تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830772151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«ناهید» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:میزان: خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور رییس سازمان سینمایی و جمعی از اساتید دانشگاه بررسی شد.به گزارش خبرگزاری میزان ، برنامه سینما دانشگاه با حضور دکتر مریم جلالی مدرس دانشگاه و مدیر گروه خانواده و تلویزیون، دکتر مریم رفعت جاه عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی، دکتر احسان شاه قاسمی دبیر نشست و شاپور شهبازی مدرس دانشگاه و فیلمنامه نویس در سالن ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور "حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی، "حبیب ایل بیگی" معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، سید روح الله حسینی ، محمد رضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، بیژن امکانیان تهیه کننده و ساره بیات بازیگر فیلم ناهید برگزار شد حاضرین فیلم ناهید را از منظر دانشگاهی مورد نقد و بررسی قرار دادند. مریم رفعت جاه در این مراسم اظهار کرد: این فیلم در مسیر خود سوالاتی را بیان می کند که مبهم است و شاید فیلمنامه نویس نخواسته به آن بپردازد. علاقه مسعود و ناهید چگونه ایجاد شده است؟ دلیل این همه دروغ گفتن ناهید به مسعود چیست؟ وی یادآور شد: بخش اول به موضوع بچه و دغدغه های او پرداخته می شود اما در بخش دوم فیلم ناهید مسئله بچه به حاشیه می رود و بازگشت همسر اول مورد توجه قرار می گیرد. این مدرس دانشگاه افزود: در صحنه برخورد مسعود با شوهر اول بسیار خونسرد است و به رغم برخورد و کتک کاری وی راه خود را گرفته و می رود. رفعت جاه با بیان اینکه شخصیت های این فیلم خاکستری هستند عنوان کرد: آدم های این فیلم قهرمانان منفعل هستند. تنها مسئله ناهید این است که فرزندش در کنارش باشد و شیوه مادری وی مورد نقد است. وی تصریح کرد: روایت زندگی ناهید است که او را قهرمان اثر کرده و تلاش شده بدون کمک دیگران کاری بکند اما تصمیم ها و کنش های وی قهرمانانه نیست. برخورد وی با فرزندش و ازدواج موقت و جدا شدن از مسعود و بازگشت دوباره اش مخاطب اثر را درگیر یک سرگشتگی می کند. این استاد دانشگاه ادامه داد: ناهید فردی است که به سمت خودبنیادی می رود و سعی می کند خودش به تنهایی به مشکلاتش غلبه کند که با توجه به موانع قانونی و عرفی خیلی حمایتی نمی تواند بگیرد و از مسعود هم خیلی کمکی نمی گیرد و به او هم دروغ می گوید. رفعت جاه گفت: وجه مدرن شخصیت ناهید در این فیلم پرداخته نشده است. ناهید می خواهد خودش برای زندگی خودش تصمیم بگیرد و نسبت به فیلم های اجتماعی همسان قابل تامل است. وی تاکید کرد: ناهید را نمی توان در جرگه فیلم های فمینیستی قرار داد بلکه این اثر سینمایی نوعی سرگردانی یک زن را به تصویر می کشد. شاپور شهبازی نیز در این مراسم مباحثی تئوریک د رباره سینمای کلاسیک ارائه کرد. وی یادآور شد: ناهید از یک سو می خواهد نقش مادرانه ایفا کند و از طرفی نقش معشوقه دارد. نقش مادرانه ناهید در این فیلم ضعیف است و تلاش برای میل معطوف به امنیت دارد. در هیچ صحنه ای جز صحنه اول که دست ناهید و پسرش در کنار بخاری برقی به هم نزدیک می شود و درآغوش گرفتن فرزند از سوی مادر پس از مدت ها دوری، نقش مادرانه نمی بینیم. مریم جلالی مدرس دانشکده صدا و سیما اظهار کرد: پلان اول فیلم و در جایی که ناهید دو عینک می خرد رمزگشایی کرده و اعلام می دارد که زن امروزی مجبور است هر دو نگاه یعنی نقش خانوادگی و اجتماعی را بخرد. وی یادآور شد: زن امروز ما سرگردان بین دو نقش است. وقتی یک محصول را می بینیم از منظر مخاطب به آن توجه می کنیم و هر کسی بر اساس داشته ها از این اثر رمزگشایی کرده است. این مدرس دانشکده صدا و سیما توضیح داد: فیلمساز در نگاهی که به زنان دارد این مفهوم را القا می کند که زن ها به هم کمک می کنند و خشونت تنها به جامعه مردان اختصاص دارد. جلالی در خاتمه این نشست اظهار داشت: زن امروز نمی داند بین احساس استقلال و وابستگی اش کدام را بروز دهد. انتهای پیام/


پنجشنبه ، ۲۶آذر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: میزان]
[مشاهده در: www.mizanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن