واضح آرشیو وب فارسی:سراج24: این روزها و به دنبال اعلام خبر آمدن سید حسن خمینی به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در فضای رسانه های داخلی و خارجی هیاهوهایی به پا شده...به گزارش سراج24 ،دکتر یدالله جوانی در روزنامه جوان نوشت: مخالفان ولایت فقیه و خبرگان آتیاین روزها و به دنبال اعلام خبر آمدن سید حسن خمینی به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در فضای رسانه های داخلی و خارجی هیاهوهایی به پا شده و از سوی برخی افراد و برخی رسانه ها با سوابق روشن، مطالبی بیان می شود که بیش از هر کس، آقای سید حسن باید در آن تأمل کند. افراد یا رسانه هایی به صورت ارادتمند و سینه چاک، مطالبی در خصوص سید حسن مطرح کرده اند که با سابقه رفتاری آنان در قبال حضرت امام(ره) و جمهوری اسلامی به عنوان اصلی ترین میراث آن حضرت ناسازگاری دارد. به گزاره های زیر توجه شود: 1- العربیه: اصلاح طلبان می خواهند از طریق سید حسن خمینی، اصول انقلاب را که توسط تندروها ربوده شده، بازگردانند. نام خمینی مانع از تهمت زدن به سید حسن خواهد شد. 2- سعید لیلاز از بازداشت شدگان فتنه 88: نامزدی نوه آیت الله خمینی، حرکت دیگری به سوی بازگشت به آرمان ها و اصول انقلاب و جلوگیری از افتادن ایران به دست الیگارشی نظامی- مالی است. 3- محمد صادق جوادی حصار، مدیر مسئول روزنامه توقیف شده توس از روزنامه های زنجیره ای: نام حسن خمینی می تواند نسل جدید جمهوری اسلامی را به نسل اول گره بزند. درگیری او در سیاست، امید به ظهور یک شخصیت فرهمند و پر جاذبه را احیا می کند. مطالب منتشر شده در شبکه های مجازی و برخی از روزنامه های داخلی از این دست بسیار فراوان است. عبارت های «خمینی جوان»، «یادگار امام» و «خمینی نسل سوم»، با این رویکرد و نگاه در این دست مطالب تکرار شده که گویا سید حسن رسالتی در این زمان جز زنده کردن مکتب خمینی کبیر ندارد. چندی قبل هفته نامه صدا، از سید حسن با عنوان «اشبه الناس به خمینی کبیر» یاد کرد. سؤال این است که آیا این حرکت در قبال سید حسن صادقانه صورت می گیرد یا اینکه یک جریان سیاسی به دنبال استفاده ابزاری از بیت امام و به طور مشخص از نوه حضرت امام خمینی (ره) می باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، کافی است مروری به مواضع این جریان سیاسی در گذشته نسبت به مکتب امام خمینی (ره) داشته باشیم. به گزاره های زیر توجه شود: 1- روزنامه خرداد متعلق به عبدالله نوری در تاریخ 12 مهر 1377در خصوص ولایت فقیه به عنوان مهم ترین نظریه سیاسی حضرت امام (ره) می نویسد: حکومت ولایی همان دیکتاتوری صالحان و حاکمیت استبداد و اما با رنگ و لعاب شرعی است... 2- روزنامه عصر آزادگان از روزنامه های زنجیره ای جبهه دوم خرداد یا جبهه اصلاح طلبان در تاریخ 15 فروردین 1379 به قلم حسن یوسفی اشکوری درخصوص ولایت فقیه می نویسد: «تفکر ولایت فقیه با نظام چند حزبی و تفکر شوراها و آزادی مطبوعات در تضاد است. » 3- روزنامه نوروز به قلم ابراهیم یزدی در تاریخ 22 فروردین 1377 می نویسد: «جامعه ولایی، انحصارگر و مستبد است و ارزشی برای توده ها قائل نیست. » مطالبی از جنس مطالب مذکور از رسانه ها و افراد وابسته به جریان اصلاحات بسیار فراوان است. در دوره حضور اصلاح طلبان در قدرت یکی از موضوعاتی که بیش از همه مورد هجوم و تخریب قرار گرفت، نظریه ولایت فقیه حضرت امام (ره) از سوی مدعیان اصلاحات بود. جریان مدعی اصلاحات با تمرکز بر ضرورت توسعه سیاسی در ایران برای رسیدن به دموکراسی، تنها راه رسیدن به این خواسته را، کنار گذاشتن ولایت فقیه می دانست. اصلاح طلبان، جمهوری و دموکراسی را با حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه در تعارض دانسته. برهمین اساس معتقد بودند برای رسیدن به دموکراسی، باید از ولایت فقیه عبور کرد. آقای محسن کدیور در هفته نامه «عصرما» ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 7 مهر 1378 در همین خصوص می نویسد: «اگرخواهان دموکراسی هستیم ولایت فقیه باید برچیده شود. » آقای سعید حجاریان از تئوریسین های مطرح اصلاحات و عضو برجسته جبهه مشارکت، در اعترافات خود در دادگاه حوادث پس از انتخابات 88، با صراحت گفت ما هم دنبال دموکراسی در ایران بودیم و اعتقاد ما این بود که با ولایت فقیه نمی توان به دموکراسی رسید. بر اساس چنین منطقی بود که افرادی از اصلاح طلبان چون اکبر گنجی در اجلاس برلین، با صراحت اعلام کرد اصلاحات خمینی را رهسپار موزه تاریخ می کند. اینک، این سؤال را بیش از هرکس دیگری آقای سید حسن خمینی باید پاسخ دهد که افراد و جریان هایی با چنین سوابقی نسبت به حضرت امام و اندیشه هایش چگونه اکنون سینه چاک ایشان شده اند؟ آیا این جماعت، دلسوز امام و بیت امام و نوه امام (ره) هستند، یا می خواهند با مخفی شدن پشت سر بیت امام و نوه ایشان به همان اهدافی برسند که در دوره اصلاحات در دستیابی به آن اهداف ناکام ماندند. سید حسن باید در این نکته نیز تأمل کند که کسانی که اصلاح طلبان و جریان فتنه از آنان با عنوان «تندروها» یاد می کنند، همان کسانی هستند که نگذاشتند مدعیان اصلاحات خمینی کبیر را به موزه تاریخ بسپارند.
چهارشنبه ، ۲۵آذر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سراج24]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]