تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821202848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: کیک زرد را از روسیه دریافت کردیم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عراقچی: کیک زرد را از روسیه دریافت کردیم
عراقچی: کیک زرد را از روسیه دریافت کردیم معاون وزیر امورخارجه با اشاره به اقدامات ایران در صورت بسته شدن پرونده پی ام دی، گفت: بعد از تصویب قطعنامه وارد مراحل بعدی یعنی تغییرات رآکتور اراک و انتقال مواد غنی شده و دریافت کیک زرد می‌شویم.


به گزارش فرهنگ نیوز، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ، با اشاره به برگزاری نشست شورای حکام که ساعتی پیش در وین آغاز شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون مباحث مدنظر در این نشست در جریان است و آلمان به نمایندگی از ۱+۵ متن قطعنامه را در این نشست قرائت می‌کند و حدود ۳۷ کشور ثبت‌نام کرده‌اند تا صحبت‌های خودشان را بیان کنند.
 
وی افزود: در نهایت نماینده ایران در آژانس اتمی در نشست شورای حکام سخنرانی خواهد کرد و اگر ابهاماتی باشد پاسخ می‌گوید.
 
عراقچی گفت: ما بعد از تصویب قطعنامه ۱+۵ در شورای حکام وارد مراحل بعدی یعنی تغییرات رآکتور اراک و انتقال مواد غنی شده و دریافت کیک زرد می‌شویم. البته باید بگویم که ما آن میزان کیک زردی که باید از روسیه دریافت می‌کردیم را قبلا دریافت کردیم و امروز در ایران است.
 
وی تاکید کرد: سند رسمی مربوط به مدرن‌سازی رآکتور اراک هم توسط وزرای خارجه ایران و ۱+۵ امضا شده است، ولی هنوز به صورت رسمی این اقدام عملیاتی نشده است.
 
عراقچی با اشاره به قطعنامه ۱+۵ در شورای حکام و ابهامات مربوط به آن اظهار کرد: قطعنامه جدید تمام قطعنامه‌های گذشته را باطل می‌کند. قطعنامه‌های قبلی نگاهشان به مسائل گذشته پرونده ایران یعنی پی ام دی بود، اما قطعنامه جدید نگاه به آینده و برجام دارد.
 
رئیس ستاد پیگیری برجام گفت: طبق قطعنامه جدید، دبیر کل آژانس اتمی هیچ وظیفه‌ای نسبت به مسائل گذشته ندارد و تنها باید بر اجرای برجام نظارت کند و اگر خلافی دید گزارش دهد.
 
وی در پاسخ به این سئوال که لغو تحریم‌ها بعد از تصویب قطعنامه در نشست شورای حکام چه زمانی خواهد بود، تاکید کرد: تصور ما این است که در فاصله سه هفته آینده کارهایی که مانده است و منوط به قطعنامه‌ها می‌شود را انجام دهیم و بتوانیم روز اجرایی شدن برجام را اعلام کنیم. روز اجرای برجام به صورت رسمی با انتشار بیانیه‌ای توسط ظریف و موگرینی اعلام خواهد شد.
 
عراقچی خاطرنشان کرد: از روز اجرای برجام تمامی تحریم‌ها که تاکنون بر روی کاغذ برداشته شده، به صورت عملی لغو خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اجرای عملی لغو تحریم‌ها از حدود سه هفته آینده انجام خواهد شد.
 


منبع: مهر


94/9/24 - 15:01 - 2015-12-15 15:01:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن