدیره این باشگاه در جلسه‌ای با یکدیگر برای تصمیم‌گیری در خصوص ابقا یا اخراج سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندنی به جمع‌بندی برسند که ظاهراً موضع آنها در مقطع زمانی فعلی حمایت از سرمربی پرتغالی آبی پوشان لندن بوده است.

ژوزه مورینیو در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «چلسی تی‌وی» در انتقادی مجدد از برخی بازیکنان چلسی گفت: برخی از بازیکنان نیاز به این دارند که در زندگی‌شان در چلسی، زندگی فوتبالی‌شان و زندگی حرفه‌ای خود تجدیدنظر کنند. چلسی باشگاه بزرگی است، فوتبال هم فراتر از یک حرفه است و یک شور. به اعتقاد من بازیکنان باید در هر بازی در زمین شوری باورنکردنی داشته باشند.

آقای خاص که فصل گذشته آبی‌پوشان لندنی را با قدرت به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رساند، در تکمیل صحبت‌هایش عنوان کرد: میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان دوست دارند که روزی یک فوتبالیست حرفه‌ای شوند، ولی همه آنها نمی‌توانند به رؤیای خود جامه عمل بپوشانند؟ بازیکنان نباید وقت خود را بیهوده در زمین به هدر بدهند، بازیکنان باید از دقیقه به دقیقه حضورشان در میدان لذت ببرند و تمام توان خود را به کار بگیرند.

سرمربی پرتغالی چلسی در پایان خاطرنشان کرد: بله، من از برخی بازیکنانم ناامید شده‌ام و احساس می‌کنم آن عده‌ای از بازیکنان که در هر بازی تمام توان خود را به نمایش می‌گذارند، شایسته شکست نیستند. چلسی در فصل جاری اوضاع و احوال چندان مناسبی ندارد و در 16 بازی لیگ برتری 9 شکست را متحمل شده است. آبی‌پوشان لندن در حال حاضر با 15 امتیاز در رده شانزدهم جدول 20 تیمی این رقابت‌ها هستند. نشریه «تلگراف» انگلیس خبر داده، دلیل اینکه سران باشگاه چلسی اقدام به اخراج ژوزه مورینیو نمی‌کنند، این است که در حال حاضر گزینه مناسبی برای جانشینی او در دسترس ندارند.

پس از اخراج مورینیو از سرمربیگری چلسی، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اظهار نظر جالب‌توجهی کرد. او که پس از حذف تکراری تیم ملی انگلیس در یورو 2012 عبارت معروف «پنالتی همیشه پایان کار ماست» را به کار برد، این بار با چنین جملاتی از اخراج آقای خاص چلسی حرف زد: «همیشه از اینکه یک نفر در این کشور شغل خود را از دست می‌دهد، ناراحت می‌شوم اما در حال حاضر 740هزار فرصت شغلی در انگلیس وجود دارد و مورینیو می‌تواند از یکی از این فرصت‌ها برای بازگشت به زندگی کاری استفاده کند.»!

در شرایطی که از سرمربی پیشین تیم ملی هلند به عنوان گزینه اول آبراموویچ برای جانشینی مورینیو یاد می‌شود، یک نشریه اسپانیایی از حضور سرمربی پیشین سویا و رئال مادرید در لندن خبر داد.

خینس کارواخال، مدیربرنامه‌های خوآنده راموس، سرمربی اسپانیایی رئال مادرید در فصل 08-2009 به لندن سفر کرده است تا مذاکرات خود را با سران باشگاه چلسی آغاز کند.
ژوزه مورینیو روز پنجشنبه هفته قبل سرانجام پس از چندین هفته گمانه‌زنی درباره برکناری‌اش، اخراج شد و حالا رسانه‌ها شروع به معرفی گزینه‌های احتمالی جانشینی آقای خاص کرده‌اند.

پیش از این گفته شده بود که خوآنده راموس در صورت برکناری آقای خاص به عنوان سرمربی موقت چلسی تا پایان فصل هدایت آبی‌پوشان لندن را برعهده خواهد گرفت. اکنون با قطعی شدن اخراج مورینیو، آس نوشته است که مدیربرنامه‌های سرمربی پیشین سویا به لندن رفته است.

انتشار این خبر در شرایطی است که از گاس هیدینک - سرمربی پیشین تیم ملی هلند که از زمان برکناری‌اش از این تیم در ماه ژوئن بیکار بوده است - به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی مورینیو یاد می‌شود. هیدینک در نیمه دوم فصل 09-2008 بعد از برکناری لوئیز فلیپه اسکولاری به طور موقت و تا پایان فصل هدایت آبی‌پوشان لندن را برعهده گرفت و به خاطر نتایج خوبی که با این تیم گرفت، به شخصیتی محبوب برای هواداران و مالک باشگاه چلسی، رومن آبراموویچ تبدیل شد.
 
آس علاوه بر گمانه‌زنی درباره جانشینان کوتاه مدت مورینیو تا پایان فصل، از دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید به عنوان گزینه اول آبراموویچ برای هدایت چلسی در بلند مدت نام برده است.

مورینیو ساعاتی پس از اخراجش آخرین مصاحبه خود را در دومین دوره مربیگری‌اش در فوتبال انگلیس با شبکه BT اسپورت انجام داد و در این مصاحبه به نکته‌ای اشاره داشت که از بی‌میلی وی برای بازگشت به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حکایت داشت.

بعد از برکناری مورینیو از سرمربیگری چلسی شمار زیادی از رسانه‌های اروپایی از رئال مادرید به عنوان یکی از مقاصد احتمالی آقای خاص یاد کرده‌‌اند، همان تیمی که او در سه فصل مربیگری‌اش در آن یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در جام حذفی کسب کرد، اما به خاطر ماجرای درگیری‌اش با بازیکنان، مجبور به ترک آن شد.

مورینیو در مصاحبه‌اش با BT اسپورت درباره چهار تیم سرشناسی که هدایت‌شان را برعهده داشته است (پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید) و نیز اتفاقاتی که در این تیم‌ها برایش رخ داده است، تنها از سه تیمی که مربی‌شان بوده است به عنوان تیم‌هایی یاد کرد که در قلب او جای دارند و رئال را در میان آنها قرار نداد. وی گفت: درباره چلسی باید بگویم که رفتم، اما دوباره برگشتم. باید اعتراف کنم که اینتر هم برای من واقعاً یک تیم خاص بود. پورتو هم تیمی بود که کارم را با آن آغاز کردم و هرگز فراموشش نمی‌کنم. مربیگری تیم بزرگی مانند رئال مادرید هم برایم یک افتخار بود. من در تیم‌هایی که هدایت‌شان کردم هر آنچه در توانم بوده انجام دادم و شاید هم بیش از آنچه در توانم بوده کار کرده‌ام. شاید گاهی اوقات هم بیش از اندازه احساساتی رفتار کرده باشم.

با وجود خاطرات تلخی که هوادران کهکشانی‌ها از آخرین فصل مربیگری مورینیو در سانتیاگوبرنابئو دارند، نیمی از آنها می‌‌خواهند این مربی پرتغالی دوباره هدایت تیم محبوب‌شان را برعهده بگیرد.
در نظرسنجی که پایگاه اینترنتی نشریه آس اسپانیا از هواداران رئال‌مادرید درباره بازگشت ژوزه مورینیو به نیمکت کهکشانی‌ها به عمل آورده، 49.5 درصد شرکت کنندگان گفته‌اند که دوست دارند آقای خاص را بار دیگر در سانتیاگوبرنابئو ببینند.

مورینیو پیش از این یک دوره (از سال 2010 تا 2013) هدایت رئال‌مادرید را برعهده داشته که سال آخر آن کاملاً تحت تأثیر درگیری‌اش با چند تن از مهره‌های کلیدی تیم از جمله ایکر کاسیاس، سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو قرار گرفت و همان موضوع در نهایت باعث اخراجش از جمع کهکشانی‌ها شد. رئال‌مادرید در آخرین فصل مربیگری مورینیو موفق به کسب جام نشد و در همان فصل این مربی بارها از سوی هواداران رئال هو شد. اکنون اما به نظر می‌رسد که گروه زیادی از هواداران خاطرات تلخ آن فصل را از یاد برده‌اند و بازگشت آقای خاص را به ادامه همکاری تیم‌شان با رافائل بنیتس ترجیح می‌دهد. از 19 هزار و 103 نفری که در نظرسنجی آس درباره بازگشت مورینیو به رئال‌مادرید شرکت کرده‌اند، 9 هزار و 456 نفر پاسخ مثبت داده‌اند.

به نظر می‌رسد هنوز تعداد نفراتی که با بازگشت مورینیو به سانتیاگوبرنابئو مخالفند بیشتر است چون 50.5 درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی نشریه آس که 9 هزار و 647 نفر بوده‌اند ترجیح داده‌اند که برای بار دوم آقای خاص را روی نیمکت تیم رئال نبینند. مایکل امنالو اعتراف کرد که تیره و تار شدن روابط میان ژوزه مورینیو و بازیکنانش در رختکن چلسی دلیل اخراج سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن شده است و تأثیر به سزایی که این موضوع بر عملکرد تیم گذاشته، مدیران باشگاه را وادار کرده است که واکنشی به این موضوع نشان دهند.

امنالو گفت: وجود نارضایتی و اختلاف میان مورینیو و بازیکنان تیم کاملاً مشهود بود و ما احساس کردیم وقتش شده که کاری در این خصوص انجام دهیم. اخراج مورینیو تصمیمی در جهت حفاظت از منافع باشگاه چلسی بود. با وجود احساس خوبی که نسبت به مورینیو داشتیم، باید می‌پذیرفتیم که باشگاه مشکلاتی دارد.

اظهارات امنالو با بیانیه‌ رسمی که باشگاه چلسی درباره اخراج مورینیو منتشر کرده کاملاً در تضاد است، بیانیه‌ای که در آن بیان شده اخراج آقای خاص بر اساس توافقی دوجانبه‌ای که میان باشگاه و او صورت گرفته، انجام شده است و این مربی با رضایت نیمکت آبی‌پوشان لندن را ترک کرده است.

مدیر ورزشی آبی‌پوشان لندن تأکید کرد: مورینیو در چلسی همیشه چهره‌ای محبوب، مورد احترام و مهم خواهد ماند. میراث او در استمفوردبریج و فوتبال انگلیس تا مدت‌ها به یاد خواهد ماند و ما همیشه از او در استمفوردبریج استقبال می‌کنیم.




۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن