تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۷ هزار سند استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور:
۲۷ هزار سند استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده است

قزوین


شناسهٔ خبر: 3000354 - سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
استانها > قزوین

قزوین- معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور گفت: ۲۷ هزار سند استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده و امسال هم ۳۵۰۰ استاندارد جدید اضافه خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، علی اباذری صبح سه‌شنبه در همایش هم‌اندیشی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر در بخش خصوصی در شرکت‌های بازرسی، فنی و تدوین استاندارد در بخش آموزش و سایر حوزه‌ها با سازمان ملی استاندارد همکاری می‌کنند. وی افزود: ظرفیت برون‌سپاری فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌گری در سامان استاندارد وجود دارد اما برخی به دلیل آن‌که استاندارد را دستگاه حاکمیتی می‌دانند با واگذاری کارها به بخش خصوصی موافق نیستند. اباذری بیان کرد: هرچند استاندارد دستگاهی حاکمیتی است اما در سند چشم‌انداز وظایف مهمی پیش‌بینی‌شده که بدون همکاری بخش خصوصی دستیابی به اهداف ممکن نیست لذا از شما انتظار داریم ضمن نشان دادن توانمندی و قابلیت‌های خود ضمن اعتمادسازی برای پذیرش مسئولیت اعلام آمادگی کنید. معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد یادآور شد: برای رسیدن به اهداف خود نیازمند عزم جدی هستیم و برای این‌که نظامات استاندارد حاکم و مستقر شود باید فعالیت‌ها بیا مشارکت بخش خصوصی شتاب گیرد. استاندار ایران ۳۰ سال با کشورهای توسعه‌یافته فاصله دارد وی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه استاندارد در مقایسه با کشورهای پیشرفته ۳۰ سال عقب هستیم و هرچند کارهای زیادی انجام‌شده اما تا شرایط ایدئال فاصله زیادی داریم که باید با آموزش و فرهنگ‌سازی این فاصله را کم کنیم.

اباذری یادآور شد: سالانه ۸۰ هزار کالیبراسیون، صحه‌گذاری ۵۰۰ هزار وزنه و ترازو، ۱۰ هزار مورد نمونه‌برداری از طلا و فلزات گران‌بها صورت می‌گیرد و با تدوین ۳۵۰۰ استاندارد ملی حدود ۲۰۰ هزار اظهارنامه کالای صادراتی و وارداتی هم انجام می‌شود. وی گفت: برای کالاهای جدید هم تدوین استاندارد صورت می‌گیرد و برای ارائه خدمات جدید هم آماده‌باشیم و بتوانیم خود را با شرایط پیشرفت روزافزون علمی که هر دو تا سه سال دو برابر می‌شود هماهنگ کنیم. اباذری تصریح کرد: همه کالاهای تولیدی کشور باید استاندارد باشد تا سلامت و آرامش و بهداشت مردم تأمین شود و در این مسیر نیازمند همکاری مردم و بخش خصوصی هستیم. وی گفت: در شرایط پسا تحریم ما هم باید آماده واگذاری امور و برون‌سپاری باشیم تا موفقیت‌ها بیشتر شود. استفاده از پژوهش دانشگاهی در استاندارد ضروری است معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: سالانه ۳۰ هزار مقاله ISI در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و اگر نتوانیم از این مقالات در مسیر بهبود زندگی مردم استفاده کنیم هزینه‌های کشور را هدر داده‌ایم لذا امیدواریم این تحقیقات در استانداردسازی هم کمک کند و د ر مسیر تدوین و تهیه استانداردها هم کمک باشد. تدوین ۲۷ هزار سند استاندارد ملی در کشور وی بیان کرد: ۲۷ هزار سند استاندارد ملی در کشور تدوین‌شده که کار ارزشمندی است که می‌تواند به ارتقاء شاخص‌های استاندارد کشور کمک کند.

اباذری اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰۰ قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری است که جوابگوی نیازها نیست و باید این حوزه توسعه یابد. وی گفت: امسال هم ۳۵۰۰ استاندارد جدید اضافه خواهد شد  و باید از روش‌های خود اظهاری استفاده کنیم تا تولیدات داخلی بر اساس استانداردها صورت گیرد تا سلامت مردم تأمین شود. اباذری یادآور شد: استاندارد باید مطالبه عمومی شود و همه مردم از تولیدکننده انتظار تولید محصولی سالم، باکیفیت و بهداشتی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود. وی با اشاره به مدیریت خوب و توانمندی استان قزوین در حوزه استاندارد گفت: در استان قزوین به هر میزان که آمادگی تدوین استاندارد را داشته باشید آماده‌ایم همکاری کنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن