تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803278700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار نقدي: دانشگاه بسيج آماده برگزاري دوره آموزشي علوم سياسي اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سردار نقدي: دانشگاه بسيج آماده برگزاري دوره آموزشي علوم سياسي اسلامي است
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، ديكتاتورترين آدم‌ها را اساتيد غربگراي دانشگاه‌ها دانست و تأكيد كرد: آنها به هيچ وجه اجازه نمي‌دهند دانشجو حرفي خلاف علوم انساني غربي بزند و آزادانه پايان‌نامه‌اي بنويسد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، ديكتاتورترين آدم‌ها را اساتيد غربگراي دانشگاه‌ها دانست و تأكيد كرد: آنها به هيچ وجه اجازه نمي‌دهند دانشجو حرفي خلاف علوم انساني غربي بزند و آزادانه پايان‌نامه‌اي بنويسد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سردار محمدرضا نقدي در همايش ملي «گذر از علوم سياسي غربي به علوم سياسي اسلامي» كه در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جوان ما با اين فرض به دانشگاه مي‌آيد كه به مركزي منسوب به حكومت اسلامي وارد شده است و پدر و مادر نيز به اميد تربيت شدن در يك دانشگاه وابسته به نظام اسلامي او را رهسپار مي‌كنند اما ما اينجا به او آموزه‌هاي سكولاريستي را آموزش مي‌دهيم.
نقدي اظهار داشت: سكولاريسم در مبناي علوم سياسي مي‌گويد سياست از دين جدا است يا اينكه حجيت را بر اكثريت مي‌داند، اما دين مي‌گويد حاكميت از آنِ خدا است و اكثريت در چارچوب دين مي‌توانند اظهارنظر كنند و نظرشان هم نافذ است، مثلاً غربي‌ها مي‌گويند همجنس بازي آزاد است؛ چراكه اكثريت آن را مي‌پذيرند.  وي افزود: علم سكولار مي‌گويد، سياست علم كسب قدرت است و اخلاق و ارزش‌ها را نسبي مي‌داند. در دانشگاه‌هاي غرب در روابط بين‌الملل معادله قدرت و زور را ترسيم و تدريس مي‌كنند و ما هم در داخل كشور خود همان علوم سكولاريستي غربي را به دانشجويان آموزش مي‌دهيم و ناخواسته كاري مي‌كنيم كه دين‌شان گرفته شود. اين مسئله آثار اجتماعي دارد.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه آموزش‌هاي علم سكولاريستي به دانشجويان ظلم به جامعه و غش در معامله است، تصريح كرد: دانشجوي ما فكر مي‌كند چون دانشگاه ما در حكومت اسلامي است هر چه مي‌گويند درست است اما اين غش در معامله است اين امر باعث آسيب‌پذير شدن جامعه خواهد شد و بسترهاي نفوذ غرب را فراهم مي‌كند.
وي با تأكيد بر اينكه مبدأ علوم انساني ما وحياني است، اظهار داشت: اگر شما كتاب‌هاي علوم انساني غربي را نگاه كنيد، مبناي تجربي هم ندارد. از اينجا معلوم مي‌شود آنها بر سر بشريت هم كلاه بزرگي گذاشته‌اند. يعني از طرفي مي‌گويند علوم وحياني مردود است و از طرف ديگر هيچ كدام از نظريه‌هايشان را تجربه نكرده‌اند.  جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج اضافه كرد: نظريه يك فرد كه آن نظريه تجربه هم نشده است در دانشگاه‌هاي ما حجيت دارد، اما نظريه پيامبر(ص) در دانشگاه‌هايمان حجيت ندارد.
وي با بيان اينكه منشأ قدرت در قاموس علوم سياسي غربي، اقتصاد، رسانه و زور است، خاطرنشان كرد: در همه اين عناصر قدرت، امريكا در مقابل ايران هزار بوده و ايران يك بوده است، اما مي‌بينيم كه در بسياري از ميادين قدرت، ايران، امريكايي‌ها را شكست داده است. به عنوان مثال امروز پنج سال است كه غربي‌ها مي‌خواهند بشار اسد را زمين بزنند، اما نتوانسته‌اند.
وي ديكتاتورترين آدم‌ها را اساتيد غربگراي دانشگاه‌ها دانست و تأكيد كرد: آنها به هيچ وجه اجازه نمي‌دهند دانشجو حرفي خلاف علوم انساني غربي بزند و آزادانه پايان‌نامه‌اي بنويسد. آنها مي‌خواهند نظريه‌هاي غربي را به زور به دانشجويان ما تحميل كنند. مي‌گويند علوم انساني غربي، علم است و كسي هم حق ندارد آن را نقد كند.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: علاوه بر آنهايي كه علوم غربي انساني را براي خود بت كرده‌اند، موانع ديگري هم وجود دارد اعم از اينكه عده‌اي مي‌گويند علوم انساني زمانبر است و تحول در اين علوم كار مي‌برد، اما راه‌هاي ميانبري در اين زمينه وجود دارد كه مي‌توان موانع موجود را از ميان برداشت.  وي اظهار داشت: عده‌اي بالاي حرف‌هاي غربي سكولاريستي احاديث اهل بيت(ع) را مي‌گذارند و مي‌گويند اين علوم مطابق اسلام است. عده‌اي هم در تمايز علوم انساني غربي و اسلامي به موقعيت جغرافيايي كشورها تأكيد مي‌كنند. همه اين مسائل ما را از تحول در علوم انساني عقب مي‌اندازد.  نقدي در پايان خاطرنشان كرد: دانشگاه بسيج آماده است كه علوم سياسي اسلامي را به عنوان يك دوره دانشگاهي به اجرا بگذارد و دانشجويان را با كتاب‌هاي علوم انساني اسلامي تربيت كند تا چرخه نظام اسلامي براي آينده به حركت دربيايد.



منبع : فارس









تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن