تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی خبر داد کاهش 4 درصدی جابه‎جایی مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی خبر داد
کاهش 4 درصدی جابه‎جایی مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از کاهش چهار درصدی جا به جایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 4 درصدی جابه‎جایی مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی




به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم نصری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: 22 آذر سال 1362بنا به فرمان امام(ره) در مورد جهاد برای تخلیه بنادر توسط بخش حمل و نقل داده شد و این روز در فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان نام‎گذاری شده است. وی تصریح کرد: همچنین روز نخست دی‌ماه به مناسبت آغاز فصل زمستان و استقرار راهداران در راهدارخانه‌ها به عنوان روز راهدار نام‎گذاری شده است. 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: از 22 آذرماه تا اول دی‌ماه به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در طی این هفته برنامه‌های خوبی در سطح استان پیش‌بینی شده و امید است با همکاری بیشتر رسانه‌ها نقاط ضعف و قوت عملکرد خود را بهتر بشناسیم.
نصری با اشاره به اینکه بحث حمل و نقل شامل سه بخش مسافر، ترانزیت و کالا می‌شود، افزود: سالانه حدود 3.5 میلیون تن کالا با اخذ بارنامه در سطح استان جا به جا می‌شود اما میزان کالایی که در استان تولید می‌شود بالغ‌بر 6 میلیون تن در سال است که این نشان می‌دهد که تنها 60 درصد کالاهای تولید شده در استان از طریق صدور بارنامه جا به جا می‌شود و مابقی کالاها با دیگر دستگاه‌ها و بدون بارنامه جا به جا می‌شوند.

  وی به بخش جا به جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: حدود یک‌میلیون و 300 نفر از مسافران استان با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا می‌شوند و همچنین تعداد مسافران بین شهری استان 3.5 میلیون نفر است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه در بحث حمل و نقل مسافر دنبال می‌شود تقویت سفرهای شهری با ناوگان حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: از جمله مزایای ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرها هزینه‌های کمتر، ایمنی بیشتر و نظارت بیشتر بر عملکرد این ناوگان‌ها نسبت به وسایل حمل و نقل شخصی است.
نصری از کاهش چهار درصدی جا به جایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: افزایش واگذاری وسایل نقلیه شخصی و همچنین کاهش کیفیت خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی از دلایل اصلی کاهش استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل با هزینه‌ها مطابقت و سازگاری ندارد و این امر سبب کاهش رغبت سرمایه‌گذران برای سرمایه‌گذاری در این بخش و همچنین ناتوانی مهیا کردن خدمات مناسب و مورد تقاضای مردم در این بخش شده است، اضافه کرد: در همین راستا برای افزایش رغبت سرمایه‌گذاری در این بخش تسهیلات با کارمزد 4 تا 12 درصد برای ناوگان حمل و نقل روستایی و بین شهری در نظر گرفته شده و یکی از شرایط برای واگذاری این وام در بخش ناوگان حمل و نقل بین شهری برای خارج کردن اتوبوس‌هایی که بیش از 15 سال کار کرده‌اند، است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود تبلیغات فراوان برای دریافت این تسهیلات تاکنون استقبال کمی از آن شده و دلیل آن خارج کردن اتوبوس‌هایی با کارکرد بیش از 15 سال است ولی در بخش حمل و نقل روستایی استقبال بیشتر بوده است.
نصری با بیان اینکه باید شرایطی مهیا کنیم که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل رغبت یابد و در نتیجه شاهد کاهش قیمت‌های حمل و نقل و رقابت منطقی و پایدار در این بخش باشیم، اضافه کرد: در ایران 89 درصد حمل و نقل مسافر از طریق جاده و در بخش کالا 95 درصد از طریق جاده انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در بخش صادرات و ترانزیت خراسان جنوبی با دارا بودن بازارچه‌ و پایانه‌ مرزی و همچنین قطعه منفصل منطقه ویژه اقتصادی دارای پتانسیل‌های خوبی است، گفت: در پایانه مرزی ماهیرود مشتقات سوختی و نفتی صادر می‌شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه قسمت تجاری بازارچه ماهیرود استان در سال 92 فعال شده است، افزود: بحث مسافربری این بازارچه نیز بهمن‌ماه امسال تکمیل خواهد شد که در حال حاضر بالغ بر 9 درصد پیشرفت فیزیک داشته است.
نصری از صادرات روزانه حدود 60 دستگاه تانکر حامل مشتقات سوختی از مرز ماهیرود استان خبر داد و افزود: امید است با صدور مجوزهای لازم بتوانیم کالاهای دیگری مانند سیمان را نیز از طریق بازارچه ماهیرود به کشورهای همسایه صادر کنیم.

  وی ایمنی را نخستین شرط برای رسیدن به حمل و نقل پویا دانست و یادآور شد: رعایت ایمنی باید تنها در قالب شعار باقی نماند بلکه باید در همه جا عملیاتی شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بسترهای ایمنی در بخش حمل و نقل فراهم شود، تصریح کرد: این بسترها شامل راه‌ها، وسایل نقلیه، انسان و شرایط محیطی می‎شود.
نصری با بیان اینکه برای ارتقاء ایمنی توسط عامل انسانی و وسایل حمل و نقل بحث آموزش رانندگان و شرکت‎های حمل و نقل در چند سال اخیر در دستور کار ما قرار گرفته است، یادآور شد: در همین راستا کارت سلامت و کارت هوشمند برای رانندگان صادر می‌شود که هر سال یک بار تمدید شود و در مورد رانندگان پرخطر نیز هر 6 ماه باید این کارت‌ها چک شوند.
وی ادامه داد: در بحث کارت سلامت در سال‌های گذشته این کارت برای رانندگان تنها در مرکز استان و فقط در یک دفتر صادر می‌شد ولی خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد این مراکز به سه مرکز دیگر در طبس، قاین و بیرجند ارتقاء یافت.
انتهای پیام/69027/ت با کلیک اینجا هم‌اکنون عضو شبکه «فارس خراسان جنوبی» در تلگرام شوید.

http://fna.ir/STF2Q9





94/09/25 - 12:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن